63 Reacties

4 jaar geleden

Heel herkenbaar, bij elke afspraak : even afstemmen, gaan we het wel of niet zeggen. Ouders weten het wel, de beste vriend van mijn partner heeft het geraden. Nu toch besloten dat we het pas na 12 weken gaan delen

4 jaar geleden

Mijn naaste collega's waar ik een goede band mee heb, wisten het vrijwel meteen. Aangezien ik heel snel iets vertel en te enthousiast was. Ik vond het ook wat makkelijker mijn mond voorderest dicht te houden als één of twee collega's + één broer/zus van allebei de kanten het wist. Mijn ouders en schoonvader wisten het met kerst. En met oud en nieuw hebben we het 2 goede vrienden verteld want dat nep wijn was ik ook zo zat. Nu wachten we tot na de termijn echo met de rest vertellen. Ik ben als het goed is nu 9+1.

4 jaar geleden

Bij ons weet iedereen het. We hebben er 5 haar op gewacht. Dus dit wilden we delen. En als t misgaat, dan kunnen we alle steun goed gebruiken!

4 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

Bij ons weet iedereen het. We hebben er 5 haar op gewacht. Dus dit wilden ...
Dat snap ik helemaal. Van harte gefeliciteerd en een goede zwangerschap gewenst, het is jullie gegund 🍀

4 jaar geleden

Mijn ouders en schoonouders hebben we het met 5 weken verteld. Het is in beide gevallen het eerste kleinkind. Verdere familie en vrienden hebben we het met Oud&Nieuw verteld, vonden we een mooie gelegenheid en dat was met 8,5 week. Ook met de gedachte, mocht er toch onverhoopt iets mis gaan, dan kunnen we op steun rekenen. Collega's die wat verder van mij af staan wil ik het liefst met 12 weken vertellen, maar ik ben bang dat het eerder zal gaan worden. Morgen ben ik 9 weken, maar mijn buik maakt ineens een groeispurt. Het is dus even afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen of dat het nog langer een geheim kan blijven.

4 jaar geleden

Dit weekend (10 +5) vertel ik het mijn beste vriendinnen. De 17e hebben wij de termijn echo en daarna willen we het overige familie vertellen. Ouders broers en zussen weten het wel al. Op Valentijnsdag hopen we te weten of het een jongetje of meisje wordt en dan wil.ik het zelf graag delen op social media

4 jaar geleden

Aankomende maandag hebben we de echo en een gesprek met de vk. (Dan acht weken). Als alles goed gaat, willen we het dan aan mijn moeder vertellen. We wilden eigenlijk langer wachten maar ik wil het zó graag delen! Voor haar wel een moeilijk moment omdat mijn vader een jaar terug vlak voor kerst overleden is. Ik heb een kaartje voor haar gehandletterd (ze is Friezin en wil daarom graag geen oma, maar beppe worden genoemd) ook een voor mijn partners vader en één voor mijn zussen. Vinden jullie ze leuk?

4 jaar geleden

Mijn vriend en ik zitten nu precies op dat punt.. 😅 ik ben nu 9w4d zwanger en de termijnecho was perfect! Nu we echt echt echt zeker weten dat alles goed is, willen we het ook gaan vertellen. Nu zijn beide sets ouders niet bepaald dom en als wij bellen met "kunnen we even langskomen" dan gaan er bij hen al een lichtje branden 🤔 iemand een idee?? Ben vooral benieuwd naar de reactie van mijn moeder. Zij heeft altijd geroepen dat ze het direct wilde weten als het raak was. Iets wat wij dus niet hebben gedaan 🤐

4 jaar geleden

Reactie op MvdVeen-24

Mijn vriend en ik zitten nu precies op dat punt.. 😅 ik ben nu 9w4d zwanger ...
Kan je niet onverwachts langs wippen?

4 jaar geleden

Wij hebben het met 7,5 week tegen m’n moeder gezegd. En vandaag met 9+2 tegen m’n schoonouders. Voor de rest wachten we nog even met de 12 weken echo. Alleen broers&zussen zullen het al wel eerder te weten krijgen.

4 jaar geleden

Wij zijn er nog niet helemaal over uit. Ik ben 7 weken zwanger. We hebben het nog tegen niemand gezegd. Ik ben een beetje bang dat als het mis gaat ik het met iedereen moet delen. Vrienden van ons hebben na drie maanden een test gehad waaruit is gebleken dat het hartje van de baby niet goed functioneerde. Zij hebben de zwangerschap moeten afbreken. Het was vreselijk voor ze om dit tegen iedereen te moeten vertellen. Iedereen vraagt je hoe het met de baby gaat. Dit wil ik erg graag voorkomen. Wij wachten nog even.

4 jaar geleden

Reactie op MvdVeen-24

Mijn vriend en ik zitten nu precies op dat punt.. 😅 ik ben nu 9w4d zwanger ...
Bij ons is het idd ook zo als je belt weten ze meteen genoeg! Vorig jaar hadden we ook gebeld of ze thuis waren (was echt niks aan de hand) zaten ze als 2 ongeduldige mensen te wachten en we kwamen gewoon voor een bakkie thee🤣 Wij gaan dus volgende week na de echo (als alles goed is) spontaan langs en hopen dat ze thuis zijn!

4 jaar geleden

Ik ben nu 9+3 en hebben het al een aantal mensen verteld. Onze broers en ouders en manager rond de 6 weken en een paar dierbare vrienden gisteren en vanmiddag. Wij hebben die keuze gemaakt omdat ik denk dat, mocht het alsnog fout gaan, ik hwt ook met hen zou delen en niet voor iedereen mooi weer zou willen en kunnen spelen. Je weet natuurlijk nooit maar dat is hoe wij erin staan. Bovendien vind ik het veel te leuk om het met deze mensen te delen.

4 jaar geleden

Wij hadden het met kerst ( op 6weken) verteld aan onze ouders en zussen , aangezien ik heel wat dingen op de menu niet mocht eten. Helaas op 7w. Hele hevige buikpijn. En spijtig genoeg is het een bbz. Gelukkig hebben we nu wel extra steun van onze ouders.

4 jaar geleden

Reactie op Puzzeltje

Wij hadden het met kerst ( op 6weken) verteld aan onze ouders en zussen , a ...
Ontzettend veel sterkte 🍀 steun lijkt mij ook fijn en ben tot nu toe ook blij dat mijn ouders, zussen en schoonbroer het weten.

4 jaar geleden

Reactie op Mirella-Henny

Wij zijn er nog niet helemaal over uit. Ik ben 7 weken zwanger. We hebben h ...
Let wel dat je op steun kan rekenen van de mensen die je het wel verteld mocht het mis gaan. Dan staan jullie er niet helemaal alleen voor. Doe wat goed voelt.

4 jaar geleden

Ik ben nu 8+3 en we hebben het tactisch aan mensen vertelt; juist nog geen ouders want die verspreken zich te snel (puur uit enthousiasme). De beste vriend van mijn man weet het en bij zijn vrouw kan ik dan ook om advies vragen. Twee vriendinnen (collega's btw, die het echt nog stil moeten houden) die weten het, waarmee ik lekker kan kletsen, maar ook vaak uit eten ga en nu natuurlijk ook niet meer alles kan eten. Daarnaast heb ik het bij mijn sport (teamsport inclusief wedstrijden) tegen een trainer en een teamlid verteld,zodat wanneer ik iemand verdedig die een buikschopper is, ik er meteen uitgehaald kan worden (en met mijn huidige staat van buiten adem raken is het ook wel handig tijdens de training haha).

4 jaar geleden

Bij mij weten drie losse vriendinnen het, waaronder mijn buurvrouw en een collega die ook zwanger is. Na de 10 weken termijnecho gaan we het aan de ouders vertellen en direct erna aan onze beste vrienden! Ik wilde eerst wachten tot 12 weken, maar dan is er geloof ik ook geen echo Meer en pas bij 16 weken een pretecho voor het geslacht.

4 jaar geleden

Ik ben nu waarschijnlijk 6+5 dagen. Tot nu toe heb ik het alleen verteld aan mijn collega met wie ik een hele goede band heb. Zij is zelf ook zwanger. Aankomende donderdag hebben wij de eerste echo en als alles goed is gaan we het diezelfde avond vertellen aan onze ouders/broers/zussen. En vrijdag aan mijn beste vriendin. Voor de rest wil ik nog wachten tot ongeveer 12 weken. Kan niet wachten om het aan iedereen te vertellen!!

4 jaar geleden

Wij hebben het dit weekend na een goed echo verteld met 8+1 aan onze ouders en een aantal goede vrienden. Ik kon niet langer m’n mond houden en vind de steun ook fijn mocht het toch mis gaan.. heel bijzonder mooie reacties gekregen, waarbij de ouders ong allemaal begonnen te huilen. Ik kan er weer van huilen als ik eraan denk hihi. Nu gaan we het langzaam nog een aantal vrienden vertellen en de rest van de wereld en ons werk na de 12 weken!