35 Reacties

3 jaar geleden

Bij mij is het advies om altijd de verloskundige te bellen bij minder/andere beweging, bel je die toch eerst?

3 jaar geleden

Ik zou denk ik eerst de verloskundige bellen. Daar kun je vaak meteen terecht of zij komen naar jou toe. Wel heel naar! Ik had het 3 weken geleden ook toen ik 28 weken was maar dat was omdat ik in de dagen daarvoor veel te veel had gedaan. Uiteindelijk VK gebeld en die kwam langs, naar het hartje geluisterd en alles was goed

3 jaar geleden

Ik kan hier niet echt op antwoorden, want ik vind het zelf ook heel moeilijk om te weten wanneer je best belt. Ik heb ook al een paar keer getwijfeld. Ik heb ook wel (een paar weken geleden) gehad dat ik de baby minder voelde en dat de schopjes minder hard waren. Na een paar dagen waren de bewegingen wel weer duidelijker, dus ik denk dat het wel vaker voorkomt...

3 jaar geleden

Probeer op je linkerzijde te liggen. Iets zoets te eten en dan 1 uur lang wachtten op beweging. Als hij minder dan 10 x beweegt zou ik idd de verloskundige bellen!

3 jaar geleden

Je kan altijd bellen om advies te vragen! Je hoeft er niet gelijk langs! Hun kunnen dan beoordelen wat het beste is

3 jaar geleden

Reactie op Asma-24

Probeer op je linkerzijde te liggen. Iets zoets te eten en dan 1 uur lang w ...
Met nog “maar” 28 weken is dit zelfs 10 keer in 2 uur.

3 jaar geleden

Ongerustheid is al een reden om te mogen bellen. Doen dus 😘

3 jaar geleden

Reactie op Asma-24

Probeer op je linkerzijde te liggen. Iets zoets te eten en dan 1 uur lang w ...
Hebben ze mij idd ook zo gezegd.. en je kan nooit teveel bellen bij ongerustheid.. maar dat zijn ook de dingen die ze zullen zeggen aan de telefoon.. voor ze je naar het ziekenhuis laten komen.

3 jaar geleden

Reactie op HBW

Met nog “maar” 28 weken is dit zelfs 10 keer in 2 uur.
Ow oké dat wist ik niet. Mij werd geadviseerd om 1 uur te wachtten. Was toen 27 weken.

3 jaar geleden

Gewoon bellen!!

3 jaar geleden

Herkenbaar gevoel, maar als je het twijfelt zou ik contact opnemen met de verloskundige of als je daar onder controle het ziekenhuis . Leg je twijfels uit en kijk wat ze zeggen. Daar zijn ze tenslotte voor. Misschien Kunnen ze gerust stellen en anders toch even kijken.

3 jaar geleden

Dank voor jullie snelle reacties! Ik ga denk ik gewoon even bellen voor wat advies.. ik loop onder controle in het Zkh dus vandaar dat hun ook mijn aanspreekpunt zijn. Nogmaals, bedankt!

3 jaar geleden

Ik zou inderdaad even iets van zoetigheid nemen, kijken of hij daar op reageert, of een stuk gaan wandelen. Ik heb ook wel eens een dag minder beweging, vooral als ik na een shift van 8 dagen drie dagen vrij heb en meer stil zit. Bel anders eerst je vk ipv meteen het ziekenhuis?

3 jaar geleden

Reactie op Pijazz

Hebben ze mij idd ook zo gezegd.. en je kan nooit teveel bellen bij ongerus ...
Jaa precies. Als je dat hebt geprobeerd hoef je niet nog 1/2 uur wachtten. Maar bellen is ook heel belangrijk want alleen een echo stelde mij gerust 😫

3 jaar geleden

2u op je linker zij gaan liggen zonder prikkels zoals tv, telefoon etc. Als je de baby dan nog niet hebt gevoeld zou ik gewoon bellen.

3 jaar geleden

Je moet altijd bellen als je het zelf niet vertrouw ook al is het om jezelf gerust te stellen. Zou eerst je vk bellen en die verwijzen je vanzelf door als hun denken dat het nodig is

3 jaar geleden

Bij mij was t ook zo maar bleek dat m'n baby al klaar is gaan liggen en dag ik hem daarom minder voel ook lag de placenta ervoor wat ook wat remt 😉

3 jaar geleden

Altijd bellen! Daar zijn ze ook voor. Neem ook even de tijd om op je zij te liggen. Beetje drukken, proberen wakker te maken. Een ijsje eten mag ook wel eens helpen. Iets kouds. Maar bellen kan nooit geen kwaad. Ik loop ook via het ziekenhuis en ze zeggen zelf ook; bij elk twijfeltje, gewoon bellen! Stressen is ook niet goed. Laat even weten wat je gedaan hebt en hoe het gaat!

3 jaar geleden

Hey. Ik heb exact hetzelfde voorgehad op 28w. 2,5 dag weinig tot geen beweging. Gyneacologe gebeld en ze stuurde mij direct richting de kliniek. Daar schopte ze natuurlijk alle kanten uit aan de monitor 😅... Maar dan ben je zeker gerust. Mijn gyneacologe moet zelfs weten dat ze liever eens teveel doorsturen naar de kliniek dan te weinig. Geen risico nemen. Nu exact 30w 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Stephanie DC

Hey. Ik heb exact hetzelfde voorgehad op 28w. 2,5 dag weinig tot geen beweg ...
*liet i.p.v. moet