15 Reacties

4 jaar geleden

Ik gebruik zelf wasbare luiers; de pocketluier variant met hennep en microvezel inleggers voor de nacht.. maar die houden het hier ook niet. Dus ik verschoon 's nachts nog altijd 1x en een enkele keer lekt hij nog door. Ik ben bang dat ik voor de nacht toch nog een andere luier moet aanschaffen met nog een betere absorptie 😅 maar verder dus geen ervaring met wegwerp+overbroekje

4 jaar geleden

Ik heb het geprobeerd met een pocketluier over een wegwerp heen, want wij hebben hetzelfde probleem. Helaas was dat niks. Ik ga nu kijken voor van die zindelijkheidsbroekjes.

4 jaar geleden

Wij gebruiken voor de nacht een wolbroekje over de luier heen. Die lekken nooooit door. Zelfs als het een hele grote plas is en de luier helemaal doorweekt is. Wij gebruiken normaliter wasbare luiers, maar bij nood doen we ze ook over een wegwerpluier heen; met hetzelfde effect.

4 jaar geleden

Wij hadden dit probleem ook eventjes, een weekje ofzo, maar nu doet hij het niet meer. Kwam inderdaad omdat hij op zijn zij ging liggen. Wij deden de normale nachtluier aan, want die houdt het gewoon 12u en dan een wegwerp luierbroekje er overheen. Daardoor bleef de nachtluier goed zitten en het luierbroekje werd eigenlijk niet vies. Die gebruikten we twee nachten tenzij er toch wat gelekt was. Het was even een tijdelijke oplossing tot we luierbroekjes hadden gevonden die het ook de hele nacht redden. Maar die zoektocht is dus nog half bezig 😂

4 jaar geleden

Reactie op Mammarieke

Wij gebruiken voor de nacht een wolbroekje over de luier heen. Die lekken ...
Zo'n wolbroekje klinkt echt top! Waar koop je zoiets? Is het niet heel warm of valt dat wel mee?

4 jaar geleden

Reactie op Bitterbal

Zo'n wolbroekje klinkt echt top! Waar koop je zoiets? Is het niet heel warm ...
Ik heb ze bij Nappys.nl vandaan; maar ik denk dat je ze op elke wasbare-luier-site kunt vinden. Je hebt er eigenlijk maar twee nodig, voor als er 1 in de was zit. Je hoeft ze vrijwel niet te wassen, omdat wol zichzelf “schoon eet”; meestal doe ik zo’n twee-drie weken met 1 wolbroekje (dan gaat ‘ie namelijk stinken) en dan stop ik m pas in de was (is wel een beetje een toestand, want je hebt wolwas nodig en pure lanoline en een hele gebruiksaanwijzing 😅, maar dat kun je ook allemaal op die site vinden). Te warm is het niet, want wol isoleert: dus in de winter is het lekker warm, in de zomer juist koel. 🤗

4 jaar geleden

Ik doe m’n zoon s nachts een luier aan die 3 maten groter is. Die goed strak aan doen, dan gaat het hier goed!

4 jaar geleden

Hier wasbare luiers met een wolbroekje er over heen. Echt ideaal! Lekt nooit. Kan ook zeker over een wegwerpluier heen.

4 jaar geleden

Reactie op Classkey

Ik gebruik zelf wasbare luiers; de pocketluier variant met hennep en microv ...
Wij gebruiken ook pocketluiers. Hier werkt het voor de nacht om de pocketluiers met dubbele lekgootjes te gebruiken met een bamboe en houtskool inlegger. Wij hebben een jongetje, dus die houtskool inlegger vouw ik dan dubbel en doe ik voorin de luier. Hoef hem dan 's nachts niet meer te verschonen.

4 jaar geleden

Reactie op Baby25H

Wij gebruiken ook pocketluiers. Hier werkt het voor de nacht om de pocketlu ...
Ik heb wel een deel met dubbele lekgootjes, dus dat is misschien wel een betere voor 's nachts! Alleen ik merk dat de inleggers gewoon echt doorweekt zijn 's ochtends.. misschien dat dubbel aan de voorkant wel helpt, dankjewel 😁

4 jaar geleden

Geen ervaring mee. Maar misschien wel een andere tip. Bij mijn oudste zijn we over gestapt op luierbroekjes (Pampers baby dry) toen hij ging doorlekken s nachts. Toen was het over.

4 jaar geleden

Hier gebruiken wij snachts een maat groter van het merk pampers en de luierbroekjes sinds toen was het doorlekken opgelost

4 jaar geleden

Reactie op Mammarieke

Ik heb ze bij Nappys.nl vandaan; maar ik denk dat je ze op elke wasbare-lui ...
Bedankt voor deze tip! Ik heb ze gelijk besteld :)

4 jaar geleden

Reactie op MenN0000

Geen ervaring mee. Maar misschien wel een andere tip. Bij mijn oudste zijn ...
Ook geprobeerd, werkte helaas ook niet. Ik denk dat het niet zozeer aan de luier ligt maar dat hij op z'n zij slaapt en daar weinig absorptievermogen zit

4 jaar geleden

Je kunt wel een wasbaar overbroekje over een wegwerpluier doen, maar als die pamper zelf te weinig opneemt heeft dat overbroekje weinig zin. Dat kan wel wat tegenhouden maar neemt zelf niets op dus als het echt teveel wordt loopt het er toch langs... Helpt een wasbare inlegger in de pamper op de plek waar veel plas komt ook niet?