36 Reacties

3 jaar geleden

Nee hier geen wasbare luiers en zeker niet 2e hands.... gewoon lekker pampers pure.

3 jaar geleden

Wij gaan voor onze tweeling wasbare luiers doen. Ik heb een deel nieuw gekocht en een deel tweedehands. Pockets van Ali en voor de nacht een paar bamboozle totsbots. Heb in maat 2 ook al wat pockets van little lamb. Starten waarschijnlijk met hydrofielen met overbroekjes want dan zijn de pockets nog te groot denkik

3 jaar geleden

Bij de eerste begonnen met wasbare luiers rond de 6 maanden (man had nog wat overtuiging nodig). Bij tweede willen we vanaf geboorte gelijk beginnen met wasbare luiers. Geen gekke chemicalien en andere troep, en geen luiers meer tot aan de rug👍😁 Wij hebben milovia inleggers en overbroekjes en ook deel tweedelig van totsbots. Erg tevreden over.

3 jaar geleden

Luiers zijn al ingeslagen. Voor de eerste ga ik het vooral niet moeilijker maken dan het al is.

3 jaar geleden

Ik wil het ook gaan proberen, en mag gelukkig in eerste instantie wat lenen van een vriendin om te kijken of het bevalt. Ik wil voor bamboozle gaan denk ik... Maar in de kraamweek zullen we vast nog wel pampers gebruiken...

3 jaar geleden

Ik heb beide in huis nu. We willen wasbare gebruiken, maar hebben gewone als reserve. Ik heb een consult (via videobellen) gehad bij de Billenboetiek. Ik heb nu 20 binnenluiers van Totsbots en 4 overbroekjes van Populini. We hebben eerst maat 1 gekocht. Als we er verder mee willen kopen we maat 2.

3 jaar geleden

Ik wil het gaan proberen! Hebben nu een newborn deel 2e hands gekocht, waren amper gebruikt en zijn echt heerlijk zacht! Van little lamb. Nu al zin om te beginnen! Zo veel schattiger ook deze luiers🥰

3 jaar geleden

Hier bij de 1e een combi wasbaar en wegwerp, op 50m2 zonder droger bleek het toch een uitdaging om alles tijdig droog te hebben en we besloten om in ettapes te kopen, dus steeds kleine beetjes zodat we konden proberen wat werkte. Nu verhuist en nummer 2 op komst een droger en meer plek willen we graag meer wasbaar gaan gebruiken. We hebben hydrofielen, prefolds en little lamb voorgevormd. Overbroekjes van popolini, little lamb en buttons.

3 jaar geleden

Nee hier geen wasbare luiers en zeker niet 2e hands.... gewoon lekker pampe ...
Dat is je goed recht toch? Ik denk dat zo'n 95 procent voor wegwerp gaat dus daarom heb ik dit topic geopend.

3 jaar geleden

Reactie op Rebeccarebecca

Luiers zijn al ingeslagen. Voor de eerste ga ik het vooral niet moeilijker ...
Vooral als je het moeilijk lijkt te vinden dan is wegwerp een goede keuze. Maar ik ben juist benieuwd naar degene die kiezen voor wasbaar 😊

3 jaar geleden

Reactie op Jerassy

Dat is je goed recht toch? Ik denk dat zo'n 95 procent voor wegwerp gaat du ...
Had nooit verwacht dat dit nog “zo vaak” gekozen zou worden. In mijn ogen is het onhygiënisch🙈 maar idd ieder zijn ding!

3 jaar geleden

Had nooit verwacht dat dit nog “zo vaak” gekozen zou worden. In mijn ogen i ...
Gelukkig is het niet onhygiënisch. Maar inderdaad, ieder z'n ding! 😁

3 jaar geleden

Had nooit verwacht dat dit nog “zo vaak” gekozen zou worden. In mijn ogen i ...
Als ik een keus moet maken tussen ‘onhygiënisch’ wat ik zelf schoon kan maken en chemisch, waar ik verder niets aan kan veranderen, kies ik voor het eerste;). Had ook nieuwe kunnen kopen, maar wasbare luiers is ook een deel een keus qua kosten, scheelt echt veel geld!

3 jaar geleden

Reactie op EvaAnne

Hier bij de 1e een combi wasbaar en wegwerp, op 50m2 zonder droger bleek he ...
Let wel op, volgens mij mogen de (buiten) luiers sowieso niet in de droger ivm de pul die dan beschadigd en de binnenluiers of inleggers niet ivm absorptie

3 jaar geleden

Reactie op ldrivewood

Als ik een keus moet maken tussen ‘onhygiënisch’ wat ik zelf schoon kan mak ...
Tja, ieder zijn ding! Gelukkig is er op die manier voor ieder wat wils :-)

3 jaar geleden

Had nooit verwacht dat dit nog “zo vaak” gekozen zou worden. In mijn ogen i ...
Hoezo vind je het onhygiënisch dan?:)

3 jaar geleden

Tja, ieder zijn ding! Gelukkig is er op die manier voor ieder wat wils :-) ...
Precies, dat is het voordeel van deze tijd:)

3 jaar geleden

Reactie op Charlottevk100

Hoezo vind je het onhygiënisch dan?:)
Het idee vind ik gewoon onhygiënisch, en vooral als het 2e hands is. Maar prima, voor ieder wat wils blij voor dat er voor iedereen is wat zij prettig vind. Snap dat het ook niet voor iedereen haalbaar is kwa kosten. Dan is het goed dat het ook op een andere manier kan.

3 jaar geleden

Ons derde kind gaat straks in de wasbare luiers, en aangezien de eerste twee tijdelijk samen in wasbaar zaten heb ik inmiddels genoeg luiers liggen. De meeste van Little Lamb pockets en Bumgenius, en een paar Happy Flute. Tevens overbroekjes van diverse merken met hydrofielen of strikluiers. Even kijken wat bij dit kindje het beste aansluit. Met name het laatste zit altijd wel goed. En onhygiënisch?? Tja, dan moet je beter wassen 😇 wegwerpluiers bevatten heel wat (chemische) rotzooi wat ik persoonlijk niet bepaald hygiënischer vind.

3 jaar geleden

Oké ik ben serieus heel geïnteresseerd en wil niet beledigt overkomen, maar hoe als een broekje helemaal vol is gepoept maak je het dan schoon? Ik neem aan dat je hem niet hoppa vol ontlasting de wasmachine in knalt maar eerst uit wast?