10 Reacties

3 jaar geleden

Voorbeeld

3 jaar geleden

Wat gewassen kan worden wassen en als het niet kan bouwen ze daar vast een goede weerstand van op. Niet alles kan constant schoongemaakt worden en lijkt me ook niet nodig. Maar ieder zijn ding denk ik? :)

3 jaar geleden

Reactie op Flywooď13

Wat gewassen kan worden wassen en als het niet kan bouwen ze daar vast een ...
Absoluut heeft iedereen recht op een mening. Heb lichtjes OCD 😅 ook omdat ik gelezen heb dat bij bvb kleding er van alle chemische troep op komt tijdens vervoer. Dat je daarom kleding altijd eerst wast voor het dragen 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Cs1993

Absoluut heeft iedereen recht op een mening. Heb lichtjes OCD 😅 ook omdat ...
Ja kleertjes en bedden goed enzo was ik ook allemaal om die reden hoor maar heel veel speelgoed kan je niet schoonmaken en ze zullen ook veel in hun mondjes stoppen en dat is normaal. :) je doet wat je kunt en wat niet lukt worden ze groot en sterk van! 😊 niet te veel druk om maken je doet je best

3 jaar geleden

Misschien in een kussensloop doen en kort wassen? Is bij mij nooit fout gegaan🤗

3 jaar geleden

Zoals al gezegd wordt, iedereen doet het anders.. ieder zn ding! Persoonlijk was ik alles, de knuffel uit je voorbeeld kan prima op een 30° was. Speelgoed met plastic gaat hier ook in de wasmachine, even een washandje erom en je kan het zo wassen. Alles met textiel wordt in chemische kleur baden gewassen, en bevat dus schadelijke stoffen...

3 jaar geleden

Vooral kijken naar waar het van gemaakt is, alles is te wassen. Veel knuffels zijn van polyester en andere syntetische stoffen en vullingen gemaakt. Dus pas daar je wasprogramma indien mogelijk op aan en anders inderdaad gewoon een koud wasje. Gebruik ook niet teveel wasmiddel, anders heb je kans dat juist dat weer achterblijft.. zou ook geen geparfumeerd wasmiddel gebruiken, sommige kindjes reageren daar heel heftig op. En inderdaad de tip van een kussensloop of iets dergelijks erom. Mocht je nu iets hebben met een vulling van 100% wol kun je die het beste niet in de wasmachine doen vanwege het vervormen, maar laten weken in heet water en als het water is afgekoeld eruit halen, in een handdoek rollen, het meeste water eruit drukken en dan laten drogen. Je hoeft hier niet perse wasmiddel bij te gebruiken, maar anders even googlen op hoe je dat weer uitspoelt indien nodig :) Mijn uitdaging was destijds allemaal mooi houten bijtringen met katoenen oortjes of andere haaksels die er niet afkonden. Ik heb deze regelmatig met een natte doek afgenomen en soms even een korte handwas gegeven waarbij ik enkel het katoen onderwater deed. Het hout heb ik 1x met daarvoor geschikte olie behandeld omdat het wel wat lijd van het schoonmaken.. De knuffel van je voorbeeldplaatje zou ik overigens gewoon in een waszak in de wasmachine doen. Het spiegeltje kan dof worden, maar verder lijkt het me een vrij standaardknuffel die dat wel kan hebben :)

3 jaar geleden

En check je wasmachine. Veel wasmachines hebben tegenwoordig een handwasstand. Scheelt een hele hoop! Zelf heb ik praktisch alles gewoon in de wasmachine gegooid en dingen die daar niet zo goed tegen kunnen krijgen ze later wel als ze iets meer kunnen hebben. En hoe meer ze blootgesteld worden aan verschillende soorten bacteriën, hoe groter de kans is dat ze geen astma of andere allergieën ontwikkelen. En je kan ze niet voor alles beschermen 😅

3 jaar geleden

Hier was het gister knuffel wasdag! 30 graden fitnessprogramma! Ging prima!

3 jaar geleden

Reactie op EvaAnne

Vooral kijken naar waar het van gemaakt is, alles is te wassen. Veel knuffe ...
In deze knuffel zit een belletje. Gaat dat dan roesten? Ofwel moet ik tot aan belletje handwassen