Wat eet je op een dag? ๐Ÿ•๐Ÿฅฆ๐Ÿฅ‘๐ŸŒฎ๐Ÿง†๐Ÿฅ

kinny
7 dagen geleden
Volgen
Hallo mede zwangeren! Zelf ben ik nu 17 weken zwanger en ik loop eerlijk gezegd tegen wat dingen aan. Tot nu toe ben ik nog niets aangekomen. Ik vind het lastig om voldoende gezond te eten en om gezonde tussendoortjes te bedenken. Ik pak snel ongezonde tussendoortjes. Nu vroeg ik me dus af of jullie durven te delen wat jullie op een dag eten! Ik snap dat dit per dag verschilt en er is ook geen goed of fout. Ik ben opzoek naar inspiratie. Mocht je ook af en toe ongezond eten en snacken dan lees ik dit ook graag, want ik voel me nu wel eens schuldig als ik dat doe. Zelf zal ik aftrappen met een dagmenu: โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€” Ontbijt: Twee dikke volkoren crackers met boter, jam en vega boterhamworst Tussendoor1: Haverkoek Tussendoor2: Dunne zoute crackers met vega filet american (aanrader!) Lunch: Twee kaiserbroodjes uit de oven met boter, kaas en chocovlokken Tussendoor1; Klein bakje kokosyoghurt met noten en chocovlokken (verslaving?) Tussendoor2: Zelfgemaakte shake met kokosyoghurt en fruit en citroensap Avondeten: Zelfgemaakte soep met broodjes en smeersels Snack1: chips Snack2: fruit Qua drinken is het vooral veel water en thee zonder cafeรฏne. โ€˜s avonds drink ik ook wel frisdrank. Verder heb ik een lage bloeddruk en daardoor eet ik soms wat zouter. Ik ben erg benieuwd naar jullie menu!! ๐ŸŒฎ๐ŸŒฏ๐Ÿง†๐Ÿฒ๐Ÿฅ—๐Ÿ•๐Ÿณ๐Ÿฅš๐Ÿฅ
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
4 reacties
Saaskia
7 dagen geleden
Nu 20 wk zwanger en al bijna 6 kg aangekomen... Heb vooral meer honger, voorheen makkelijk de hele dag door op een paar broodjes, nu om de 3 uur trek... Al juist behoorlijk wat aangekomen, hoop dat het niet doorslaat de verkeerde kant op! Dagmenu: Ontbijt: eitje, broodje kaas, banaan, vergeperste sinaasappelsap of mueslie met yoghurt Snack: banaan en/of paaseitjes :') Lunch: broodje kaas/salade johma of soepje Snack: cappuccino, met daarbij koekje of taart/kiwi/iets anders Avondeten: vega burger/aardappeltjes/salade. Soms vlees (biefstuk doorbakken) Toetje: kwark
  • Rapporteren
Jilly
7 dagen geleden
Ontbijt: magere kwark met fruit en een beetje mรผsli. Lunch: soep met 2 roggebroodje. Avondeten: Aziatische noodles met kip en Chinese kool. Tussendoor: twee appels en een paaseitje. Heb ook altijd cherry tomatjes en snoep komkommers staan, die pak ik gewoon als ik langs de tafel loop. Ik probeert op te letten dat ik niet meer dan 1800 - 2000 calorieรซn per dag eet. Of ja, neem ook 2 kopjes koffie met halfvolle melk per dag. In de periode tussen 15.01 en nu ben ik 100 g aangekomen, maar denk dat ik vooral in de tweede helft zal aankomen.
  • Rapporteren
Dees44
6 dagen geleden
Ik vind t ook moeilijk gezonde snacks te pakken, na weken mega ziek zijn, kei veel spugen, ben ik blij dat ik รผberhaupt weer zin heb in eten. Ben gelukkig nog niet veel aangekomen maar wil er nu ook op gaan letten. Wat ik bijv vandaag gekocht heb zijn snack worteltjes en paprika die ik savonds al in reepjes snij voor de volgende dag. Die doe ik dan in kleine bakjes zodat ik sneller die pak dan weer een roze koek of chipjes.. Ik ontbijt (sinds ik me weer oke voel) echt met 2 bruine boterhammen. Ivm vezels en brood absorbeerd mn maagzuur goed dus minder misselijk. Daarnaast iets van fruit of een klein beetje griekse yoghurt met honing. Tussendoor 1 een stuk fruit of een eierkoek/peperkoek met vers sap Sinds een aantal dagen mn tussendoor 2 geskipt voor de lunch, zat echt tussen mn oren. Lunch: verse smoothie van kleine beetjes verschillend fruit (vandaag aardbei en blauwe bes diepvries beide) beetje melk en lepeltje honing en 3 volkoren crackers met zuivelspread en een kleine avocado. Tussendoor een koekje of wat paaseitjes of een pakje toastjes met thee. (oke en wat zure matten vandaag.. Nieuwe craving) Avondeten varkenshaasje uit de oven bloemkool met groentesausje en gebakken aardappeltjes Als toetje moet ik gewoon een waterijsje.. Heerlijk. Avond snack worteltjes koffie en water.
  • Rapporteren
Maeve266
5 dagen geleden
Bijna 22 weken zwanger van 2 meisjes en nu 2kg aangekomen. Ontbijt: 2 meerzadencrackers van LU met kaas en jam of yoghurt met muesli. Tussendoor: yoghurt smooty met fruit (liefs mango en anders verschillend, soms diepvries) of melkbisquitje met stukje fruit. Lunch: 2 of 3 broodjes met vleeswaren en/ of kaas. Hangt af of ik in de ochtend smooty heb gehad, die vult nogal. Tussendoor: 2 havermout repen. Avond: gewoon wat ik vroeger ook at. Aardappel, groente, vlees, pasta of iets anders. Soms vis ipv vlees of vegetarisch. Koffie met koekje/ paaseitjes. In bed vaak nog beetje vla of kwark. Verder in de ochtend 1 kopje koffie en verder water. In het weekend soms frisdrank. En zoals nu soms wat extra als dat wordt aangeboden (nu gevulde koeken omdat we op werk weer een week corona hebben overleefd. Maandag kregen we al een grote tas mee vol met fruit).
  • Rapporteren