13 Reacties

2 jaar geleden

Maissnackjes, dreumes koekje zijn hier favoriet tussendoor.. na het avondeten krijgt hij zo'n bakje Nestl茅 yogolino/kwarkolino/dreumesvla... Schema hier is: 'S morgens pap Rond 10 uur fruit 'S middags 2/3 boterhammen (kleine veelvraat) Rond 3 uur 4 maaissnackjes of 1/2 dreumeskoekjes 17:30/18:00 avondeten&toetje

2 jaar geleden

Hier is het het volgende: 8u Pap fles 10u 150g griekse yoghurt 12u brood met wat van fruit erbij 15u banaan 18u avond eten Ergens tussendoor krijgt hij vaak een koekje. Heb van die repen zonder suiker ens.

2 jaar geleden

Schema hier: 07.00 bv 07.30 boterham met beleg + fles 150cc melk of kv 09.00 fruit met een beker water of diksap 12.00 boterham en een fles melk 15.30 koekje/craqotte/rozijntjes/soepstengel/maisvingers met een beker diksap of water 17.30 warme prak (nu door tandjes vervangen we deze nu door een fles van 250cc kv), dreumesyoghurt/vla

2 jaar geleden

Hi meiden, krijgen jullie kids geen of bijna geen flesjes meer?

2 jaar geleden

Reactie op Jelena B

Hi meiden, krijgen jullie kids geen of bijna geen flesjes meer?
Wij zijn nu weer even terug op meer flessen aangezien onze zoon last heeft van doorkomende tandjes en hij het hier dan beter op doet dan vast voedsel. We hadden het al geleidelijk afgebouwd naar 1, hooguit 2 per dag.

2 jaar geleden

Hij drinkt alleen z'n water nog uit de fles al vanaf 7 maanden geen melk/papfles meer... hij krijgt nu gewone melk en dat drinkt hij uit een tuitbeker

2 jaar geleden

Reactie op So_Lucky

Schema hier: 07.00 bv 07.30 boterham met beleg + fles 150cc melk of kv 09. ...
En ik vergeet nog: ik maak soms bananen of spinazie pannenkoeken (ook voor mijn ouders kindjes mee naar school) daar eet hij ook lekker van mee. Kan het zelfs nog met een dun laagje appelstroop besmeren.

2 jaar geleden

Reactie op Jelena B

Hi meiden, krijgen jullie kids geen of bijna geen flesjes meer?
Hier nog eentje, os niet perse nodig of iets. Mr hij vind het lekker, en het is toch nog een baby hihi..

2 jaar geleden

Ons dochtertje van 12 maand krijgt nu; 06.00 u 180 cc flesvoeding 07.30 1 boterham, water 09.30 fruit 10u flesje 120 cc 12.00u 1 / 2 boterhammen water/ thee 14.30 fruit 15u flesvoeding 120 cc 17.30 warm hapje 19u 180 cc Soms laat in de avond of nacht wordt ze wakker en krijgt ze nog eens 180 cc. Fijne topic.. ben ook zo benieuwd wat andere kindjes krijgen. Ik heb het idee dat wij nog veel flesvoeding geven, maar ze kan echt niet zonder. En van fruit / warm hapje eet ze niet grote hoeveelheden..

2 jaar geleden

Haai, Hier was ik ook wel benieuwd naar, Hier geef ik nog steeds de borst op verzoek, 13 maanden. Ze neemt de borst zo rond de 3 a 4 uur. Voor het slapen tijdens dutje en nacht. Ze slaapt van ongeveer 20u tot 8 en dutje van 12.30 dat ongeveer anderhalf uur tot 2 uur duurt. Rond 6 of 8 tankt ze zich vol met de borst, 8 uur wakker. Ik bied haar fruit en brood aan, in die volgorde want anders eet ze alleen maar brood. Rond 12 uur krijgt ze een omelet, eet zo een halve omelet, van ei en een paar stukjes kaas of een beetje advocado. Hier eten we laat middageten(spanje) en geen brood maaltijd. Ze eet dan mee met de pot en dat kan dan aardappel, rijst of pasta zijn. Maar eerst bied ik haar vlees en groenten aan maar daar is ze nog niet zo happig op.. Ze eet alleen tomaat en komkommer, advocado, soms een verdwaalde champignon of paprika.. linzen, bonen.. qua fruit ook niet heel veel, aardbei en perzik haar favoriet, framboos.. soms kiwi, ze luste banaan maar de laatste tijd weigert ze.. dus hier nog zoekende.. Ik probeer zo natuurlijk mogelijk en probeer zo veel mogelijk de bewerkte producten te vermijden. Soms een soep stengeltje, stukje van een ijs hoorntje of croissantje vind ik niet zo erg.. Maar eerst zo natuurlijk mogelijk.

2 jaar geleden

Ik weet niet of je het leuk vindt om te koken maar ik maak veel tussendoortjes zelf 馃槉 hij is gek op pannenkoekjes van havermout en ei met gepureerd fruit, bijvoorbeeld banaan of appel maar bijna elke fruitsoort gaat wel. Ik heb nu muffins met courgette en banaan op voorraad, en muffins van pompoen en dadels. Veel gezonde snacks voor volwassenen zijn wel om te bouwen naar babyproof als je dingen als suiker en honing eruit laat.

2 jaar geleden

Dit is ongeveer ons schema: 7:00 wakker + borstvoeding 8:00 brood + water 9:30 slapen tot 10:15 10:30 fruit 12:00 brood + borstvoeding 13:00 slapen tot 14:30/15:00 15:00 snack 17:00 avond eten, ze eet met de pot mee en eet erg goed 18:30 borstvoeding 19:00 slapen Borstvoeding is verder nog steeds op verzoek, ze drinkt naast de vaste momenten nog best vaak op een dag. Wij geven de volgende snacks: koekje, abrikoosjes (van de Kleine Keuken, zijn een soort rozijntjes maar dan een gezondere versie), komkommer, tomaat, cracotte.

2 jaar geleden

Ons zoontje is net 1 en dit is zijn schema: 7:30 wakker broodje + 150cc melk 9:15 fruit + water 9:30/10:30 slapen 12:00 1 broodje + 150cc melk 13:00/15:00 slapen 15:00 koekje + sap 17:00 warm eten met de pot mee 17:30 toetje 19:00 naar bed Tussendoor krijgt hij ook nog water en soms sap