19 Reacties

3 jaar geleden

Misschien een keer goed om hierover met je huisarts of verloskundige te praten die kan je misschien daarbij helpen of anders door verwijzen naar iemand die je kan helpen.

3 jaar geleden

Wat is je afkoms

3 jaar geleden

Hi Aliya, wat jammer dat je hiermee struggelt tijdens je zwangerschap. Ik denk dat je het beste met iemand kan gaan praten, in de zin van een therapeut of psycholoog. Hij of zij kan jou verder helpen met het verwerken van issues en helpen met het verwerken van nieuwe. Ook zal dit een goed begin zijn van jou en je kleine. Desondanks wens ik je nog een hele fijne zwangerschap. Ik hoop dat het snel beter gaat! Groetjes

3 jaar geleden

Wat is je afkoms
Tunesisch

3 jaar geleden

Wat is je afkoms
Turks

3 jaar geleden

Ik weet een ding op t moment dat je zwanger bent veranderen er veel dingen ..hoe je jezelf ziet hoe je t leven ziet met je partner hoe je t leven ziet voor je zoon...en ook wij veranderen veel door hormonen enzo..ik wou m'n vriend ineens niet meer alles aan hem maakte me misselijk z'n geur z'n praten..ik wou niet dat ie me aanraakte ..alles deed ie fout volgens mij en ik was natuurlijk erg onterecht met huilbuien ruzie iedere dag t niet begrijpen van elkaar ineens vreemde zijn en je afvragen waar is m'n vriend waar ik verliefd op was ..dit is hem niet ...ik hoop dat je vriend geduld heeft met je en jij ook met jezelf. Wen eerst eens aan deze nieuwe situatie dat heeft ook tijd nodig ook al ben je n tijd getrouwd..en geloof me iedereen die wat wil kan t achter je rug om doen die controle heb je toch niet dus probeer je daar niet aan te storen ..hoemeer je hem tegenwerkt of controleert hoe erger t word ..en lukt t niet of denk je dat je ongelukkiger bent met hem dan zonder tja dan ga je eigen weg maar probeer t wel zo goed mogelijk voor je kind te regelen hij heeft een vader nodig en je mag niet omdat jij t niet meer kan vinden met je man hem ertussen zetten...geluk ermee 😘😘

3 jaar geleden

Mijn mening.... Een scheiding is nooit de schuld van 1 persoon. En wat geeft hem het recht dat soort verwijten naar het hoofd te slingeren? Is hij soms een echte vent dan met zulk commentaar? Ik denk het niet. Maar goed, gezien je van je omgeving ook geen hulp of steun krijgt, lijkt het me idd ook een goed idee om met de huisarts, poh-ggz of een andere buitenstaander erover te praten.

3 jaar geleden

Misschien kun je professionele hulp zoeken om een aantal dingen op een rijtje te krijgen voor jezelf. Dit geeft ruimte in je hoofd. Ook zou je relatietherapie kunnen overwegen. Het liefst voordat de kleine komt zodat wanneer deze er is je daar op kunt focussen.

3 jaar geleden

Ik adviseer je om hier met een professional over in gesprek te gaan. Mm dingen voor jezelf op een rij te zetten en om daarna samen met je partner ondersteuning te krijgen in de communicatie en jullie relatie. De komst van een kindje veranderd ook jullie samenstelling. Waar jullie eerst enkel partners waren, zal je nu moetem gaan samenwerken als ouders voor jullie kind. Soms kan het helpen om dit met begeleiding van een professional samen te bespreken.

3 jaar geleden

Hai meis, ik denk dat het ook beter is om dit met iemand te bespreken..een psycholoog of indd eerst je huisarts. Het is niet goed om zo veel stress te hebben tijdens je zwangerschap en zo kan je ook niet genieten. Wat ik je wel kan zeggen is dat het nooit aan 1 iemand ligt als een relatie stuk gaat met gevolg een scheiding.

3 jaar geleden

Klinkt als een relatie met een narcist(op internet is er wel een checklist). Ik weet niet wat je cultuur is en eerlijk gezegd maakt het ook niet uit. Mijn vader heeft mij de wijze les van me oma doorgeven. "Je leeft niet voor straf." En het leven is te kort om het door te brengen met de verkeerde persoon. Een scheiding is niet makkelijk en een kind alleen opvoeden ook niet. Maar uit ervaring weet ik dat het een stuk makkelijker is om het alleen te doen als met een persoon die je aan jezelf laat twijfelen

3 jaar geleden

Heb je dit sinds je zwanger bent? Ik weet namelijk uit ervaring dat zwanger zijn een grote impact kan hebben op je geest, door alle hormonen kan je psychisch flink in de war raken. Je bent dan helemaal niet meer jezelf. Mogelijk gaan oude issues die je had ook weer opspelen. Gelukkig bestaat hier goede hulp voor, zou het zeker met je verloskundige of huisarts bespreken. Veel relaties komen in deze periode onder druk te staan, je partner kan dan ook dingen zeggen waar hij achteraf spijt van heeft. Probeer vertrouwen in hem en jullie relatie te houden en geef ook aan wat het met je doet als hij dingen tegen je zegt zoals " je bent ziek/slecht". Daar zijn wel excuses voor op zijn plaats. Misschien heeft hij dit ook allemaal niet eerder meegemaakt maar hij kan toch echt beter wat lievere dingen zeggen :-). Sterkte!

3 jaar geleden

Reactie op Majel82

Heb je dit sinds je zwanger bent? Ik weet namelijk uit ervaring dat zwanger ...
nou sinds ik zwanger ben is het heel erg geworden

3 jaar geleden

Net als bij mijn eerste zwangerschap maak ik gebruik van de Pop-poli. Mijn huisarts heeft me doorverwezen. Ik heb een verloskundige in het ziekenhuis die extra tijd voor je neemt en heb gesprekken met een Psychiater. Bij de Pop-poli sta jij en je baby centraal. Dat is wat momenteel belangrijk is. Er staan zoveel veel veranderingen voor de deur en dan is het wel fijn als je daar hulp bij hebt. Het is heel erg dapper van je om dit te delen. Ik wens je heel veel sterkte en probeer ook te genieten van het wondertje in je buik. 😘

3 jaar geleden

Wat vervelend om te lezen. En daar komen al die hormonen nog eens "lekker" bovenop wat het gevoel allemaal Versterkt. Mijn advies..., praten praten praten. Desnoods schrijf je alles voor jezelf op en geef je het aan je partner. Sterkte en succes ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Sabine_1987

Wat vervelend om te lezen. En daar komen al die hormonen nog eens "lekker" ...
recht uit het hart dankjewel

Reactie op Aliya

recht uit het hart dankjewel
Hey Aliya Ik ben een halve Spaanse en ik ben al 16+ jaar getrouwd met een iraakse man . Moet zeggen dat het in het begin wat wennen was ... maar cultuur of niet 😉 liegen over een social media account kan idd je vertrouwen schenden . En daarbij je hormonen nog eens bovenop . Heeft hij niet het recht om zulke dingen te zeggen tegen jou ❤️ . Ik weet niet of jij en je man uit hetzelfde land of cultuur is . Maar 1 ding weet ik zeker een therapeut of Ha gaat dit niet snappen omdat ze dit niet kennen. Ik zou binnen je eigen kring een mediator zoeken 😉 1 die naar beide kanten luistert en dan zijn/ haar mening zegt welke to do list jullie af te vinken hebben 🙏🏼. Het komt heus wel goed Inchallah 🙏🏼

3 jaar geleden

Reactie op kimberley 💖💖💖💙

Hey Aliya Ik ben een halve Spaanse en ik ben al 16+ jaar getrouwd met een ...
Hi Kimberley, Bedankt voor je bericht! klopt wij zijn beiden van een ander komaf. Insallah komt het goed dankjewel♡♡

3 jaar geleden

Ik denk dat jullie veel meer van elkaar kunnen genieten als jij het "vertrouwen" in hem in jezelf oplost. Niemand heeft de garantie hier, dat haar man/vriend geen fout gaat maken. En toch laten we ons niet leiden door deze angst. Puur omdat het jezelf kapot maakt en daarmee ook je relatie en je man. Ik laat mijn angsten (wat een persoonlijk probleem is, en hij ook last van heeft) niet meer mijn leven bepalen. En geloof mij, ik ben nog nooit zo gelukkig geweest! In een eerdere huwelijk is mijn ex vet vreemdgegaan terwijl ik niets vermoedde. Leven was mooi, hij was superlief, alles leek perfect... terwijl hij al jaren verschillende scharrels had. Toen ik erachter kwam heb ik mij 2 maanden zo elendig gevoeld in dat huis, met hem. Scheiden was voor mij de beste keuze in mijn leven! Maar ik had ook een echte reden! Nu ben ik hertrouwd met een schat van een vent. Maar dat is geen garantie weet ik uit ervaring. Ik kan nu 2 dingen doen... mijn nare ervaringen en angsten onderdeel maken van mijn leven. Uitgaan van angst, dat hij hetzelfde gaat doen, mijzelf ziek maken van wantrouwen, mijn man gek maken met al mijn gedachten, wantrouwen, humeurigheid en mijn angsten (want hoe erg moet het wel niet zijn als je partner jou niet vertrouwd terwijl je niets doet?!). En mijn huwelijk verzieken. Een heel leven zo elendig leven en mijzelf zielig voelen. Of ga ik vooral mijzelf een gelukkig leven gunnen, zonder al te veel aandacht te schenken aan mijn angsten. Mijn man een eerlijke kans geven en een gelukkig huwelijk runnen? Tot hij echt het tegendeel bewijst! Want stel dat hij zijn leven lang netjes blijft?! Dan heb jij je leven verziekt alleen uit angst voor een kans dat iets je overkomt, wat je misschien niet gaat overkomen???? Vertrouw op jezelf! Geniet van je leven. En op het moment dat hij je echt een reden geeft, vertrouw erop dat je dan wel een juiste keuze zult maken voor jou zelf! Let it go!