41 Reacties

4 jaar geleden

Download de app “ZwangerHap”.

4 jaar geleden

Ik vind de vega paté van Kips net echt.

4 jaar geleden

Reactie op Muna

Ik wil graag weten welke kaas mag ik eten want sommig zit in rauw melk
Alle gepausteriseerde kazen mag je.lees op de verpakking :-) je mag geen rauwe melk ,dus ook geen kaas met rauwe melk.

4 jaar geleden

Reactie op Jeaninedarryl2020

Alle gepausteriseerde kazen mag je.lees op de verpakking :-) je mag geen ra ...
Klopt helemaal. Kleine aanvulling, pas op met gepasteuriseerde kazen met een gewassen korst, zoals Münster of epoisse. Die korsten zijn vochtig, dus een goede voedingsbodem voor de listeria bacterie.

4 jaar geleden

Oké. Aankomend weekend gaan wij ein-de-lijk weer een keer sushi eten.... Vriendlief eet sowieso alleen de warme dingen En ik weet dat ik geen rauwe vis en volgensmij is er ook een kaart voor zwangeren. maaarrrrr nu komt de vraag; De geflambeerde zalm... wel of niet?

4 jaar geleden

Reactie op marr-27

Oké. Aankomend weekend gaan wij ein-de-lijk weer een keer sushi eten.... ...
Gelamineerde zalm is deels nog rauw dus ik zou het niet doen. Maar ik vraag me af of die eitjes die rond je sushi zitten (bij bijvoorbeeld een California Roll) wel mogen, zijn ook rauwe vis eitjes toch?.... Zo'n zin in sushi haha!

4 jaar geleden

Reactie op DiamantjeeXv

Ja echt smaak die hetzelfde als de gewoone? Dat zou echt top zijn😍🙈
Ik vind ze net zo smaken als de gewone paté was er zelfs verbaasd over. Die van Kips is ook lekker. 😊

4 jaar geleden

De verloskundige geeft aan dat het wel mag maar niet teveel. Dit i.v.m vitamine A wat in leverpastei zit

4 jaar geleden

Je kan de App ZwangerHap downloaden. Als je dan twijfelt, even intypen en je weet het :) ik doe het zelfs in de supermarkt, lekker makkelijk! 🤗

4 jaar geleden

Reactie op marr-27

Oké. Aankomend weekend gaan wij ein-de-lijk weer een keer sushi eten.... ...
Ik heb dat afgelopen week wel gegeten & en ook met geflambeerde ossenhaas.. Ik heb gewoon gevraagd of ze het extra wilde flamberen en het was al bijna niet meer rauw.

4 jaar geleden

Reactie op Auk-je

Gelamineerde zalm is deels nog rauw dus ik zou het niet doen. Maar ik vraa ...
De naam van die eitjes is Tobiko, volgens zwangerhap mag je die niet eten, alleen als ze verhit zijn.

4 jaar geleden

Je mag wel paté, smeerworst, leverworst, maar met mate. 3 boterhammen per week moet kunnen. Je mag niet teveel vitamine A en leverproducten bevatten veel vitamine A. Vandaar dat het wel mag, maar niet dagelijks.

4 jaar geleden

Ik zal lekker kijken op de zwangerhap app. Geeft veel duidelijkheid en alemeringen weer wanneer er bijvoorbeeld ivm Listeria bacteriën producten uit schappen worden gehaald. 🌸🍀

4 jaar geleden

Download de app ZwangerHap! Bij twijfel altijd nog even googeln.

4 jaar geleden

Normaal houd ik van gerookte zalm op mijn spiegelei, ik leg het er in de pan al op. Het is dan toch gebakken lijkt mij? Het heeft in ieder geval niet meer die rauwe gladde structuur maar gewoon net als gebakken zalm.

4 jaar geleden

Reactie op jasmine___

Normaal houd ik van gerookte zalm op mijn spiegelei, ik leg het er in de pa ...
Dan kan je het prima eten

4 jaar geleden

Reactie op Baby JVerbeeten

4 tot 7 boterhammen per dag met roompate? Want ik heb dus net 2 broodjes ge ...
Mijn verloskundige zei dat het echt geen kwaad kan om 2 boterhamen met smeerworst of pate te eten qua vitamine a kijk geen orgaan producten zoals lever zo gaan zetten eten dat is anders qua hoeveelheid vitamine a! Gewoon lekker eten als je dat binnen houdt 😊

4 jaar geleden

Reactie op xxxjescindy

Mijn verloskundige zei dat het echt geen kwaad kan om 2 boterhamen met smee ...
Ik heb al iets nieuws gevonden wat ik ook binnen houdt gelukkig🤗 lever lust ik sowieso niet haha het ging me echt om de roompate

4 jaar geleden

Reactie op jasmine___

Normaal houd ik van gerookte zalm op mijn spiegelei, ik leg het er in de pa ...
Verhit je hem lang genoeg of leg je hem alleen aan het eind er nog even op

4 jaar geleden

Je kunt op de zwangerhap app van t voedingscentrum heel makkelijk en snel dingen opzoeken.. wordt telkens geupdate en geeft veiligheids waarschuwing als bepaald eten besmet is... heel handig!