Wat mag ik wel of niet eten?

Baby JVerbeeten
5 maanden geleden
Volgen
Hallo Dames, ik had even een vraagje. Ik weet van de meeste dingen wel of ik dat mag nu of niet maar nu is het probleem dat ik niks kan binnen houden maar een broodje met roompate wel. Nu had ik dat dus gisteren op en vandaag en nu lees ik net op internet dat ik dat dus niet mag eten... Weet iemand van jullie of ik dat mag of niet?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
41 reacties
2345
5 maanden geleden
Ik vind de vega paté van Kips net echt.
  • Rapporteren
Jeaninedarryl2020
5 maanden geleden
Reactie op Muna
Ik wil graag weten welke kaas mag ik eten want sommig zit in rauw melk
Alle gepausteriseerde kazen mag je.lees op de verpakking :-) je mag geen rauwe melk ,dus ook geen kaas met rauwe melk.
  • Rapporteren
Lusie
5 maanden geleden
Alle gepausteriseerde kazen mag je.lees op de verpakking :-) je mag geen rauwe melk ,dus ook geen kaas met rauwe melk.
Klopt helemaal. Kleine aanvulling, pas op met gepasteuriseerde kazen met een gewassen korst, zoals Münster of epoisse. Die korsten zijn vochtig, dus een goede voedingsbodem voor de listeria bacterie.
  • Rapporteren
marr-27
5 maanden geleden
Oké. Aankomend weekend gaan wij ein-de-lijk weer een keer sushi eten.... Vriendlief eet sowieso alleen de warme dingen En ik weet dat ik geen rauwe vis en volgensmij is er ook een kaart voor zwangeren. maaarrrrr nu komt de vraag; De geflambeerde zalm... wel of niet?
  • Rapporteren
Auk-je
5 maanden geleden
Reactie op marr-27
Oké. Aankomend weekend gaan wij ein-de-lijk weer een keer sushi eten.... Vriendlief eet sowieso alleen de warme dingen En ik weet dat ik geen rauwe vis en volgensmij is er ook een kaart voor zwangeren. maaarrrrr nu komt de vraag; De geflambeerde zalm... wel of niet?
Gelamineerde zalm is deels nog rauw dus ik zou het niet doen. Maar ik vraag me af of die eitjes die rond je sushi zitten (bij bijvoorbeeld een California Roll) wel mogen, zijn ook rauwe vis eitjes toch?.... Zo'n zin in sushi haha!
  • Rapporteren
Aphrodite
5 maanden geleden
Reactie op xvmvx
Ja echt smaak die hetzelfde als de gewoone? Dat zou echt top zijn😍🙈
Ik vind ze net zo smaken als de gewone paté was er zelfs verbaasd over. Die van Kips is ook lekker. 😊
  • Rapporteren
xDruifje
5 maanden geleden
De verloskundige geeft aan dat het wel mag maar niet teveel. Dit i.v.m vitamine A wat in leverpastei zit
  • Rapporteren
SGCG
4 maanden geleden
Je kan de App ZwangerHap downloaden. Als je dan twijfelt, even intypen en je weet het :) ik doe het zelfs in de supermarkt, lekker makkelijk! 🤗
  • Rapporteren
Roossss
4 maanden geleden
Reactie op marr-27
Ik heb dat afgelopen week wel gegeten & en ook met geflambeerde ossenhaas.. Ik heb gewoon gevraagd of ze het extra wilde flamberen en het was al bijna niet meer rauw.
  • Rapporteren
Roossss
4 maanden geleden
Reactie op Auk-je
Gelamineerde zalm is deels nog rauw dus ik zou het niet doen. Maar ik vraag me af of die eitjes die rond je sushi zitten (bij bijvoorbeeld een California Roll) wel mogen, zijn ook rauwe vis eitjes toch?.... Zo'n zin in sushi haha!
De naam van die eitjes is Tobiko, volgens zwangerhap mag je die niet eten, alleen als ze verhit zijn.
  • Rapporteren
Toosje1
4 maanden geleden
Je mag wel paté, smeerworst, leverworst, maar met mate. 3 boterhammen per week moet kunnen. Je mag niet teveel vitamine A en leverproducten bevatten veel vitamine A. Vandaar dat het wel mag, maar niet dagelijks.
  • Rapporteren
BloempjeXx
4 maanden geleden
Ik zal lekker kijken op de zwangerhap app. Geeft veel duidelijkheid en alemeringen weer wanneer er bijvoorbeeld ivm Listeria bacteriën producten uit schappen worden gehaald. 🌸🍀
  • Rapporteren
BabyATNL
4 maanden geleden
Download de app ZwangerHap! Bij twijfel altijd nog even googeln.
  • Rapporteren
yaseminn
4 maanden geleden
Normaal houd ik van gerookte zalm op mijn spiegelei, ik leg het er in de pan al op. Het is dan toch gebakken lijkt mij? Het heeft in ieder geval niet meer die rauwe gladde structuur maar gewoon net als gebakken zalm.
  • Rapporteren
AmyS
4 maanden geleden
Reactie op yaseminn
Normaal houd ik van gerookte zalm op mijn spiegelei, ik leg het er in de pan al op. Het is dan toch gebakken lijkt mij? Het heeft in ieder geval niet meer die rauwe gladde structuur maar gewoon net als gebakken zalm.
Dan kan je het prima eten
  • Rapporteren
xxxjescindy
4 maanden geleden
4 tot 7 boterhammen per dag met roompate? Want ik heb dus net 2 broodjes gegeten.. heb al gelijk een beetje stress want op die app staat dus ook dat t eigenlijk niet was maar als je t doet dan 1 per dag of om de dag...
Mijn verloskundige zei dat het echt geen kwaad kan om 2 boterhamen met smeerworst of pate te eten qua vitamine a kijk geen orgaan producten zoals lever zo gaan zetten eten dat is anders qua hoeveelheid vitamine a! Gewoon lekker eten als je dat binnen houdt 😊
  • Rapporteren
Baby JVerbeeten
4 maanden geleden
Reactie op xxxjescindy
Mijn verloskundige zei dat het echt geen kwaad kan om 2 boterhamen met smeerworst of pate te eten qua vitamine a kijk geen orgaan producten zoals lever zo gaan zetten eten dat is anders qua hoeveelheid vitamine a! Gewoon lekker eten als je dat binnen houdt 😊
Ik heb al iets nieuws gevonden wat ik ook binnen houdt gelukkig🤗 lever lust ik sowieso niet haha het ging me echt om de roompate
  • Rapporteren
Kiiirsten
4 maanden geleden
Reactie op yaseminn
Verhit je hem lang genoeg of leg je hem alleen aan het eind er nog even op
  • Rapporteren
Ukjem
4 maanden geleden
Je kunt op de zwangerhap app van t voedingscentrum heel makkelijk en snel dingen opzoeken.. wordt telkens geupdate en geeft veiligheids waarschuwing als bepaald eten besmet is... heel handig!
  • Rapporteren