9 Reacties

3 jaar geleden

Vroeger gebruikte ze het standaard. En had je snel je oude figuur weer terug. Mijn moeder raad het me wel aan.

3 jaar geleden

Wat is een sluitband? 🙈

3 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap zo n band kort gebruikt. Ik vond het prettig dat mijn buik steun had en daardoor minder belast werd. Daarnaast is het ook een hulpje om je baarmoeder de juiste kant op te laten sturen. Bijkomstig voordeel dat je niet zo buikerig toont na de bevalling, dus kleding staat snel weer netjes. Kan me voorstellen met een wond dat het niet prettig zit en als je veel last heb van naweeën dat het zal benauwen. Dus het is vooral aan kijken wat voor jou werkt. De eerste dagen heb ik ook veel yogabroeken met hoge taille gebruikt en leggings met buikband. Zijn ook erg prettig voor de ondersteuning.

3 jaar geleden

Reactie op Miss V

Wat is een sluitband? 🙈
😉😊😘

3 jaar geleden

Door professionals wordt het niet altijd aanbevolen, het kan je spieren slap maken omdat ze niet natuurlijk gestimuleerd worden.. ze worden lui.. Maar goed, ieder wat ie wil, maar laat je adviseren door een deskundige

3 jaar geleden

Reactie op HanDré

😉😊😘
Ah ok, een beetje zoals ik nu heb voor extra steun van de bolle buik en rug.

3 jaar geleden

Ik heb nu ook een steunband voor de rug tijdens zwangerschap en gynaecoloog en vroedvrouw raden aan om slechts sporadisch te dragen omdat dit je spieren verslapt indien je het continu zou dragen. Dus ik vermoed dat dat hetzelfde is bij die buikband... Leuk als je occasioneel wat extra steun kan gebruiken of je er even strak wil uitzien in een jurk, maar ik zou het niet continu dragen.

3 jaar geleden

Interessant🤔.. mij is die aangeraden, omdat het helpt bij een aantal zaken. Zo schijnt het te helpen tegen verzakkingen, helpt het je spieren beter en sneller te herstellen en mits niet te lang en goed gebruik verslapt het juist je buikspieren niet, maar helpt je om ze ligt aan te spannen🤷🏻‍♀️. Nu heb ik geen achtergrond als aets of fysio, maar ben nu stiekem ook wel benieuwd hoe het echt zit🤔

3 jaar geleden

Mijn fysio raad het af, dit omdat de spieren minder hard werken. En ik ben hypermobiel wat veel pijn klachten heeft ook als ik niet zwanger ben. Maar zelfs met de eerste zwangerschap geen band of iets gebruikt. Nu heb ik soms wel een band om maar dat is puur met dit warme weer met jurkjes waar je buik niet ondersteund word. Je gaat waarschijn ook te veel doen omdat je nergens last van heb. Ik heb bij de eerste bijna een week op bed gelegen of boven wat rond gelopen denk in die week maar 2x beneden geweest dus zoveel mogelijk de trap vermeden en ik kon met 2 weken gewoon mijn oude broeken weer aan en na ongeveer 6 weken kon je aan mijn buik niet zien dat er een baby in gezeten had. En nu weer een heel mooi buikje als ik tegen mensen zeg dat ik 31 weken zwanger ben geloven ze het niet eens ze denken allemaal veel korter. En de baby groeit als een gemiddelde baby..