5 Reacties

3 jaar geleden

Volgens mij niet! Ik dacht alleen als je bijv minder uren gaat werken dat hij dat kan verplichten. Weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat het heel goed is dat ie het niet meteen voor waarheid aanneemt!

3 jaar geleden

Verplichten weet ik niet zeker. Inderdaad met minder uur, dan gaat je verlof vast in met de uren die je minder werkt. Bij de eerste ben ik de laaste 2 weken halve dagen aan het werk geweest, dus dan ben ik er zeg maar 5 weken van te voren uit gegaan. Maar mag ik vragen waarom je die 6 weken niet wilt, als je zelf last hebt als je hele dagen je werk doet? Vooral naar je eigen lichaam luisteren en minder druk maken om dat ene weekje. Je bent er nog bijna 10 weken van verwijderd, wie weet hoe het dan gaat. 😉 Ik zou gewoon tegen je leidinggevende zeggen dat zo'n beslissing nog snel genoeg gemaakt is tzt. Succes in ieder geval!

3 jaar geleden

Als je minder gaat werken ben je zelfs verplicht om 6 weken van te voren te stoppen. Dit is een regel van het UWV. Als je niet minder wil werken maar ander werk wil doen dan kan hij jou dat niet verplichten (volgens mij). Ook is hij verplicht om te kijken of hij je ander werk kan laten doen, indien hij jou dit niet kan bieden dan houd het op. Je kan meer lezen hier over op de website van de overheid dacht ik. Suc6

3 jaar geleden

Je bent alleen verplicht om 6 weken van te voren met verlof te gaan als de kans aanwezig is dat je ziek wordt ten gevolge van zwangerschap. Maar het werk is wel verplicht moeite te doen om aangepast werk te verrichte wat ervoor zorgt dat je je dus niet ziek hoeft te melden en dus niet die 6 weken moet pakken. (Ik werk nu aangepast omdat t werk in de zorg momenteel te zwaar voor me is, en ik dus nu samen met n collega sta dan wat ik normaal alleen moet doen) en ik hoef niet die 6 weken te pakken.

3 jaar geleden

Kijk op fnv. Hij kan je niet verplichten