33 Reacties

4 jaar geleden

Met de eerste altijd gezegd ik ga 25 uur werken zo bij mij 2,5 dag zijn, maak dagen van 10 uur. Uiteindelijk gekeken naar hoe makkelijk of moeilijk de kleine was. En uiteindelijk me contract naar 32 laten zetten. Nu met nummer 2 ga ik me denk ik maar wel echt terug laten zetten naar 25 uur. Er scheelt straks 1 jaar en 9 maanden tussen die 2. Dus zal k thuis ook genoeg werk hebben 😅. Ik heb zoiets je kunt beter omhoog zetten dan dat je nog veder omlaag moet in uren ☺️

4 jaar geleden

Geniet er juist van! Je verlof is de laatste keer dat je echt kan relaxen. Bij een eventuele tweede krijg je dat niet meer.. Dan zit er altijd een ander kleintje thuis. Qua werk is het afhankelijk van je thuis situatie. Ik hoop dat mijn moeder & schoonmoeder willen oppassen. Als ze dit willen zal ik 4 dagen blijven werken. Maar dat plan is nog niet gemaakt!

4 jaar geleden

Ik ben 3 dagen in de week gaan werken na mijn eerste kindje. Mijn man rijd op de vrachtwagen en maakt 5 hele lange dagen. We kunnen rondkomen van zijn inkomen, maar ik heb een eigen paard en wil daarvoor zelf ook geld binnen brengen. Daarnaast vind ik het heerlijk om eventjes een dagje mezelf te kunnen zijn en niet alleen 'de mama van'. Mijn dochter vind het kinderdagverblijf heerlijk om naar toe te gaan dus deze combinatie werkt voor ons hartstikke goed! In principe wil ik hierin niks gaan veranderen als de 2e er is. Bij de 1ste was ik wel al met 21 weken in de ziektewet gekomen, dat probeer ik te voorkomen dit keer 😊

4 jaar geleden

Hoi hoi, wij hebben het hier al over gehad. Mijn moeder gaat één dag oppassen en mijn schoonmoeder ook één dag. Daarnaast sowieso één dag naar de kinderopvang en misschien wel twee zodat ik vier dagen kan blijven werken :)

4 jaar geleden

Ik vond het weggaan niet erg, het terug komen wel.... erg lang het idee gehad dat ik "mijn plek" weer moest verdienen.... ik werk sinds de bevalling van de eerste gemiddeld 32 uur, de ene week 28 uur (di,wo en do+koopavond) en de andere week 36,5 uur (di,wo,do+koopavond en za) Dit werk op dit moment prima, maar ik nu zwanger ben van de 2de moeten we even gaan kijken of dit zo gaan blijven of niet...

4 jaar geleden

Ik ben zelf pedagogisch medewerker en zie verschillende oplossingen. De meest gebruikte is 2 dagen kinderopvang. Ouders werken beide 4 dagen. Als het mogelijk is 1 dag bij opa en oma, anders nog een extra dag opvang. Dan heb je alle dagen rond.

4 jaar geleden

Ik ga 3 dagen werken en ons kindje zal ook 3 dagen naar de opvang gaan. Mijn man werkt 5 dagen. Ik houd mijn schoonmama als backup als ik in mijn vrije dagen naar mijn paard wil en mijn man niet thuis is.

4 jaar geleden

Ik werk in een winkel en werkte tussen de 30 en 35 uur per week, 4 a 5 dagen voor ik zwanger was van de eerste. Na mijn verlof ben ik eerst nog op oude voet verder gegaan omdat papa thuis zat. Hij heeft inmiddels een fulltime baan en nu werk ik nog tussen de 21 en 25 uur in de week, 3 dagen. Dit blijf ik waarschijnlijk ook doen na de komst van de tweede. Vind het wel lekker om even een andere omgeving te hebben en mijzelf zijn ipv 24/7 mama. Onze dochter vind het heerlijk bij de gastouder waar ze dus 3 dagen in de week is van half 9 tot 6 uur 😊

4 jaar geleden

Ik ben 4 dagen gaan werken, mijn man werkt ook 4 dagen. Kind gaat 2 dagen naar gastouder, 1 dag naar oma. Om te "wennen" aan school gaat hij een ochtend in de week naar peuterspeelzaal zodat mijn man de tijd heeft om thuis de financiële zaken e.d. te regelen. Zal straks met de tweede niet anders zijn :).

4 jaar geleden

Ik ben na de 1e van 36 naar 24 uur gegaan, maar vond het niks. Toen ik zwanger was van de 2e weer naar de 36 uur (in 4 dagen) en dat werk ik nu, nu ik zwanger ben van de 3e nog steeds en ik vind het heerlijk. Maar goed, dit moet ieder voor zich bepalen en kun je heel moeilijk inschatten als je de ervaring van de combinatie van werken met een kind/kinderen nog niet hebt. Als je minder wilt gaan werken zou ik de optie van ouderschapsverlof bekijken, dan blijft je contract zoals het is en kun je altijd weer terug naar je oude uren.

4 jaar geleden

Toen ik weer terug in dienst ging bij mijn werkgever na de bevalling had ik een flex contact en werkte ik gemiddeld 3 dagen per week. Toen heb ik een hogere functie gekregen en moest daarbij wel 4 dagen gaan werken heb eerst altijd gezegd dit nooit te willen maar gaat eigenlijk prima. Kleine gaat 2 dagen kdv en evt 1 a 2 dagen naar oma

4 jaar geleden

Ik heb mijn eigen bedrijf, maar kan gelukkig wel flexibel mn uren (32uur) inplannen. Mijn vriend werkt fulltime op dit moment. Hij is van plan 1 dag thuis te blijven en ik ook. Opa en oma passen 1 dag op en wellicht mijn schoonouders ook. Dus zoals het nu lijkt hebben wij eerst geen opvang nodig.

4 jaar geleden

Ik werk nu 4 dagen en heb nog een studie naast mijn baan. Deze hoop ik wel afgerond te hebben voordat ik ben bevallen. Ik hoop dat ik naar 2 of 2,5 dag kan gaan werken. Het is voor ons de eerste en ik wil alle tijd hebben voor de kleine. Maar ik zal wel hard moeten praten voor maar 2,5 dag 😬.

4 jaar geleden

Dat is bij ons nog wel een hoofdpijndingetje, zit te twijfelen tussen 3 dagen of 3 om 4. Manlief werkt ploegendiensten zonder regelmaat en beiden werken we af en toe weekenden. Geen oppasoma's in de buurt di wordt de uitdaging om een geschikte opvang te vinden.. enige optie is volgens mij een gastouder in onze situatie

4 jaar geleden

Ik ben van 4x9 maar 2x9 +1x per 3 weken een zaterdagochtend gegaan. Manlief was net afgestudeerd en is toen de kleine 3 maanden oud was 36 uur (fulltime in Nederland functie) gaan werken. We hebben het geluk met oppas oma's 1 past elke maandag op. En de andere om de week in afwisseling met m'n man. Prima balans hier! We hebben vaste dagen .dus kunnen daar op plannen. Als de oma's niet meer willen kiezen we voor een gastouder gezin

4 jaar geleden

Ik werk 36 uur, ene week 4 andere week 5 dagen dan de zaterdag erbij. Het liefste ga ik minder werken maar dan verlies ik mijn functie en dat is ook niet wat ik wil. Me vriend wil ook 36 uur 4x9 gaan werken, dus die is dan ook een dag vrij door de weeks. Schoonouders gaan een dagje oppassen en 2 dagen naar een opvang of gastouder (daar zijn we nog niet helemaal uit)

4 jaar geleden

Ik werk fulltime, 36u, 4x9. Na mijn vorige zwangerschap heb ik mijn betaalde ouderschapsverlof opgenomen (werk bij de overheid dus dat is goed geregeld) En werkte toen 3x9 om 4x9. Mijn man werkte toen 4 om 5 dagen. Dat konden we zo twee jaar doen. Ik vond dat wel fijn, elke week 3 dagen vind ik eigenlijk te weinig voor het wel dat ik doe, dus om de week ging dat wel. Als ik straks ben bevallen start mijn zoontje op de basisschool. Even kijken wat ik dan doe met mijn ouderschapsverlof. Misschien een halve dag in de week. Mijn man werkt nu parttime in loondienst en parttime voor zichzelf thuis, even kijken wat in deze situatie het handigst zal zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Mars1

Ik werk fulltime, 36u, 4x9. Na mijn vorige zwangerschap heb ik mijn betaald ...
Oh ja en zoontje gaat dus al vanaf het begin 3 dagen naar het kdv. Hij vindt het daar superleuk en ik vind het heel goed dat hij zoveel met leeftijdsgenootjes omgaat.

4 jaar geleden

Ik werkte voor de 1e fulltime in een management positie en ben daarna daar met veel plezier mee doorgegaan. Nu zwanger van de tweede en blijf zeker fulltime werken. Man werkt ook fulltime. Wij hebben het zo met werktijden kunnen regelen dat hij de ochtend met haar heeft en ik einde middag/begin avond. Dochter van 1 jaar gaat 5 dagen naar de opvang en lijkt daar erg van te genieten.

4 jaar geleden

Ik heb ook nog geen idee hoe ik dit ga aanpakken. Bij mijn huidige baan is 4 dagen werken geen optie. Ik werk ruim 40 uur en daarnaast ook vaak in de avonden en ik reis veel... Ik denk dat ik het reizen en de avonden ga mijden en dan ga kijken of dat werkt. En dan het maximaal aantal vakantiedagen opnemen en extra dagen bijkopen voor tijd met de kleine. Iedereen die ik spreek zegt dat mijn mening nog wel gaat veranderen... maar ik krijg wel super veel energie van m’n werk. Mijn vriend werkt overigens ook fulltime maar dan gewoon 9-6, hij kan wel naar 36 waarschijnlijk.