33 Reacties

4 jaar geleden

Wij moeten ook nog even puzzelen hoe we alles gaan doen. Opa's en oma's wonen helaas te ver weg. Mijn man werkt 40 uur en ik ga per 1 februari beginnen bij een nieuwe baas. In het begin zal ik ook 40 uur gaan werken, ik hoop na mijn verlof terug te kunnen naar 32 uur waarvan 1 dag thuis. Ik denk dat wij gaan kijken voor een gastouder in de buurt van het werk. Ik ga qua reistijd van ruim een uur (enkele reis) naar 20 minuten (enkele reis), dus daar is heel veel voordeel te halen.

4 jaar geleden

Ik wacht nog even tot het op mijn werk vertellen tot de functioneringsgesprekken, ben bang dat het onbewust invloed heeft op mijn salaris. Gelukkig zijn ze over 2 weken al. Na mijn bevalling gaan mijn vriend allebei 4 dagen werken. Ik heb wel een erg drukke baan en veel verantwoordelijkheid dus ik ben ook heel benieuwd hoe ik dat moet gaan combineren zonder mezelf voorbij te gaan.

4 jaar geleden

Ik ben pas van baan gewisseld. 10 min fietsen ipv 30 min in de auto. En 4 dagen ipv 5 voor het zelfde loon. Mijn zwangerschap was niet geplant maar o zo welkom! Gelukkig hier 3 paar opa's en oma's die willen oppassen. Mijn vriend gaat proberen ook 4 dagen te werken en ik wil dat ook blijven doen. Probeer zo lang mogelijk te blijven werken en na de bevalling ook zo snel mogelijk weer te beginnen zodat ik de overige dagen in het begin kan spreiden. Als de kleine dan iets ouder is willen we dat het 1 dag naar de opvang gaat.

4 jaar geleden

Ik ga terug naar 24 uur met 4 uur ouderschapsverlof voorlopig. Moet er niet aan denken om meer te werken.. Ik hou van mijn werk maar ze zijn maar zo kort klein! Als ze naar school gaan dan vind ik het vroeg genoeg om misschien weer meer te werken😄 en we hebben geluk dat het bij ons ook financieel kan uiteraard.

4 jaar geleden

Wij moeten ook nog even puzzelen hoe we alles gaan doen. Opa's en oma's won ...
Weet jou nieuwe werkgever dat jij zwanger was toen je solliciteerde of toen je je contract tekende? Ik ben benieuwd omdat ik zelf ook met een sollicitatie zit en niet goed weet wat ik moet doen. Kan voor mij een enorme carrière move zijn.. maar komt zo slecht uit voor mn gevoel met de zwangerschap.. ben benieuwd naar jouw verhaal 😊

4 jaar geleden

Tja, heel simpel voor mij geweest. Ik ben work a holic en werk sinds het einde van mijn zwangerschapsverlof fulltime in twee ploegen. Af en toe doet het pijn dat ik de wat leukere momenten moest missen.. nog steeds nu bijna 4 jaar... Ik kan gelukkig voldoende tijd met haar doorbrengen. Als ik dagdienst heb, dan ben ik 4 uur weer thuis en dan gaan we lekker samen koken, eten, spelen, douchen en een boekje lezen Als ik middagdienst heb, hebben we de hele ochtend samen, lekker samen ontbijten, spelen en luieren. daarna breng ik haar om 13.00 naar de opvang Trouwens, iedere woensdag is papa & Hira dag en iedere vrijdag is het mama en Hira dag. Dit werkt prima voor ons. We merken dat ze erg goed zelfstandig is. Wij zijn trots op haar ontwikkeling en af en toe heb ik stiekem een schuldgevoel als ik haar achterlaat bij de opvang, maar als ik haar dan ophaal en ze wilt niet mee naar huis, dan ben ik er van overtuigd dat ze het toch wel erg naar zin.

4 jaar geleden

Weet jou nieuwe werkgever dat jij zwanger was toen je solliciteerde of toen ...
Ik ben bij het bedrijf aangedragen door een van mijn huidige collega's. Hij ving op dat ik graag weg wilde om verschillende redenen (een kindje was er op dat moment geen van). Ik werk in een mannenwereld en hij heeft een behoorlijk groot netwerk. Die collega heeft een lijntje uitgegooid naar een kennis van hem en aangegeven dat hij altijd heel fijn met me samenwerkt en ik mijn afspraken etc. na kom. Voor mijn nieuwe werkgever was dat de reden om me op gesprek te laten komen. Dat ik op gesprek ging wist ik niet eens voor welke functie ik kwam. Na een gesprek van 1u en 45min op vrijdag, hoorde ik maandag dat ze me heel graag wilden hebben. Maandags wist ik ondertussen dat ik zwanger ben. Ik heb een collega in vertrouwen genomen en gevraagd wat zij zou doen. We kwamen vrij snel tot de conclusie dat eerlijkheid het langste duurt. Toen ik ging tekenen heb ik het verteld nog voordat ik mijn handtekening had gezet. Ze mogen je er niet op afwijzen, maar ik zei tegen mijn nieuwe baas wel dat ik hem een keuze wilde geven. Hij gaf aan dat ze er al rekening mee hadden gehouden gezien mijn leeftijd en vaste partner, maar niet op zo'n korte termijn. Hij pakte het heel goed op de af aan me evengoed heel graag in dienst te willen nemen.

4 jaar geleden

Ik werk 3 dagen heb al een kleine rond lopen die gaat naar school met de tweede op komst ! Vind het prima zo de tijd gaat al zo snel en ze zien op groeien is het mooiste wat er is!! Als het kan in het begin alle tijd bij je 👶 en genieten van de momenten!!!💕

4 jaar geleden

Ik ben bij het bedrijf aangedragen door een van mijn huidige collega's. Hij ...
Wat goed!! Fijn dat ze zo reageren en er zo mee omgaan. Idd mogen ze je er niet op afwijzen maar dat is in de praktijk toch nog wel eens anders. Fijn dat het bij jou zo gegaan is!

4 jaar geleden

Wat goed!! Fijn dat ze zo reageren en er zo mee omgaan. Idd mogen ze je er ...
Ben er ook heel blij mee. De overstap voelde daardoor nóg beter! Hij was ook direct verder aan het nadenken, aangezien er een aanstaande collega gaat reizen en daardoor een behoorlijke periode weg zal zijn. Dat valt waarschijnlijk samen met mijn verlof. Dat laat ook zien dat ze niet de intentie hebben om na 2 maanden (ivm meteen onbepaalde tijd) afscheid van me te gaan nemen 😊 kreeg ook de opmerking 'als je na je verlof maar wel terug komt'. Dus dat zit wel goed 😊

4 jaar geleden

Ik ben na de geboorte van onze dochter 32 uur gaan werken in 3,5 dagen (3x9 op kantoor en een halve dag van 5 uur thuis). Mijn man is 4 dagen gaan werken en dochter gaat 2,5 dagen naar de opvang. Dit bevalt heel goed en we gaan dit ook straks met de baby zo voortzetten.

4 jaar geleden

Ik werk nu met 2 kids 24uur heb bijna 2 jaar 16a20 uur gewerkt heerlijk was dat. Ga na mijn verlof hopend weer half jaar verlof te hebben met me.opgebouwde uren. Weer 16 of 20 uur te gaan werken met ouderschap verlof. En misschien hierna weer terug na 24 uur. Werk in de zorg als EVVer. Kunnen het financieel dus waarom.niet kan ook thuis blijven maar dat wil ik niet werk erg graag

4 jaar geleden

Ben er ook heel blij mee. De overstap voelde daardoor nóg beter! Hij was oo ...
Ja geweldig zeg!! Fijn dat die werkgevers er ook nog zijn! Veel succes daar!