52 Reacties

5 jaar geleden

Nee

5 jaar geleden

Nee ik ook niet.

5 jaar geleden

Nee, ook niet.

5 jaar geleden

Ik de eerste weken wel en soms nog wel eens, als hij heel diep slaapt kijk ik even of hij nog ademt 😅 Hij slaapt nu nog ingebakerd (9 weken) en dat wil ik wel graag afbouwen voor 12 weken en overstappen op een slaapzak. We proberen zo goed mogelijk de veilig slapen regels op te volgen. Ben je er zelf bang voor dat je het vraagt?

5 jaar geleden

Ja ik wel. Ik ben altijd de dekentjes extra aan het checken en kijk voortdurend obsessief op die babyfoon of hij niet per ongeluk ergens onder is gekomen of om is gerold en met zijn neus in het matrasje ligt. Stom he want ik maak het bedje zo op dat hij eigenlijk niet met zijn hoofd onder de dekens kan komen en hij kan nog niet eens omrollen... :s

5 jaar geleden

Reactie op Mariek83

Ja ik wel. Ik ben altijd de dekentjes extra aan het checken en kijk voortdu ...
Ik denk het erbij hoort. Ik ben me ook wel eens kapot geschrokken toen vanwege verkoudheid zijn matrasje wat schuin lag en hij onder de deken lag met zijn hoofd. Er was niks aan de hand, dus zelfs gebeurt dat met een wollen deken/ laken dan is het oke. Een vriendin zei, een kindje krijgen is alsof je hart er op pootjes vandoor gaat dus die angst blijft en daar moet je zo goed mogelijk mee leren leven 😅

5 jaar geleden

Reactie op Peachie

Ik denk het erbij hoort. Ik ben me ook wel eens kapot geschrokken toen vanw ...
Ja vreselijk die 24/7 bezorgdheid. Daar waarschuwen ze je niet voor als je voor het eerst moeder wordt haha!

5 jaar geleden

Reactie op Mariek83

Ja vreselijk die 24/7 bezorgdheid. Daar waarschuwen ze je niet voor als je ...
Inderdaad vreselijk. Ik had wel verwacht dat ik bezorgd ging zijn maar vanaf je kleine baby er is weet je pas wat bezorgd zijn is. Dit vind ik het heftigste tot nu toe aan mama zijn

5 jaar geleden

Reactie op Mariek83

Ja ik wel. Ik ben altijd de dekentjes extra aan het checken en kijk voortdu ...
Niet om je aan te vallen hoor, maar hoe doe je dat dan 's nachts als je zelf slaapt? Dan ga ook niet telkens kijken neem ik aan?

5 jaar geleden

In de eerste paar weken keek ik obsessief naar z'n ademhaling. Die was toen nog zo variabel en soms leek het alsof hij slaapapneu had en schrok hij ervan wakker. Vreselijk! Daar is hij nu overheen gegroeid. Tegen de reflux hadden we het hoofdeind van z'n matrasje opgehoogd. Ik wist de eerste nacht niet dat hij daardoor naar beneden zou glijden. Ik had vrij snel door dat ik z'n bedje dus nog korter moest opmaken. Dat was schrikken. Nou slaapt hij tussen ons in in een slaapzakje in de Snuggleme. We horen en zien meteen als hij iets nodig heeft. Dat geeft veel rust. Ondanks dat slapen in een nestje sterk afgeraden wordt...

5 jaar geleden

Niet om je aan te vallen hoor, maar hoe doe je dat dan 's nachts als je zel ...
Hij ligt naast me in de cosleeper en als ik wakker word check ik hem wel meteen. En dat is best vaak want hij komt met 8 weken nog steeds om de 2.5 uur. Het is onzin, ik weet het, maar ik kan er niks aan doen. Zal vanzelf wel minder worden naarmate hij ouder wordt. Hoop ik ;-)

5 jaar geleden

Dochtertje slaapt in een babynest en slaapzak, ben ik super gerust door

5 jaar geleden

Reactie op Peachie

Ik de eerste weken wel en soms nog wel eens, als hij heel diep slaapt kijk ...
Die van mij slaapt in een slaapzak maar all ik hem niet instopt met een dekentje slaapt hij niet.

5 jaar geleden

Reactie op Ticia

Is een babynestje niet gevaarlijk om in te slapen?

5 jaar geleden

Reactie op Ticia

https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/bedverkleiners#no4 He maar ik lees dat slapen in een babynestje niet veilig is 😳

5 jaar geleden

Reactie op Peachie

Ik de eerste weken wel en soms nog wel eens, als hij heel diep slaapt kijk ...
Die van ons is nu 12 weken en echt nog niet klaar om over te stappen op slaapzak zijn moro reflex is nog steeds zo heftig

5 jaar geleden

Helaas wel.. Toen ik las dat een baby’tje ook plotseling kon komen te overlijden in de maxicosi, voelde ik me ineens heel ongemakkelijk in de auto. Toen ik mijn kindje niet meer hoorde, heb ik de auto meteen aan de kant gezet om haar te controleren. Heel vervelend! En mijn vader heeft thuis een houtkacheltje dat ze nu met het natte weer graag aansteken, en nu ben ik erg nerveus als ze daar slaapt (terwijl ze een prima schoorsteen hebben en je nauwelijks iets merkt van rook o.i.d.). Ik probeer mijn angsten niet te serieus te nemen, maar vind het verrekte lastig. Ben je er zelf ook bang voor? Of wat is anders de reden van je vraag?

5 jaar geleden

Reactie op Merel-25

Helaas wel.. Toen ik las dat een baby’tje ook plotseling kon komen te overl ...
Er bestaat een spiegel voor aan de hoofdsteun te hangen, dan kan je je kindje zien in je achteruitkijkspiegel, hier mag hij zijn knuffeldoek niet in de auto en geen losse dekentjes. Verder vertrekken we pas 30 min na dat hij gegeten heeft zodat hij zeker niet zou stikken in het terug geven van melk

5 jaar geleden

Reactie op Merel-25

Helaas wel.. Toen ik las dat een baby’tje ook plotseling kon komen te overl ...
Dit bedoel ik

5 jaar geleden

Ik ben er ook bang voor. Paar jaar terug van dichtbij meegemaakt. Kindje was 6mnd oud. Heel heftig