40 Reacties

2 jaar geleden

Oh, en begrijpen doet hij al heel veel woorden/zinnen. Waar is je bal/tutje/flappy/poes/schoenen/.... Geef aan papa. Kusje aan papa. Heb je honger/dorst .... Woordjes ja en nee zegt hij ook.

2 jaar geleden

Eh wauw. Die van mij is van 4/8 en hoewel er heelveel babybrabbel uitkomt, zegt ze alleen duidelijk mama. Af en toe dada. Maanden geleden zei ze vaak bah. Maar dat doet ze tegenwoordig niet meer. Ik kan wel duidelijk merken dat ze veel begrijpt, maar spreken…

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 28/08 zegt nog helemaal niets. Af en toe wat geluiden, maar verder geen gerichte woorden. Zijn zussen waren behoorlijk veel sneller. Ach, ik zie het wel.

2 jaar geleden

Onze dochter (13 augustus 2020) zegt: Mama Papa API (opa) Paard Koe Boe Lamp Kikker Plant Kippies (kippen) Ei Eten Ijs Au Bal Nee Nein (Nijntje) Me!(dat wil ik hebben) Vogel Vis Aai Uit Misschien vergeet ik er nog een paar. Maar het is echt een babbelbox. En ze heeft ook opdrachten. Meest hilarische is als ze een blauw schaaltje pakt uit de kast en dan wijst naar de vriezer en zegt: ijs! Ze wil dan ijsblokjes.

2 jaar geleden

Die van ons zegt papa, mama, dat, ja en nee. Hahahah en als hij ja zegt dan gaat ie met zijn hoofd knikken😭😂. Voor de rest is het brabbeltaal. Meneertje is 14 maanden

2 jaar geleden

Die van ons zegt papa, mama, dat, ja en nee. Hahahah en als hij ja zegt dan ...
Hij zegt als brabbel vaak, taa of daa. Maar wat hij echt iedere dag zegt is mama, en jaa. En dan echt knikken en jaa zeggen😂. Ik zie het allemaal wel, ben zelf ook 21+ weken zwanger. Best druk dus, zolang hij maar vrolijk is en ontwikkeld❤😘. Maar wat leuk dat je zoontje al zoveel zegt😍😍

2 jaar geleden

Reactie op So_Lucky

Mijn zoontje van 28/08 zegt nog helemaal niets. Af en toe wat geluiden, maa ...
Hier luca van 27 aug.....veel baby taal nog en heel soms mamama..

2 jaar geleden

Ehm... kijk, kikker, mama, ja en voor de rest haar eigen taaltje wat ze al heel vroeg had maar tot nu toe zijn dat de enige woordjes.

2 jaar geleden

Hier luca van 27 aug.....veel baby taal nog en heel soms mamama..
Hier hetzelfde. Weet ook niet of ie echt mij bedoelt 😊

2 jaar geleden

Reactie op Muumiannie26

Hier hetzelfde. Weet ook niet of ie echt mij bedoelt 😊
Nee idd ..maar hij snap echt wel wat je bedoel ..hij had een propje papier waarop ik zei doe maar in de prullenbak..pak m in zn mond🤦‍♀️ en brengt m kruipend naar de prullenbak hahah..dus slim zijn ze wel al

2 jaar geleden

Reactie op Issi

Onze dochter (13 augustus 2020) zegt: Mama Papa API (opa) Paard Koe Boe La ...
Oh ja, boe en au komt er ook uit. En dierengeluiden zoals Hond - oef Leeuw - raugh Kip - pok pok pok maar met weinig geluid Haan - kukukuu Varken - gggg ggg in plaats van met neus een inademend knor geluid te maken doet hij het met zijn keel uitademend, maar komt in de buurt. 😂

2 jaar geleden

Reactie op SJK5

Eh wauw. Die van mij is van 4/8 en hoewel er heelveel babybrabbel uitkomt, ...
Zijn eerste woordje was mama, ergens rond zijn 10 a 11 maanden. En plots zei hij dat nooit meer, gedurende enkele weken. Nu sinds een week is het weer zijn favoriete woordje, vooral wanneer hij gaat zagen 🙈

2 jaar geleden

Hier: Vrijwel de hele dag mama mama mama :) Maar ook Bal Papa Taartje (saartje onze hond) Soort van bumba Bah En begrijpt ook al veel! Maar vooral gebrabbel 🤣

2 jaar geleden

Oh en veel dieren geluiden oefenen we de hele dag😊

2 jaar geleden

Jeetje wat zeggen sommige kindjes al veel zeg! Hier heel veel gebrabbel en mama. Verder zegt ze ook papa, ja, nee, die, deze en eten. Verder houdt het echt op haha. Ze begrijpt het wel allemaal heel goed!

2 jaar geleden

Mijn zoontje kletst er ook de hele dag op los 😄 maar hij zegt nog niet heel veel, wel mama, papa, bal, bapuu (ballon), auto, dikkedikkedikke als hij iets gezellig vindt (geen idee waarom 😂)

2 jaar geleden

Ons meisje is van 4 augustus. Papa Mama Pake (opa in t fries) Beppe ( oma in t fries) Die Nee Kijk Uit Hap (eten ) Kuiken Beh ( geluid schaap ) Knorren ( geluid varken) Deeji (haar naam demi)

2 jaar geleden

Reactie op Door082020

Ons meisje is van 4 augustus. Papa Mama Pake (opa in t fries) Beppe ( oma ...
Oh ik vergeet kukluku ( haan ) en hehehe daarmee bedoelt ze een hond.

2 jaar geleden

Mijn zoon is van 4 september en zegt alleen nog maar 'die', 'booooeeee' en 'waaaaaaauuuw' 😆 Lult de oren van je kop maar is nog geen touw aan vast te knopen 😅

2 jaar geleden

Reactie op Bitterbal

Mijn zoon is van 4 september en zegt alleen nog maar 'die', 'booooeeee' en ...
Idem hierzo. Fien is van 1 augustus, tettert de boel bijeen, maar niks zinnigs 😂