40 Reacties

2 jaar geleden

Mama Papa Kijk Koe Deze Die Nee Ja Eten Klaar En de gebaren; slapen, in bad, eten, klaar.

2 jaar geleden

Die, die, die en dan wijzen😂 Verder kan ze ook mama papa zeggen, klaar, poes, geluidjes van een varken als ik haar vraag wat een varken doet en hetzelfde met poes.

2 jaar geleden

Reactie op Ann-SophieC

Idem hierzo. Fien is van 1 augustus, tettert de boel bijeen, maar niks zinn ...
Haha! Herkenbaar. Deze Fien van 16 augustus tettert net zoveel en zegt net zo weinig 😂 #whatsinaname

2 jaar geleden

Reactie op So_Lucky

Mijn zoontje van 28/08 zegt nog helemaal niets. Af en toe wat geluiden, maa ...
Mijn zoontje is ook van 28/08 en zegt ook nog niet vrij veel. Hij brabbelt wel veel. Ja en hey zegt hij duidelijk. Maar dan houd het ook op.

2 jaar geleden

Ons dochtertje is heel geïnteresseerd in praten, brabbelt echt de oren van ons hoofd, maar veel woordjes komen nog niet echt in de buurt van het echte woord haha. Zo zegt ze heel trots ‘kieke’ voor kiekeboe en ‘bajden’ is alle soorten eten. Verder zegt ze: - peer - ki (kiwi) - naan (banaan) - kikker (haar lievelingsboekje) - bal - bloem - boom - mama - papa - ja - nee (en allebei gelukkig ook op het juiste moment) - deze - die - piep (zegt de muis) - grrr (doet de leeuw) - Toet Toet/ vroemmmm (voor auto) - ‘boem’ gevolgd door ‘uh oh’ als er iets valt - Ka! (Als ze klaar is)

2 jaar geleden

Reactie op NiniLovesIvary

Mijn zoontje is ook van 28/08 en zegt ook nog niet vrij veel. Hij brabbelt ...
Luca is van 27 augustus en zeg ook niet veel hoor ..mama, papa, kijk en kak ,wat dat is geen idee haha...verder doet ie met zn hand wuiven en zegt ie pfff als ie gepoept heeft haahaa...

2 jaar geleden

Oja, in de categorie aaaiiii: ze zegt ‘aai’ als ze de poezen aait en ‘zwaai’ als ze zwaait en ze heeft vooral een heel theatrale manier van mensen begroeten met een enorme langgerekte “haaaaaaiiii”. Toen ik me afvroeg waar ze dat in vredesnaam vandaan had, betrapte ik mezelf erop dat ik dat ook doe 🙈🙈😂 Oeps.. een kind is de beste spiegel haha.

2 jaar geleden

Reactie op Merel-25

Oja, in de categorie aaaiiii: ze zegt ‘aai’ als ze de poezen aait en ‘zwaai ...
Haha hier ook precies hetzelfde...en dan ook echt een knuffel geven....

2 jaar geleden

Haha hier ook precies hetzelfde...en dan ook echt een knuffel geven....
Jaaa dat!! Zo schattig 🥰🥰 Soms ligt ze er ook echt bovenop.. Die poezen pikken best veel van die kleintjes haha

2 jaar geleden

Onze man van 15 maanden zegt papa en mama

2 jaar geleden

Hailey is 15 maanden. Ze zegt papa en mama en iets van "ontje" (de hond) verder die, dieze, deze, koekkoek .. ze heeft er woordjes voor maar spreekt het nog niet helemaal abn uit zeg maar 🤪

2 jaar geleden

Hier wordt nog niks gezegd. Alleen bah voor vieze dingen zoals luiers en de prullenbak. Geen papa of mama, niks.

2 jaar geleden

Ons zoontje is bijna 16 maanden en alles is voorlopig nog 'dada'

2 jaar geleden

Papa, mama, Bo (de poes), phoef (oftewel poes), tas, kaka (eend), ketting, drie (als we aftellen 1.. 2..zegt hij drie), Woef, Boe, Bhapa (opa) Phhhwa (lamp), Oggel (vogel), Po (Teletubbies), Ubbies (Teletubbies) en verder kan hij al veel dingen aanwijzen als we vragen "waar is.." T blijft leuk :)

2 jaar geleden

Onze dochter van 16 maanden is echt een babbelkontje maar meestal versta ik er helemaal niks van haha.., Als ze de poes ziet is het aaaaii, en dan gaat ze de poes ook echt zachtjes aaien. Papa was haar eerste woordje en ze noemt mij, opa, oma, eigenlijk iedereen ook papa 🤣 heerlijk. Verder is het; Bal Kaka (nijntje) Beer Peer Kaas (sinterklaas) Kikkeh (kikker) Kijk Auto Boe Koe En elke dag komen er wel weer nieuwe dingen bij, ik vind dit zoooo’n leuke fase!! Echt aan het genieten van haar

2 jaar geleden

Reactie op Issi

Onze dochter (13 augustus 2020) zegt: Mama Papa API (opa) Paard Koe Boe La ...
Mn dochtertj 25 aug 2020 zegt al Mama Papa Nana(opa) Adja (oma) Adji (opa) Pap Jj(onze poes) Slapen Baden Auto Wat doe je Wat is dit Kijk Daar Deze Zitten Dada Kaka Vogel Nee Ja Moh(koe) Watta(water)

2 jaar geleden

Bijna 15 maanden, En hij zegt Bal Nijn Mama Paaaa Maa (oma) Bah (Baloe onze kat) Die Kaaar (klaar) Bah (als iets vies is) Voor de rest weet hij wat een poes doet, maaaauw Een hond woef woef Een koe boe Een schaap beeh Een leeuw wahhh Een kip tok Weet waar zn mond, oren, neus, haar en buik zit en wijst dit ook aan. En hij kan sinds vorige week een stapeltoren bouwen haha.

2 jaar geleden

Wat leuk die reacties, mijn zoontje is 14 maanden mama papa zegt hij al een tijd (7 maand) rond zn 11 maand zegt hij al duidelijk: met Mama mee 🤣 voor de rest gebrabbel

2 jaar geleden

Mijn zoon is van 5 augustus, en op dit moment, is het nog enkel gebrabbel (mamamama, dadada, tsss) maar soms vragen we ons wel af of hij papa en mama probeert te zeggen.