85 Reacties

3 jaar geleden

Ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik antistoffen maak. Als ik te veel bloed zou verliezen moet ik apart bloed krijgen, de rest van me leven ook. Heb daar de nodige papieren altijd bij me omdat het van noodzaak is.

3 jaar geleden

Thuis, dit wordt mijn 4de bevalling. Bij de derde ook thuis bevallen. Het geeft zoveel meer rust om in je eigen omgeving te zijn. Geen medisch personeel wat onverwacht je kamer komt opgelopen, je kan het licht thuis dimmen, onder je eigen douche staan etc. Als je kindje er is hoef je nergens meer heen, dat is zo fijn 🥰

3 jaar geleden

Ik was eigenlijk altijd zeker van een ziekhuis bevalling, omdat daar alle hulp direct beschikbaar is mocht het niet goed gaan. Maar nu mat dat hele virus was ik toch aan het twijfelen over een thuisbevalling

3 jaar geleden

Ik moet in het ziekenhuis bevallen..

3 jaar geleden

Ik ga in het ziekenhuis bevallen ivm hoge bloeddruk. Ik heb me er ook bij neergelegd en vind het aan de ene kant wel fijn omdat dit mijn eerste kindje is. En het scheelt dat ik pas begin sept uitgerekend ben dus heb nog even de tijd.

3 jaar geleden

Ik wilde heel graag thuis bevallen bij de eerste. Dit werd een ziekenhuis bevalling. En moet zeggen dat het best wel prima was. Dit keer moet ik in het ziekenhuis bevallen.

3 jaar geleden

Ivm schouder distoxie bij de 2e en 2x zwangerschapscholestase moet ik medisch bevallen en misschien zelfs een keizersnede. Liefst was ik thuis bevallen maar dat is me niet gegunt helaas.

3 jaar geleden

Ziekenhuis(medisch vanwege 1e bevalling ) en er ook blij om. Geen angst om te bevallen in het ziekenhuis want Corona patiënten komen niet eens daar in de buurt is een aparte afdeling.

3 jaar geleden

Ik wilde met de eerste graag in het geboortehuis bevallen, maar helaas moest ik direct door naar het ziekenhuis.. ook dit keer moet ik in het ziekenhuis bevallen! Het voelde wel heel veilig dus ook nu geen probleem mee

3 jaar geleden

Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen, daar zijn alle medische middelen en word je nog enkele dagen in de watten gelegd zodat je de eerste dagen nog wat tot rust kan komen. Nu zal het bij mij een verplichting zijn want zal keizersnede worden omdat ik 5 jaar geleden ben geopereerd aan mijn baarmoeder en gynaecoloog geen risico wil nemen.

3 jaar geleden

Dit wordt hopelijk mijn derde thuisbevalling. Vorige 2 keren thuis bevallen en ik vond dat echt enorm fijn!

3 jaar geleden

Reactie op Flien

Thuis, dit wordt mijn 4de bevalling. Bij de derde ook thuis bevallen. Het g ...
Ik ben nu zwanger van de 3e.. Bij de eerste werd ik ingeleid dus in 't ziekenhuis en dit was echt een heftige bevalling waar van alles gebeurde.. Bij de 2e durfde ik uit angst niet dus weer in 't ziekenhuis maar die bevalling was perfect.. Nu bij de 3e wil ik fraga thuis en zie de voordelen er van in maar was jij niet ergens bang voor als er wat mis ging? Ik heb toch nog een beetje angst voor als er wat gebeurt 🙈

3 jaar geleden

Geen keus ivm met een tweeling bevalling maar wilde zo wie zo al in het ziekenhuis bevallen. Het is mijn eerste x en het voelt veiliger. Plus mijn schoonzus moest tijdens de bevalling met spoed naar het ziekenhuis. Daar had ik echt geen zin in. Snap dat als je er al meerdere gehad hebt dat je dan meer vertrouwen hebt om thuis te bevallen.

3 jaar geleden

Ziekenhuis, eigen keus. Voel mij er prettiger bij dat alles om handen is. Daarnaast zal mijn kindje ook door de kinderarts onderzocht worden vrij snel na de bevalling, dan is het ziekenhuis ook wel fijn :)

3 jaar geleden

Tenzij je een medische indicatie hebt. Of de kraamzorg zegt dat je huis niet geschikt is voor een thuisbevalling( omdat als je onverwachts naar het ziekenhuis moet ze je niet snel genoeg weg krijgen). Zou ik niet in een ziekenhuis bevallen(zorg wel dat je een ziekenhuistas klaar hebt staan) Met me zoon moest ik wel als nog naar het ziekenhuis omdat de weeën gestopt waren en die begonnen in de ambulance weer. Met weeën naar een ziekenhuis reizen was een ramp en in de auto terug naar huis was nog erger. Dus voor mijn 2de wil ik wel weer thuis proberen. Hopen dat ik nu ook thuis kan blijven.

3 jaar geleden

Ik zou best graag thuis willen bevallen maar ik woon voor mijn gevoel te ver weg van het ziekenhuis mocht er wat gebeuren tijdens of na de bevalling. Dus ik heb toch gekozen voor het ziekenhuis!

3 jaar geleden

Ziekenhuis, mijn keuze, geen medische indicatie. Het geeft mij een fijn gevoel dat ik alle hulp snel bij me kan hebben mocht het nodig zijn. Daarnaast ook met de ruggenprik, bij de eerste ook gekozen voor een ruggenprik en dat kan thuis niet geloof ik. Je moet echt kijken waar jij je prettig bij voelt 🙂

3 jaar geleden

Ik wil graag in het ziekenhuis zodat alles bij de hand is mocht dit nodig zijn..

3 jaar geleden

Ik wou heel graag thuis bevallen, maar ivm 2ling ben ik medisch en moet ik in het ziekenhuis bevallen 😊

3 jaar geleden

Van de eerste in het ziekenhuis bevallen ondanks dat ik t liefste thuis wilde bevallen doordat ik niet goed wist wat te verwachten qua pijn etc. Uiteindelijk zonder pijnstilling etc bevallen met kleine hechting. Deze keer twijfel ik. Dat de eerste goed is gegaan zegt uiteindelijk niets over de volgende bevalling. Verloskundige zei dat ik wel rekening moest houden met thuis bevalling aangezien de eerste zo snel ging en ik wellicht t ziekenhuis niet red. Zelf wil ik ook graag thuis bevallen maar die twijfels blijven. We zetten voorlopig in op voorbereiding thuis en mocht t op dat moment niet goed voelen kan ik altijd nog naar het ziekenhuis mits ik dit op tijd genoeg aanvoel.