85 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Miss V

Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen, daar zijn alle medische middelen ...
Enkele dagen? Ik ben om 21.30 bevallen, heb daar een nachtje geslapen en volgende ochtend weer naar huis. Langer blijven was geen optie. Niet dat ik dat wilde overigens 🙂 O en ik was medisch, volgens mij sta je zonder medisch te zijn met paar uur weer buiten. Ik wilde thuis bevallen, maar zoontje had in t vruchtwater gepoept waardoor ik met 7cm ontsluiting naar t ziekenhuis moest. Is mij allemaal heel goed bevallen, waardoor ik twijfel of wat ik deze bevalling ga doen.

3 jaar geleden

Eerste zwangerschap, als alles goed blijft gaan thuisbevalling. Voor ons nooit een thema geweest waar we over na moesten denken. Thuis is warm, fijn, veilig, vertrouwd en ontspannen. Zo'n plekje kan je in het ziekenhuis echt niet nabootsen.

3 jaar geleden

Kies dat gene wat bij jullie past, wij zijn nu 27 week zwanger ,ik zou het mooi vinden als het thuis zou kunnen plaatsvinden en mijn vrouw haar voorkeur gaat meer uit naar ziekenhuis. Voor beide valt er wat te zeggen, zowel positief als mindere fijne kanten.Wat ik belangrijk vind is dat zij zich er goed bij voelt.

3 jaar geleden

Bij de eerste onverwacht thuis bevallen omdat het zo snel ging, en dat vond ik toch wel heel fijn!! Was niet m'n plan, maar zo fijn om gewoon in je eigen bed te liggen en nergens meer heen te hoeven. Deze keer ga ik ook zeker voor de thuis bevalling mits alles goed is met de baby en mijzelf :)

3 jaar geleden

In overleg met gynaecoloog wordt het een ziekenhuis bevalling. Ik heb een maagverkleining gehad en al een buikwandcorrectie ondergaan. De kleine ligt nu vaak dieper naar achter en dat willen ze kunnen blijven monitoren en eventueel kunnen beslissen dat een eventuele keizersnede gedaan moet worden.

3 jaar geleden

Ik wil thuis bevallen, maar woon ook wel dicht bij het ziekenhuis, is 10 min/kwartier verderop dus dat geeft een veilig gevoel! Ik heb voor thuis een bevalbad gehuurd 😊

3 jaar geleden

Ik woon in een flat, ben een beetje onzeker omdat het best wel gehorig is. Verder ook weinig ruimte in de slaapkamer enz. Daarom liever ziekenhuis.

3 jaar geleden

Ziekenhuis 😅 plan was eerst gewoon thuis. Maar wij hebben helse weken gehad na een slechte 20 weken echo (wel gelukkig met goeie afloop, bleek toch niets aan de hand te zijn met de baby) dus toen gelijk maar gezegd dat ik in het ziekenhuis zal bevallen..

3 jaar geleden

Bij de eerst in ziekenhuis bevallen ook omdat wij in een klein appartement woonde en niet heel handig /brandweer moest komen als ik plotseling naar zkh moest omdat de trap heel stijl/lang was. Nu ondertussen verhuisd naar 1 gezins woning en zou misschien wel fijn vinden om thuis te bevallen maar ook lijkt mij het bevalbad heerlijk... Maar zien wel hoe het gaat😊

3 jaar geleden

Ik liet het van mijn verloskundige afhangen. Als zij het verantwoord vond om thuis dan graag thuis, maar zo niet dan ziekenhuis. Uiteindelijk begonnen mijn weeën met 36.5, dus had geen keus,moest naar het zh. Was helemaal prima. Nu zwanger van de tweede en nu met de corona zou ik er weer voor gaan om thuis te bevallen, maar kan wel makkelijk schakelen. Kijken dus wel hoe de zwangerschap verloopt enzo...

3 jaar geleden

Reactie op ENF

Enkele dagen? Ik ben om 21.30 bevallen, heb daar een nachtje geslapen en v ...
Hey ik ben een Belgische dame wonend in Amsterdam. Hier in Nederland doen ze maar 2 echo's. Hoe kan men weten dat het kind vruchtwater of een navelstreng rond zijn nek heeft?

3 jaar geleden

Medische indicatie dus ik ga in het ziekenhuis bevallen mits dat uiteraard kan vanwege hoe snel het allemaal gaat en er plek is. Het is wel met mijn eigen verloskundige en kraamhulp maar mocht het nodig zijn dan kan ik zo overgedragen worden. Er kunnen complicaties ontstaan maar hoeft natuurlijk niet dus vandaar op deze manier afgesproken. Mits er in de tussentijd iets veranderd qua zwangerschap, nu 26+4 weken. Het is mijn eerste maar mijn voorkeur gaat ook uit naar het ziekenhuis omdat dit mij meer rust geeft in het geval dat het nodig is, er direct medische (ziekenhuis)hulp geboden kan worden. Daarbij heb ik regelmatig verhalen gehoord van vriendinnen/familie die beginnen aan een thuisbevalling en uiteindelijk alsnog (met spoed) naar het ziekenhuis moesten en dan is het maar de vraag hoe snel je in het ziekenhuis kan zijn.

3 jaar geleden

Deze ook met medische indicatie In het ziekenhuis. Eerste bevalling was het maar goed dat ik ook in het ziekenhuis bevallen ben. Moest flink gehecht worden op de ok:( zie er met corona niet tegen op. Is allemaal goed beschermd.

3 jaar geleden

Ik sluit me aan bij Flien. Lekker thuisbevallen, vorige keer is dat goed bevallen. Geen eindeloos heen en weer geloop van medisch personeel en na de geboorte hoef je nergens meer heen.

3 jaar geleden

Reactie op Mommy-of-one

Ik was eigenlijk altijd zeker van een ziekhuis bevalling, omdat daar alle h ...
Ik ook! Ik kom er ook steeds meer van terug, inderdaad.

3 jaar geleden

Vanaf wanneer beslis je dit eigenlijk? Ik weet nog zo weinig van beide opties af dat ik het nu nog niet durf te zeggen. Ik ben momenteel niet medisch, maar kan altijd veranderen. Wel volgende maand een cursus over de bevalling (uitgerekend in augustus). Hoop hier heel wat wijzer te worden en een beslissing te kunnen maken.

3 jaar geleden

Reactie op Sabien

Vanaf wanneer beslis je dit eigenlijk? Ik weet nog zo weinig van beide opti ...
Volgens mijn verlos kan je dit op het laatste moment nog beslissen. Stel je wil thuis en tijdens de weeën kom je erachter dat je toch liever een ruggenprik wil, kan je (mits je nog niet te ver bent) nog naar het ziekenhuis.

3 jaar geleden

Ik sluit me aan bij Flien. Lekker thuisbevallen, vorige keer is dat goed be ...
Ik sluit me er ook bij aan Van onze 1e thuis bevallen, had toen geen keus meer om naar het zkh te gaan omdat ik al 7 cm ontsluiting had. Nu zou ik ook graag weer thuis willen bevallen, heerlijk in je eigen omgeving, het beviel me echt super !

3 jaar geleden

Ik sluit me aan bij Flien. Lekker thuisbevallen, vorige keer is dat goed be ...
Heen en weer geloop van ziekenhuis personeel hoeft niet, het is maar net hoe je verloskundige hierin staat en handelt en hoe het de bevalling verloopt. Het kan heel makkelijk dat je niemand ziet.

3 jaar geleden

Reactie op Sabien

Vanaf wanneer beslis je dit eigenlijk? Ik weet nog zo weinig van beide opti ...
Tijdens je afspraken met je verloskundige zul je het hier over hebben en zal ze er naar vragen maar niks staat vast, het is een richtlijn