85 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Onze voorkeur had ook eerst poliklinisch bevallen. Leek mij vooral prettig ...
Wat zit er in die mand dan? Het kraampakket heb ik ook in huis.

3 jaar geleden

Reactie op AmyS

Wat zit er in die mand dan? Het kraampakket heb ik ook in huis.
Ik heb wat dingen opgezegd op internet en pinterest en voor nu heb ik in de mand die ik zelf gemaakt heb: .Katoenen onderbroeken .Vaseline .Dikke sokken .Kruik .Wat dingen extra die ook in het kraampakket zitten (kraamverband, matraslaken etc.) .lavendel olie (schijnt te helpen met ontspannen tijdens de bevalling 🤞) .hydrofiele doek .dextro energy

3 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Ik heb wat dingen opgezegd op internet en pinterest en voor nu heb ik in de ...
Wat een leuk idee!!! Fijn om dat zo klaar te leggen en mee bezig te zijn🥰 goede tip! Ook die lavendel olie!

3 jaar geleden

Hi meiden, Ik twijfel ook heel erg wat ik het liefste zou willen, een thuisbevalling of in het ziekenhuis. Het is mijn eerste kindje en persoonlijk houd ik niet zo van ziekenhuizen, ik ben bang dat als het moment daar is dat ik alleen van het idee dat ik naar het ziekenhuis moet al lichtelijk in paniek raak. Aan de andere kant lijkt het mij thuis erg fijn, je eigen sfeer en bed/douche. Maar ik vraag mij af als er complicaties optreden of je dan op tijd in het ziekenhuis kan zijn. Het is ongeveer 16 min rijden. Heeft iemand hier ervaring mee?

3 jaar geleden

Voor op het toilet ben ik ook bezig met een mandje. Ons toilet is op de begane grond en de slaapkamer/douche boven. Lijkt me handig om ook dan wat bij de hand te hebben. Mijn vriendinnen hadden achteraf gezien spijt dat ze dit niet hadden en elke keer naar de slaapkamer of badkamer moesten voor een verschoning o.i.d. Ik haal mijn inspiratie van pinterest: https://pin.it/3OywXfX

3 jaar geleden

Reactie op Mama-aug-2020💘

Hi meiden, Ik twijfel ook heel erg wat ik het liefste zou willen, een thui ...
Ik geloof dat er richtlijnen zijn voor het bereik van een ZKH bij thuisbevallingen. Pin me er niet aan vast maar volgens mij is het zo dat met spoed de ambulance heen en weer moet zijn binnen 20 minuten. Ik denk dat je dit ook even kan opzoeken. Zal vast ergens staan. Voor geen spoed is dit overigens 30minuten!

3 jaar geleden

Reactie op Mama-aug-2020💘

Hi meiden, Ik twijfel ook heel erg wat ik het liefste zou willen, een thui ...
Hoi! Hier gekozen voor een thuisbevalling, als de zwangerschap medisch word ben je best op tijd in het ziekenhuis. Bij mij is het ook een kwartiertje rijden vind ik heel netjes juist. Het geeft me echt rust dat ik nu de keuze heb gemaakt om het in mn vertrouwde omgeving te doen🥰

3 jaar geleden

Reactie op LNN7

Ik heb ook antistoffen in mijn bloed en daardoor een transfusiekaart. Maar ...
Hier on het ziekenhuis hebben ze aangegeven dat ze mijn in het ziekenhuis willen laten bevallen. Ook met oog op onze dochter te vroeg is geboren. Dit willen ze uit voorzorg doen omdat ik de anti-E maak. Maar ik hoop straks meer te weten van hoe en wat door de VK. Mag er pas 25mei heen.

3 jaar geleden

Ziekenhuis bevalling omdat ik in Zeeland (Walcheren) woon en te ver van het ziekenhuis verwijderd ben. Ik moet dus in het ziekenhuis bevallen en vind dit zelf ook fijner. Het geeft me meer rust dat alle zorg daar in de buurt is.

3 jaar geleden

Reactie op LNN7

Ik heb ook antistoffen in mijn bloed en daardoor een transfusiekaart. Maar ...
Ik heb anti E in mijn bloed. Heb jij hier info over? Mijn vk wist hier niks over te vertellen.

3 jaar geleden

Reactie op Charlot123

Ik heb anti E in mijn bloed. Heb jij hier info over? Mijn vk wist hier niks ...
Ik heb anti-e. Ik moet rond 30wkn weer terug naar de gynaecoloog voor controle en bloedprikken of alle verhoudingen (dus hoeveel anti-e) in je bloed is. Daar vanuit word et verder beslist. Was mijn ook beetje onduidelijk maar dit is het geen wat wij nu weten. Wel is het zo als je te veel bloed verlies je speciaal bloed moet krijgen met de juiste antistoffen, dit krijg je door transfusie kaart en pasje de rest van je leven bij te houden. Maar het aparte, bij de bloeduitslagen van 1e dochter was alles negatief in 2010/2011 en nu heb ik het wel.

3 jaar geleden

Reactie op Baby3withlove

Ik heb anti-e. Ik moet rond 30wkn weer terug naar de gynaecoloog voor contr ...
Hai, ik heb een transfussie moeten krijgen omdat ik een buiten baarmoederlijke zwangerschap heb gehad. Zo kwam ik erachter dat ik die anti stof heb. Nu bij deze zwangerschap is het negatief. Maar het lab zei dat het mogelijk te laag is om te meten maar dat het wel aanwezig is. Mischien geld dit voor jou ook (toen).. ik heb er ook een pasje voor

3 jaar geleden

Reactie op Charlot123

Ik heb anti E in mijn bloed. Heb jij hier info over? Mijn vk wist hier niks ...
Ik heb anti Lu(a). Ik ben er extra voor geprikt, maar blijkt niet ernstig te zijn voor de zwangerschap, aldus het ziekenhuis. Vk wist er zelf ook niet veel van.

3 jaar geleden

Bij onze eerste zou ik thuis bevallen, werd uiteindelijk ingeleid en kreeg ivm weeën storm een ruggenprik (Die overigens niet werkte) nu ga ik weer voor thuis

3 jaar geleden

Ik twijfel enorm. Je begint immers toch thuis de bevalling. Ik ben nu zwanger van de eerste, dus totaal geen ervaring, maar het ziekenhuis waar ik eventueel heen zou kunnen doet nu niet of nauwelijks ruggenprikken ivm te weinig personeel door Corona. Daarnaast doen ze niet aan lachgas. Dus morfine zou dan de enige pijnbestrijding kunnen zijn. Ook kan ik er pas bij 6cm naar toe. Ik denk op dit moment aan thuis bevalling, ook omdat je dan in je eigen omgeving bent met je eigen spullen en ik mij daar misschien wel veel prettiger voel dan aan draadjes in het ziekenhuis.

3 jaar geleden

Reactie op doeneke

Ik twijfel enorm. Je begint immers toch thuis de bevalling. Ik ben nu zwang ...
Dit zijn ook mijn twijfels op het moment! Mijn uitgerekende datum is 5 augustus dus ik heb nog wel even. Maar ik vind het erg lastig beslissen in deze periode.

3 jaar geleden

Reactie op Anouk1993-24

Dit zijn ook mijn twijfels op het moment! Mijn uitgerekende datum is 5 augu ...
Ik ben 7 augustus uitgerekend, ik heb ook heel lang getwijfeld. Uiteindelijk heb ik besloten om op het moment zelf aan te kijken wat ik wil en waar ik dan behoefte aan heb. Ik moet zeggen dat die beslissing heel veel rust heeft gegeven!

3 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Ik geloof dat er richtlijnen zijn voor het bereik van een ZKH bij thuisbeva ...
Dank je wel, ik ga de richtlijnen zeker even doornemen!

3 jaar geleden

Reactie op Bob1993

Hoi! Hier gekozen voor een thuisbevalling, als de zwangerschap medisch word ...
Goed om te weten. In principe vind ik een kwartier rijden ook prima. Ik ga later in de zwangerschap besluiten wat ik ga doen, een ziekenhuis of thuisbevalling 😊 Wel fijn dat het voor jou nu duidelijk is en je rust geeft!

3 jaar geleden

In verband met een maagverkleining en buikwandcorrectie in het verleden is er in overleg met de gynaecoloog gekozen voor ziekenhuis bevalling. Ook alle controles lopen via de gynaecoloog, dit geeft wel een veilig gevoel voor mij