9 Reacties

7 maanden geleden

bij ons bij de psz hebben ze dat ook gezegd maar we moeten niet “altijd” doen wat ze zeggen. Ik heb dat hier ook niet gedaan en gewoon een onderbroekje aangetrokken bij onze lieve dochter. Want anders zorgt het voor verwarring. Hier gaat het nu goed we gebruikten ook potje voor poepen maar nu hebben we haar gewoon geleerd dat wc niet een eng plek is. Als ze moest poepen nam ik haar naar wc en zat ik zelf op de grond en verzon ik verhaaltjes over wc enz en zo heeft ze het geleerd om wc niet eng te vinden. (Sorry voor mijn nederlands)

7 maanden geleden

Al vanaf augustus... dat valt toch wel mee? Hier zijn we er vanaf mei / juni mee bezig. Het gaat aardig goed, steeds beter. En soms weer ff minder. Ze is gewoon lekker met van alles bezig en dan heeft ze geen zin/tijd om te plassen... en ja dan gaat het wel eens mis. Wij helpen haar nog regelmatig met haar helpen herinneren dat ze naar de wc moet en ze geeft het steeds vaker zelf aan. We gingen in het begin samen, zij op het potje en ik op de wc... want met poepen vond ze de wc inderdaad wel een beetje... het komt van zelf wel, heb geduld 😊 zet het potje in de woonkamer of waar ze dan ook is en moedig haar aan. We waren ook met 2,5 jaar gestart... maar dat lukte gewoon niet... soms ff pauze houden kan ook helpen. Succes

7 maanden geleden

Hier ook augustus gestart en met vallen en opstaan gaat het nu eindelijk goed. Bij ons zoontje hielp het ook dat hij zag dat z’n vriendje ook ging plassen. Op de psz deed ik een luier aan en die deden zij dan af. Waren heel behulpzaam juist. Nu zeker nog wel een paar keer per week een ongelukje maar dan vindt hij het zelf ook rot. Ik denk dat je het soms wat meer los moet laten (ik raakte zelf gefrustreerd) en dan ineens lijkt het kwartje te vallen. Succes! Komt echt goed

6 maanden geleden

Echt volhouden! Onze dochter was ook een tijdje overdag zo goed als zindelijk en na een tijdje ineens weer iedere dag 3-4 ongelukjes en gaf ze het zelf ook niet aan….ik werd er gefrustreerd van maar ineens begon ze het zelf aan te geven en nu is ze overdag zindelijk en zelfs tijdens het middagslaapje! Geef niet op, het komt echt goed!

6 maanden geleden

Ik denk echt als een kind er niet aan toe is, je er niet heel veel aan kan doen om je kind zindelijk te maken. Wij zijn ook al zeker een half jaar onze zoon aan het stimuleren om op de wc te plassen. Beloningssysteem met stickers en cadeautje had niet het gewenste effect. Hij wilde er vaak überhaupt niet op gaan zitten. (Potje ook niet) Bij de peuters ging hij wel mee met de wcronde. Ik ging 'm thuis ook niet dwingen, dat vond ik het niet waard. 2 Dagen terug bedacht hij opeens zelf geen luier meer aan te willen.. de eerste ochtend echt veel ongelukjes, gehad over wat hij dan voelde als hij ging plassen. Vanaf toen thuis overdag gewoon droog en keurig op de pot plassen elke keer. Op school vanochtend wel wat ongelukjes, maar zal weer te druk zijn om er op te focussen. Poepen is nog wel een ander verhaal, dus daar gaan we nog wel wat aandacht aan moeten besteden. Ik denk dat je altijd een kind kunt stimuleren, maar als je kind het zelf niet voelt aankomen is de tijd gewoon nog niet daar. Maar dat kan met een paar weken, of dagen zelfs, opeens anders zijn. Succes er mee in ieder geval! Het is weer een hele puzzel in de ontwikkeling van je kind!

6 maanden geleden

Wij zijn ook al sinds mei bezig. Veel natte en vieze broeken gehad. Hij heeft nu sinds 3 weken thuis geen ongelukjes meer gehad. Of de peuterspeelzaal af en toe wel. Denk te druk met spelen. Bij ons zeiden ze juist geen luier meer aan doen naar de peuterspeelzaal ondanks alle ongelukjes dus dat vond ik heel fijn! Het is echt volhouden.

5 maanden geleden

Bij mijn zoontje lukte het eerst ook niet totdat ik het beloningssysteem wijzigde. Een blanco vel met 12 vakken. 1 x plassen is een sticker. Het vel vol is een cadeautje. Elke poepie is een cadeautje. Binnen 2 weken was hij zindelijk. ( tip. Simpel cadeautjes van de action bv anders loop je leeg)

5 maanden geleden

Reactie op II85

Bij mijn zoontje lukte het eerst ook niet totdat ik het beloningssysteem wi ...
Dit werkt bij onze zoon dus echt averechts. Helaas. Ik wil het even erbij zeggen omdat het dus voor elk kind verschilt. De externe beloningsprikkel maakt dat er teveel druk op 'op de wc plassen' is. Zoveel dat hij nu al maanden weigert bij de wc in de buurt te komen. Had ik maar gewacht tot hij het zelf wilde. Nu hebben we 10 stappen teruggezet.

5 maanden geleden

Ik volg mee voor de tips