29 Reacties

4 jaar geleden

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Ik had voorheen mijn eigen risico op maximaal, dat ga ik in 2020 maar niet doen. Ivm te hoog bmi moet ik in het zkh bevallen (ligt aan eindgewicht of dat onder begeleiding van VK of geneacoloog is). Maar geen idee of bepaalde uitgebreide pakketten iets toevoegen.

4 jaar geleden

Ik moet me er nog weer in verdiepen, maar moet mijn vorige zwangerschap heb ik een aanvullend pakket genomen ipv de basis wat ik eerst had. Ik wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen en in het basis pakket moest je daar een x bedrag extra voor betalen tenzij het medisch was en met het aanvullende pakket niet. Het aanvullende pakket was toen voordeliger dan het zelf betalen. Uiteindelijk was mijn bevalling medisch en heb ik dus eigenlijk onnodig te veel betaald, maar dat weet je pas bij de bevalling en ik vond het idee dat ik achteraf geen rekening zou krijgen toch wel erg fijn. Ook zat het kraampakket niet vergoed in de basis en aanvullend wel. Was iets van 40 euro geloof ik. Ik heb Menzis

4 jaar geleden

Ik ga de 17e voor de eerste keer naar de verloskundige. Ga aan haar om advies vragen qua verzekering. Ook omdat het voor mij/ons de eerste is. Dus ben benieuwd. Ik zit namelijk enorm te twijfelen om een aanvullende verzekering te nemen, puur voor de zwangerschap/Bevalling. Maar denk dat de VK mij wel een goed advies hierover kan geven 🥰!

4 jaar geleden

Toevallig heb ik gisteren mijn verzekering bij Zilveren Kruis voor 2020 verhoogd. Ik heb nu: basis exclusief (met 100% vergoeding in alle ziekenhuizen - ook zonder contract), 2 sterren aanvullend (dan heb ik het meeste voordeel met de zwangerschap) en de basis tandarts aanvulling. Ruim €150- p/m ... maar ja alles voor de kleine 🥰

4 jaar geleden

Ik zit bij CZ. Hier hoef ik mijn av niet per 1 jan al aan te passen. Bij CZ hebben ze een meegroeiservice voor als je zwanger bent. Je mag dan eenmalig je av omzetten (naar av gezinnen). Dit kun je dan 3 maanden voor je uitgerekende datum doen. Dit heb ik als zeer handig en fijn ervaren, omdat we al ruim 4 jaar bezig zijn geweest om zwanger te worden (oi, iui en ivf)

4 jaar geleden

Ik zit al jaren bij de ohra. Bijna alles zit in de basis. Kraamzorg kost je zelf 4.50 per uur de rest vergoeden ze zelf. En vrije zorgkeuze. Plus als je zwanger bent kan je het gehele jaar door je pakket aanpassen. Dus eventueel een extra pakket bijverzekeren halverwege het jaar kan ook gewoon.

4 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Toevallig heb ik gisteren mijn verzekering bij Zilveren Kruis voor 2020 ver ...
Die heb ik idd van de week ook afgesloten, die vergoed bijna alles wel. Hoef ik me daar geen druk om te maken!

4 jaar geleden

Ik heb Menzis extra 2. Daarin wordt ook kraamzorg en ziekenhuis bevalling volledig vergoed en een kraampakket

4 jaar geleden

Zilveren Kruis 3 sterren aanvullend voor €158,00. Nu wordt alles vergoed en hoeven we niks meer te betalen. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen en dit scheelt dan weer extra kosten. Ook vrije keuze van ziekenhuizen, dit vond ik ook een fijne gedachte.

4 jaar geleden

Ik heb toevallig van het weekend onze verzekering aangepast. we zaten al bij VGZ maar nu een aanvullend pakket wat een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie dekt. Ook nog allerlei andere dingen zaten erbij zo als kraamzorg, cursussen en een kraampakket.

4 jaar geleden

Reactie op Ssstacey

Die heb ik idd van de week ook afgesloten, die vergoed bijna alles wel. Hoe ...
Dat dachten wij ook!

4 jaar geleden

Misschien handig weetje. Als je al weet dat je met pijnstilling wilt bevallen in het ziekenhuis dan wordt het automatisch een medische bevalling waardoor je dus geen kosten hoeft te betalen voor het ziekenhuis.. Bij mijn eerste: was het medisch vanwege poep in de vruchtwater. Bij mijn tweede: was het ook medisch omdat ik pijnstilling kreeg, ondanks het een natuurlijke bevalling was..

4 jaar geleden

Reactie op Nanazd

Misschien handig weetje. Als je al weet dat je met pijnstilling wilt bevall ...
Mag je dat van te voren zeggen dan? Ondanks dat je nog nooit een bevalling hebt gehad? Anders ga ik deze mooi gebruiken;)

4 jaar geleden

Reactie op MRJLN61

Mag je dat van te voren zeggen dan? Ondanks dat je nog nooit een bevalling ...
Je hoeft het niet aan te geven bij je zorgverzekering. Het ziekenhuis geeft door dat je medisch bent bevallen omdat je medicatie hebt gebruikt. Ik weet namelijk al dat ik bij de 3de ook pijnstilling wil, dus ik verzeker de bevalling niet. Wel kraamzorg en kraampakket.. 😘

4 jaar geleden

Reactie op Nanazd

Je hoeft het niet aan te geven bij je zorgverzekering. Het ziekenhuis geeft ...
Eigenlijk is dat best gek, dat je niet hoeft te betalen omdat je pijnstilling ‘wilt’ en ze daarmee nog meer zorg aan je kwijt zijn 🤔 Ik werd bij mijn eerste medisch omdat ik met koorts en te weinig ontsluiting werd opgenomen, dat eindigde in een keizersnede. Daarom bij de tweede in het ziekenhuis bevallen, maar zonder toeters en bellen. Behalve dat m’n placenta er niet zelf uit kwam (en wel al volledig los was). Ik zal nu dus ook wel medisch zijn.

4 jaar geleden

Reactie op iMuis

Eigenlijk is dat best gek, dat je niet hoeft te betalen omdat je pijnstilli ...
Ik vind het niet gek omdat medicatie ook een risico is. Bij pijnstilling kun je wegraken of koorts krijgen, niet iedereen kiest vrijwillig voor medicatie. Een ruggenprik is ook een vorm van medicatie en helaas maar waar, ben je soms gedwongen deze te krijgen. Bij mijn eerste was ik medisch omdat baby dan had gepoept in vruchtwater, moest een gynaecoloog te pas komen. Eerste overigens zonder medicaties. Bij de tweede kreeg ik dus medicatie en werd het automatisch medisch. Nu in verwachting en wachten het allemaal af..

4 jaar geleden

Reactie op Nanazd

Ik vind het niet gek omdat medicatie ook een risico is. Bij pijnstilling ku ...
Ik heb bij de eerste ook veel medicatie en pijnstilling (niet vrijwillig) gehad, wat inderdaad dus niet goed ging... Maar het ging mij meer om “ik neem pijnstilling, want dan hoef ik niet zelf te betalen” idee. Dat vind ik nogal krom voor diegene die wel poli-klinisch willen bevallen, maar zonder medicijnen kiezen. Want dan betaal je wel voor zorg en verblijf.

4 jaar geleden

Reactie op Nanazd

Misschien handig weetje. Als je al weet dat je met pijnstilling wilt bevall ...
Dit is heel lastig want je weer niet hoe het loopt. Ik wilde ook pijnstilling maar tegen de tijd dat ik het kon krijgen was ik al te ver en heb uiteindelijk een natuurlijke bevalling gehad zonder medicatie. De bevalling was uiteindelijk ook medisch omdat ze in het vruchtwater had gepoept. War ik er mee wil zegge is dat het altijd anders kan lopen dan dat je in gedachte hebt 😉

4 jaar geleden

Ik had ook gehoord dat als je zwanger bent je aanvullende verzekering mag wijzigen.. ik weet niet in hoeverre dat waar is maar ik moet zelf ook nog opzoek gaan en navragen bij de verloskundige. Ik wacht eerst mijn eerste echo en controle af..

4 jaar geleden

Ik kwam deze tegen: https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/zorgverzekering-zwanger/ De verzekeraar waar ze het over hebben klinkt veelbelovend.. ik heb mij nog nier verdiept in verzekeringen maar lees graag met jullie mee!