77 Reacties

4 jaar geleden

Foto 1

4 jaar geleden

2

4 jaar geleden

Weet iemand hoe het zit met vergoeding voor het kraamhotel? Ben ook benieuwd naar welke verzekering het best past bij een zwangerschap

4 jaar geleden

Ik ben verzekerd bij zilveren kruis. En net aanvullend 2 sterren aangezet. Dan ben je voor alles verzekerd :) hoe het bij andere verzekeringen zit weet ik niet precies.

4 jaar geleden

Wat een fijn topic. Ook ik ben aan het zoeken en kijken en vraag me dan inderdaad af in hoeverre je aanvullend verzekerd wil en moet zijn!!!

4 jaar geleden

Hi, in principe zit verloskunde, bevalling en kraamzorg in het basispakket zonder het eigen risico. Wanneer je bevalt in het ziekenhuis zonder medische indicatie betaal je een eigen bijdrage. Let op, dit is dus géén eigen risico. Voor kraamzorg betaal je ook een eigen bijdrage, dat is rond de €4,5 per uur. Hiervoor kan je je extra verzekeren met een aanvullende verzekering. Check wel even of de verloskunde praktijk en kraamzorgbureau een overeenkomst hebben met jouw zorgverzekeraar! Succes met de keuze!

4 jaar geleden

ik ga ook naar zilveren kruis 2 sterren aanvullend. dan word alles vergoed zelfs je eigen kosten voor kraamzorg enzo.

4 jaar geleden

https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/zorgverzekering-zwanger/?gclid=Cj0KCQiA0ZHwBRCRARIsAK0Tr-pa1YKjX4n1YfSNihf8mW028-hZ48gFJwYgz9XcnP4Xjzps1Dk_2MAaAnF6EALw_wcB ik zou dit even doorlezen! De basisverzekering vergoed namelijk al een aantal dingen. Maar je kan je altijd aanvullend verzekeren. Staat allemaal in dit artikel

4 jaar geleden

Klopt die heb ik gelezen en daar kwam ik ook VGZ tegen.

4 jaar geleden

Ik heb zelf VGZ en ben voor (wat de klantenservice mij heeft verteld) alles gedenkt. Heb zelf basis zeker en als aanvullend VGZ werkt beter. Alleen voor een paar dingen moet je eigenrisico betalen maar niet zo veel. €125 max.

4 jaar geleden

Ik ben ook overgestapt op vgz. Werkt basis en aanvulden werkt best. Dit ivm mijn fysio. In het meest uitgebreide pakket krijg ik 32 behandelingen, zowel medisch als niet medisch bevallen in het ZH vergoed, en volledige eigen bijdrage vergoed voor de kraamhulp. Alles is in dit geval gedekt. Je kunt ook voor “beter” kiezen dan heb je 18 behandelingen fysio en betaal je de eigen bijdrage voor kraamhulp (+- 215€) en niet medische bevalling (+- 300€) zelf

4 jaar geleden

Ik ben naar zilverenkruis over gestapt met aanvullende 2 sterren. Alles wordt gedekt! Daar hoef ik me geen zorgen over te maken in ieder geval

4 jaar geleden

Ik ben bij Menzis verzekerd. Krijg uit het basispakket 8 dagen kraamzorg, meer is bij mij niet noodzakelijk. Heb diabetes dus medische noodzaak om te bevallen in het ziekenhuis

4 jaar geleden

Reactie op AmyS

Ik ben ook overgestapt op vgz. Werkt basis en aanvulden werkt best. Dit ivm ...
Ik heb het ook uitgezocht bij VGZ, aanvullend beter vergoed ook een niet medische bevalling en kraamhulp 4,40 per uur in het basisverzekering maar in aanvullend krijg je 125 euro daarvoor. Via United Consumers (vgz) is het iets goedkoper, maar de vergoedingen etc wel hetzelfde.

4 jaar geleden

Kijk allemaal well goed hoeveel je per maand extra gaat betalen en of het uit kan. Ik was bijvoorbeeld voor eigen bijdrage kraamzorg (8 dagen) ongeveer 195,- kwijt bij mijn eerste kindje. Dat is omgerekend 16,25 per maand. Als zo'n aanvullende verzekering dan 20,- per maand meer kost, kan het dus niet uit.

4 jaar geleden

Reactie op Talina

Kijk allemaal well goed hoeveel je per maand extra gaat betalen en of het u ...
Dat is afhankelijk van wat er nog meer bij inzit waar je gebruik van maakt. Als het alleen voor de eigen bijdrage van de kraamzorg is (die is nu gemiddeld €4,50 per dag) dan is het het misschien niet waard. Kijk dus goed naar wat ze vergoeden en wat je zelf denkt te gaan gebruiken. Er zit trouwens ook verschil tussen VGZ zelf en via united consumers. Ik heb er nog eens achteraan gebeld om het uit te zoeken. Je krijgt via united consumers minder in je pakket dan wanneer je dat bij vgz zelf afneemt.

4 jaar geleden

Reactie op AmyS

Dat is afhankelijk van wat er nog meer bij inzit waar je gebruik van maakt. ...
Klopt, dus dames moeten even goed berekenen of het uit kan.

4 jaar geleden

De consumentenbond heeft een prettige online vergelijker. Voor mij kan een aanvullende verzekering goed uit omdat ik ook fysio nodig zal hebben in 2020. Sommige uitgebreide aanvullende verzekeringen vergoeden ook je zwangerschapscursus, voor mij kon dit niet uit, dus die betaal ik gewoon zelf. Afgezien van de goede tips hier is het dus ook heel persoonlijk welke voor jou geschikt is (bijv. nieuwe bril nodig? Fysio? Etc).

4 jaar geleden

https://www.ohra.nl/zorgverzekering/zwanger/index.jsp verloskundige zorg zit dus in de basis. En ziekenhuisbevalling zonder indicatie wordt per dag 219 euro vergoed. Ik heb vriendinnen die ook zonder medische indicatie zijn bevallen in het ziekenhuis. En die hebben dus nooit een rekening gezien van de zorgverzekeraar. Alles werd vergoed. En dat met alleen een basis verzekering.

4 jaar geleden

Reactie op AmyS

Dat is afhankelijk van wat er nog meer bij inzit waar je gebruik van maakt. ...
Dat is raar. Ik heb ook gebeld met united consumers en daar werd aangegeven dat er geen verschil zit in vergoedingen dekking. Alleen premie is anders namelijk ongeveer 10 euro goedkoper dan bij Vgz zelf..