77 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben nu aan het kijken bij VGZ, aanvullend beter. Alles wordt dan vergoed! Daarbij heb ik dan 1 ster tandarts maar dit kost 155e per maand! Is er een voordeligere verzekering waarbij alles vergoed wordt?

4 jaar geleden

Bij CZ kunnen als zwangere vrouw vlak voor de bevalling (lees: maandje) een aanvullende verzekering 1 x aanzetten (deze aanvullende verzekering is dan tot eind 2020 geldig) scheelt enorm veel om dit bijv van januari t/m juni niet te betalen. (Kun je een hoop leuke babyspulletjes voor kopen. 🤫) dus eventjes CZ (of CZdirect) bellen en ze leggen het jou maar al te graag uit.

4 jaar geleden

Ik doe alleen basis De extra kosten per maand staan niet in verhouding met wat ik uit een aanvulling ga halen.. Als ik 3 fysio behandelingen nodig heb. Zijn die ter plekke betalen vaak nog steeds voordeliger als extra bijverzekeren. Ooket de extra bijdrage voor de kraamhulp. Moet je zoveel bij verzekeren per maand dat je beter zelf kan lappen 🤷 Wel in 1x groter bedrag . Daar houden we dan rekening mee

4 jaar geleden

Reactie op AhappyK

Ik zelf heb dsw av top verzekering iemand ervaring daar mee lees dat heel v ...
Ik ben ook av top verzekerd bij dsw! Kwa zwangerschap ben je dan goed verzekerd ! 100% vergoeding van de eigen bijdrage voor kraamzorg

4 jaar geleden

Reactie op RomyOM

Ik ben nu aan het kijken bij VGZ, aanvullend beter. Alles wordt dan vergoed ...
Even opbellen en vragen of je ook halverwege het jaar deze aanvullende verzekering aan kan zetten. Iemand die in januari zwanger raakt die zou dus ‘te laat zijn’ met het aanpassen van zijn verzekering. Dat is natuurlijk gek. Nu weten wij als 5-8 weken zwanger allemaal dat we nog snel kunnen switchen van verzekering. Maar dit kan dus ook halverwege het jaar!!

4 jaar geleden

Reactie op bvmnn2020

Even opbellen en vragen of je ook halverwege het jaar deze aanvullende verz ...
Dankjewel! Ik ga sowieso weg bij Bewuzt. Ik zie daar geen enkele aanvullende optie. Kan ik ook gewoon deze vraag stellen terwijl ik de verzekering nog moet afsluiten of is dat een beetje raar haha? Bedankt hoor 🙂

4 jaar geleden

Reactie op RomyOM

Dankjewel! Ik ga sowieso weg bij Bewuzt. Ik zie daar geen enkele aanvullend ...
Wij hebben deze vraag gesteld bij het afsluiten van de nieuwe verzekering. Ons werd geadviseerd om niet al meteen een aanvullende verzekering aan te schaffen. Denk aan; Het kan nog mis gaan in de prille weken? Misschien heb je wel helemaal geen fysiotherapie nodig? Misschien krijg je door een medische indicatie al een vergoeding voor ziekenhuisbevallingen. Stel je hebt geen fysio nodig, bevalt in het ziekenhuis ivm medische indicatie en je gaat niet naar een zwangerschapscursus. Dan kan je beter zelf de eigen bijdrage van 4,50 euro per uur betalen voor de kraamzorg. Dit komt namelijk totaal niet in de buurt van die dure aanvullende verzekeringen. Stel je hebt wel fysio nodig en je wilt in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie, dan kun je dus een aanvullende verzekering aanzetten om het moment dat dit noodzakelijk is voor net genoemde punten.

4 jaar geleden

Reactie op APL_

Ik ben overgestapt naar Menzis 136 per maand aanvullend. Je krijgt alles 10 ...
Bedankt, ik zie dat zij idd het voordeligst zijn en ook in de basisverzekering. Ik ga ze morgen bellen of je hier ook halverwege kan aanvullen!!

4 jaar geleden

Ik blijf toch waar ik bijzit. Fysiotherapie, tandartsverzekering en alles g ...
Het was ook bedoelt voor men die bij zilveren kruis zit of naar zilveren kruis wil overstappen. Omnia is een collectiviteitskorting en geen verzekaar ;-)

4 jaar geleden

Reactie op mamafa

Het was ook bedoelt voor men die bij zilveren kruis zit of naar zilveren kr ...
Haha nou dan weet ik dat ook weer 🌸

4 jaar geleden

Na veel onderzoek gekozen voor vgz aanvulllend beter

4 jaar geleden

Reactie op bvmnn2020

Even opbellen en vragen of je ook halverwege het jaar deze aanvullende verz ...
Nou helaas hoor, VGZ en Menzis doen dit beide niet. Ik ga zo Zilveren Kruis contacten!

4 jaar geleden

Reactie op RomyOM

Nou helaas hoor, VGZ en Menzis doen dit beide niet. Ik ga zo Zilveren Kruis ...
Bij zilveren kruis kun je ook niet halverwege aanpassen. Dat zou ook te gemakkelijk zijn he 🌸

4 jaar geleden

Bij zilveren kruis kun je ook niet halverwege aanpassen. Dat zou ook te ge ...
Ja en aan de andere kant; als je in januari of februari zwanger wordt of je laat verzekeren tegen een flinke prijs en je krijgt een miskraam...Maar ik begrijp het inderdaad wel. Er zijn alleen mensen (zie onderstaand) bij wie het wel kon!! Heb jij er al een gekozen?

4 jaar geleden

Reactie op RomyOM

Ja en aan de andere kant; als je in januari of februari zwanger wordt of je ...
Ja, ik ben bij zilveren kruis gebleven maar van 1 ster naar 2 sterren aanvullend gegaan. Fysiotherapie erbij, tandartsverzekering, alles wat nodig is voor tijdens en na zwangerschap. 🌸

4 jaar geleden

Een miskraam betaal je niet voor en valt onder medisch noodzakelijk ingreep. Zit in basisverzekering en als ziekenhuis maar gecontracteerd is met de verzekering. Zo niet dan heb je een probleem. 🌸

4 jaar geleden

Ga ook voor jezelf na of je zonder medische indicatie een combinatietest of NIPT-test wilt. Kost je vaak zo'n €170, en er zijn aanvullende verzekeringen die dit vergoeden.

4 jaar geleden

Reactie op Risje

Ga ook voor jezelf na of je zonder medische indicatie een combinatietest of ...
Is dat zo? Ik dacht alleen als deze medisch is en anders moest je altijd 175 euro zelf betalen van de 500 euro wat de test kost en de rest is subsidie van de regering. Ik kan geen zorgverzekeraar vinden die dit volledig vergoed zonder medische aanleiding. Ben wel benieuwd welke dit dat zijn?

4 jaar geleden

Ik heb Zekur basisverzekering + extra aanvullende verzekering. Hierbij wordt blijkbaar alles vergoed rondom zwangerschap/bevalling.

4 jaar geleden

Ik betaal rond 130-135 euro pm trouwens