77 Reacties

4 jaar geleden

Bij zilveren kruis kun je ook niet halverwege aanpassen. Dat zou ook te ge ...
CZ heeft dit wel, dus het is zeker mogelijk.

4 jaar geleden

Reactie op RomyOM

Nou helaas hoor, VGZ en Menzis doen dit beide niet. Ik ga zo Zilveren Kruis ...
Dat is jammer, wie weet Z.K. wel... CZ doet het in ieder geval wel 👌🏼

4 jaar geleden

Reactie op bvmnn2020

Dat is jammer, wie weet Z.K. wel... CZ doet het in ieder geval wel 👌🏼
Bedankt, ik heb net Menzis gekozen :)!

4 jaar geleden

Reactie op Fey

Is dat zo? Ik dacht alleen als deze medisch is en anders moest je altijd 17 ...
Ohra Uitgebreid en Nationale-Nederlanden (comfort compleet, extra en start) vergoeden 100% van de prenatale screening zonder medische indicatie. Dat zijn volgens mij de enige twee zorgverzekeraars die dat doen. Dat was voor mij een reden om over te stappen naar NN. Er zit bij NN dan wel weer een max aan de vergoeding eigen bijdrage kraamzorg, en bij Ohra niet. Maar na een rekensommetje was voor mij NN toch het voordeligst.

4 jaar geleden

Reactie op Risje

Ohra Uitgebreid en Nationale-Nederlanden (comfort compleet, extra en start) ...
Prenatale screening is toch de 20 weken echo e.d.? Ik vond dit op NN site. Maakt me verder niet uit hoor, maar zou jammer zijn dat dit de hoofdzakelijke reden is en dat je overstapt en dat je dan alsnog moet betalen. Zelf heb ik Menzis en heb deze net omhoog gezet naar aanvullend 2. Zo krijg ik de uren van de kraamzorg vergoed (alleen standaard eigen bijdrage) en wil toch graag in het ziekenhuis bevallen en zo krijg ik deze vergoed ook als er geen medische aanleiding is.

4 jaar geleden

Reactie op Fey

Prenatale screening is toch de 20 weken echo e.d.? Ik vond dit op NN site. ...
Zo stond het op Independer. Bij Ohra en NN staat er "prenatale screening", bij andere verzekeraars "combinatietest". Ook als je de voorwaarden bekijkt bij het vergelijken staat het zo. Wat verwarrend dan. Inderdaad op de website van NN zelf staat dat alleen de medisch niet noodzakelijke combinatietest wordt vergoed, dus niet de NIPT.

4 jaar geleden

CZ gezinnen is een goed pakket. Hier valt bijna alles wat bij een geboorte komt kijken onder. Zelfs couveuse zorg, mocht dat nodig zijn.

4 jaar geleden

Even goed kijken omtrent je bevalling en kraamhulp.. ikzelf heb bij mij vorige 2 zwangerschappen bekkeninstabiliteit gehad dus ik zou ook evt kijken voor fysio want als je het krijgt heb je die echt wel nodig!

4 jaar geleden

Reactie op Talina

Klopt, dus dames moeten even goed berekenen of het uit kan.
Ik lees bij veel zorgverzekeringen dat de eigen bijdrage kraamzorg thuis €4,50 per uur is. Als je het max aantal uren neemt 49) dan kom je al uit op €220. Of zie ik het nou verkeerd? Scheelt namelijk wel enorm...

4 jaar geleden

Zit wel goed bij zilveren kruis aanvullend twee sterren gelukkig. ,🌸

4 jaar geleden

Zit wel goed bij zilveren kruis aanvullend twee sterren gelukkig. ,🌸
Heb je ook gekeken naar eventueel advies van lactatiekundige, borstkolf en zwangerschapscursus? Die vergoedingen vond ik erg laag in vergelijking met andere zorgverzekeringen. Ik ben zelf voor VGZ gegaan. Ook Hema heeft voor zwangere vrouwen een goede vergoeding. Helaas kon ik niet voor die kiezen omdat ik een andere vergoeding nodig heb die Hema helaas niet heeft.

4 jaar geleden

Volgens mij heb je recht op 49 uur verdeeld over 8 dagen. Ben er zelf bog niet uit of ik iemand zo lang op mijn lip wil hebben, omdat we in klein appartement wonen. Na veel wikken en wegen (en rekenen) ben ik op Menzis uitgekomen. Wat me trouwens opviel, is dat verzekeraars contracten hebben met zorgverleners die min 5 km van me af zijn (woon in A'dam Oost). Terwijl ik een verloskundige heb bij mij in de straat waar ik naar toe ga. Uiteindelijk wel duurder uit door de vrije zorgkeuze...

4 jaar geleden

Volgens mij heb je recht op 49 uur verdeeld over 8 dagen. Ben er zelf bog n ...
Woon vlakbij jou.. Leuk!

4 jaar geleden

Reactie op Betty01

Ik heb Zekur basisverzekering + extra aanvullende verzekering. Hierbij word ...
Ik heb ook Zekur met aanvullende verz! Ik vond het vrij ingewikkeld en zat al bij Zekur. Toch fijn om te lezen dat dit niet zo'n gekke keuze is geweest. :)

4 jaar geleden

Ik zit zelf bij cz. Hier kon ik halverwege het jaar de gezinnen polis erbij nemen toen ik 6 maanden zwanger was. Ik heb omtrent de Kraamzorg nooit een rekening gehad. Top geregeld. Nu voor de 2e keer zwanger en ga weer precies hetzelfde doen. Kraamzorg Max 49 uur lijkt veel. In de praktijk vond ik het meevallen. Was maar 8 dagen en dan uurtje of 5 per dag. Dat valt reuze mee. Al was ik ook wel blij toen ze ging hoor. Ik wilde vooruit

4 jaar geleden

Ik heb gebeld met VGZ voor een pakket bij hen met aanvullend beter in samenwerking met united consumers (kwam uit consumentenbond test al beste en goedkoopste pakket). Echter vond ik de man aan de telefoon niet heel behulpzaam, gaf antwoord op mijn vragen maar meer dan ook niet. Terwijl ik echt zoekende was. Ook kon ik daar niet later in het jaar niet mijn aanvullende pas omhoog zetten en dit was volgens hem ook normaal. Vind ik nogal vreemd omdat dit bij CZ wel kan (je kunt immers toch niet op voorhand weten dat je zwanger raakt?). Hij vergeleek dit met ander soort abbonementen en toen was ik er vrij snel klaar mee. Uiteindelijk naar mijn eigen verzekering (CZ) gebeld, deze leek wel duurder maar ik dacht toch even de mogelijkheden bekijken. Deze man dacht echter helemaal mee, vroeg meer door en zocht uit wat naar zijn idee voor mij de meest passende en goedkope zorgverzekering was. Legde in de polis precies uit waar ik de verschillen kon vinden en wat die verschillen waren. Uiteindelijk heb ik een pakket gekozen dat ongeveer 141 euro kost, waarbij ik aanvullend verzekerd ben met oa kraamzorg 75% vergoed en 9 fysio behandelingen.

4 jaar geleden

Reactie op Aj1993

Ik heb ook Zekur met aanvullende verz! Ik vond het vrij ingewikkeld en zat ...
Hey, ja ik vond het ook ingewikkeld om te lezen maar daarom had ik toch nog gebeld voor de zekerheid. Ben daarom gewoon bij Zekur gebleven ipv over te stappen. Volgens de adviseur werd alles gedekt dus ik hoop dat het klopt!