25 Reacties

4 jaar geleden

Ik had eerst zware obstipatie. En toen ik rond 6 weken zwanger was een week diaree. En nu ik 7 weken zwanger ben weer obstipatie, zo vermoeiend kan er wel om janken.

4 jaar geleden

Reactie op Joyce Teerink

Hier ook! Iemand ervaring met Norit?
Norit niet gebruiken voor diarree. Die is er meer voor als je ziek bent als je wat verkeerd hebt gegeten. Norit absorbeert ook goede voedingstoffen/ vitamines. Als je heel erg last hebt van diarree kan je de loperamide gebruiken. Als je start 2 capsules en daarna per diaree aanval 1 capsule tot max 8 per dag. Let wel op dat je op tijd stopt anders slaat het door naar dat je niet kunt

4 jaar geleden

Reactie op moontje_mona

Norit niet gebruiken voor diarree. Die is er meer voor als je ziek bent als ...
Als je zwanger bent en diarree hebt, wordt het gebruik van loperamide afgeraden! Zelf werk ik in de apotheek en om te kijken of een geneesmiddel veilig is in de zwangerschap kun je dit makkelijk checken op www.lareb.nl. De tekst die er over loperamide staat, is de volgende: Als medicamenteuze behandeling van acute diarree nodig is, kan loperamide vanaf het tweede trimester waarschijnlijk tijdelijk gebruikt worden. Ervaring in de zwangerschap is nog beperkt. Er zijn slechts 3 studies die gebruik in de zwangerschap onderzocht hebben. Een onderzoek met ruim 600 zwangerschappen laat een licht verhoogd risico op aangeboren afwijkingen zien. De andere studies met samen rond de 210 zwangerschappen zien geen nadelige effecten. Deze aantallen zijn nog te beperkt om een goede risico-inschatting te kunnen maken.

4 jaar geleden

Ik ook 🙋🏻‍♀️ 8+6 zwanger Geen medicijnen gebruiken.. veel vezels eten en groenten en fruit. 👍🏼

4 jaar geleden

Zo ver had ik nog niet gekeken. Zag alleen de reactie van norit. Heb er zelf gelukkig geen last van😇 zit normaal juist verstopt en ik kan nu normaal