10 Reacties

4 jaar geleden

Wij zitten (bijna) in hetzelfde schuitje. Wij wonen gewoon samen, zonder contracten en moeten dus ook zoveel regelen. Ik denk dat we moeten gaan voor de "makkelijke" manier en er een geregistreerd partnerschap van maken maar vind het nogal spannend om.dit onderwerp aan te breken

4 jaar geleden

Wij zijn tijdens mijn vorige zwangerschap getrouwd met een eenvoudig huwelijk op woensdagmiddag. 🤓

4 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Wij zitten (bijna) in hetzelfde schuitje. Wij wonen gewoon samen, zonder co ...
En juist omdat er zoveel moet worden geregeld is een geregistreerd partnerschap misschien de optie...niet echt romantisch maar je hebt wel alles goed geregeld en het kost lang niet zoveel geld! Waarom vind je het moeilijk om aan te kaarten?

4 jaar geleden

Wij hadden ons geregistreerd partnerschap al een tijdje gepland staan en nu onverwachts (wel gehoopt) heel snel zwanger geraakt. Wij vieren een leuk feest me familie en vrienden... dus maak er gewoon een feestje van! Het is toch speciaal om elkaars naam te gaan dragen, toch?

4 jaar geleden

Reactie op Roosje78

En juist omdat er zoveel moet worden geregeld is een geregistreerd partners ...
Geen idee waarom ik het nog niet aan durf te kaarten! Wordt een gesprek voor in onze kerstvakantie die toch al vol gepland staat met dingen doen voor onze baby ♡

4 jaar geleden

Wij zijn getrouwd toen ik zwanger was van ons eerste kindje. Geregistreerd partnerschap is helaas niet alles in 1 klap geregeld. Moet je alsnog naar een notaris om het een en ander op papier te zetten.

4 jaar geleden

Reactie op LarissaElise

Wij zijn getrouwd toen ik zwanger was van ons eerste kindje. Geregistreerd ...
Toch niet als je geen partnerschapsvoorwaarden laat opmaken?

4 jaar geleden

Reactie op Roosje78

Toch niet als je geen partnerschapsvoorwaarden laat opmaken?
Wat ik toen begrepen heb. Is het veel makkelijker om te trouwen. Je hoeft alleen maar ja te zeggen. En wat ik ook gehoord heb. Maar weet niet wat daar waar van is. Dat als je geregistreerd partnerschap heb en je besluit toch om te gaan trouwen. Moet je eerst een soort van “scheiden”. Om te kunnen trouwen 🤔

4 jaar geleden

Wij hebben mijn vriend de ongeboren vrucht laten herkennen en gaan na de geboorte naar de rechtbank voor het aanvragen van ouderlijk gezag. Ik heb nog wel de wens om een keer te trouwen maar zou het zo leuk vinden als onze kleine man dan een leeftijd heeft dat hij het ook bewust meemaakt ♡

4 jaar geleden

Mijn vriend heeft de 2 erkend. Een maand na de geboorte gaan wij een geregistreerd partnerschap aan. Op het moment wonen wij samen zonder samenlevingscontract 😊