12 Reacties

4 jaar geleden

Hoi Rebecca, Spannend hè! Ik woon in Yangon, Myanmar sinds 1.5 maand en ben 6 weken zwanger van ons 1e kindje. Hier gaat alles ook anders. Ik hoor dat de meeste expat mama's naar Thailand gaan om te bevallen...... of als het toelaat ik naar Nederland ga zodat ik bij familie kan zijn. Ik moet het allemaal nog overdenken.

4 jaar geleden

Reactie op Chloe85

Hoi Rebecca, Spannend hè! Ik woon in Yangon, Myanmar sinds 1.5 maand en be ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Voor jou inderdaad ook spannend en je woont er nog maar net. Ik kan niet naar Nederland met de bevalling ivm verzekeringen enzo. En dacht dat je de laatste 2 maanden niet msg vliegen. En mijn man kan niet zolang in Nederland verblijven. Zou wel fijn zijn als je naar Nederland kunt denk ik. Lekker je eigen land en familie om je heen.

4 jaar geleden

Hoi Rebecca, Wat gaat anders dan? Ik denk dat je je geen zorgen moet maken om te bevallen in Turkije. Je hebt daar ook hele goede ziekenhuizen en doktoren. Wil je liever in NL bevallen dan? Ik denk dat het lastig is omdat je niet weet wnr het precies komt. Of je moet inleiding ofzo...

4 jaar geleden

Reactie op Rebecca Demirci

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Voor jou inderdaad ook spannend en je w ...
Jij ook gefeliciteerd natuurlijk! Wij hebben een verzekering via OOM voor buitenland best uitgebreid pakket. Een werelddekking dacht ik, die we ook in NL kunnen gebruiken als het nodig is.

4 jaar geleden

Reactie op Betty01

Hoi Rebecca, Wat gaat anders dan? Ik denk dat je je geen zorgen moet maken ...
Hoi, Ik maak mij geen zorgen om de bevalling in Turkije gelukkig. Het is allemaal spannend 1e zwangerschap, en je weet niet echt wat je moet verwachten. En het is niet je eigen taal die je kunt spreken met de dokter. Dat is voor mij ook een zorg maar meer om het onbekende.

4 jaar geleden

Hey wij wonen in Hongarije al 1 jaar ben nu 5weken ver indd maak le ook wat zorgen over hoe communiceren met de dokter we hebben er wel 1tje gevonden dat wat engels kan maar toch wat als er met de baby iets mis is de gyncoloog wil ook pas écho doen als ik 2maand ver ben dus nog een maand wachten

4 jaar geleden

Reactie op Knuffel

Hey wij wonen in Hongarije al 1 jaar ben nu 5weken ver indd maak le ook wat ...
Ooh wat leuk zeg en spannend inderdaad. Die tijd tot de echo schiet niet op he. Ik heb wel de 1e al gehad om te kijken of ik zwanger was. Het was nog maar een heel klein stipje maar duidelijk te zien zij ee arts. Over 2 weken kunnen we het hartje horen. Ik kan niet wachten.

4 jaar geleden

Hi, wat leuk om te lezen! Ik woon bijna 1,5 jaar in Colombia en ben nu 7weken zwanger van ons eerste kindje. We hebben in NL de eerste echo gedaan en we vertellen het deze feestdagen aan onze ouders. Daarna weer terug naar Colombia en kijken hoe het loopt allemaal... we willen wel graag de combinatietest laten doen, maar ik weet niet of dat ook in Colombia bestaat. En jullie?

4 jaar geleden

Ik woon in frankrijk. En oon zwanger van ons eerste.

4 jaar geleden

Ik woon in Australië. Ben nu 13 weken zwanger van de 1e.

4 jaar geleden

Reactie op mibebe

Hi, wat leuk om te lezen! Ik woon bijna 1,5 jaar in Colombia en ben nu 7wek ...
Hey, Colombia weet ik niet zeker, maar gezien de goede gezondheidszorg daar moet het vast te vinden zijn. Ik ga vandaag in Mexico City voor een echo & combinatietest.

4 jaar geleden

Wat fijn, meer dames die in het buitenland zwanger zijn. Wij kwamen erachter in de Dominicaanse Republiek en zit nu in Mexico City vanwege betere gezondheidszorg. Ben nu 13+6 en vind het pittig het zo allemaal zelf in het buitenland te moeten uitzoeken... Woon niet op een vaste plek, leef als digital nomad. We weten zelfs nog niet eens zeker waar we het kindje willen krijgen, maar denken aan Europa / Canarische Eilanden... Hoe komen jullie in contact met andere zwangere vrouwen om lief & leed te kunnen delen?