25 Reacties

6 jaar geleden

Ja hoor, ik probeer positief te blijven maar achter in mijn hoofd ben ik nog steeds een beetje bang hoe het zal aflopen 🤦🏽‍♀️

6 jaar geleden

Ben zelf ook 26 weken zwanger dus volgens mij ben je net als ik 31 Aug uitgerekend toch?

6 jaar geleden

Reactie op NaomiAlex

Ben zelf ook 26 weken zwanger dus volgens mij ben je net als ik 31 Aug uitg ...
Ja dat klopt!

6 jaar geleden

Hai hai, ik heb er zelf ook last van. Ik kreeg zelfs paniekaanvallen. Nu is het verminderd doordat ik hulp gekregen maar dagelijks komt het wel eens in me op dat ik angsten ervaar. Geef dit wel aan bij je verloskundige zal ik zeggen want het moet je zwangerschap niet belemmeren.

6 jaar geleden

Ik ben ook net 26 weken en heb ook last van angst dat alles wel goed loopt. Ik ben zwanger na vruchtbaarheidtraject en miskraam en denk dat dat wel wat meespeelt, maar dat angst over het algemeen wel normaal is (wel helemaal niet leuk). Het gaat echt met vlagen, dus lijkt me ook wat hormoongebonden. Ik voel een enorme verantwoordelijkheid, maar ook dat hoort erbij. Ik ga hier binnenkort voor op gesprek en hoop wat tips en tricks te krijgen om hiermee om te gaan. Als er iets nuttig uit voortkomt, laat ik het zeker nog weten. Veel succes en vooral weten dat je zeker niet de enige bent met angst tijdens zwangerschap... Er komt veel op ons af 😉

6 jaar geleden

Ik heb ook paniekaanvallen. Ben voorlopig moeten stoppen met werken. Kon niet meer functioneren. Tips heb ik er niet voor. Denk dat het de hormonen zijn. Gynaecoloog gaat er lichtjes over enkel oorlogsstress kan volgens haar kwaad voor de baby 🤷‍♀️

6 jaar geleden

Het is een beetje eng maar ik weet zeker dat we der allemaal door heen komen. Als we positief blijven en ademhalings oefeningen doen zullen we het zeker kunnen. Ook als we wat meer onze benen strekken en oefening doen die veilig zijn voor ons komt alles goed ❣

6 jaar geleden

Reactie op Lore0312

Ik ben ook net 26 weken en heb ook last van angst dat alles wel goed loopt. ...
Heel veel succes met het gesprek. Tot nu toe heb ik de gesprekken die ik heb gehad heel fijn ervaren. Hoop dat jij dit ook gaat ervaren. Ik waardeer de reacties troostende gedachten dat ik inderdaad niet de enige ben.

6 jaar geleden

Hier bijna 30 weken zwanger, en ook heel veel angst. Komt denk ik ook omdat de wereld er nu zo anders uitziet. Alleen maar negativiteit op de televisie, radio en social media. Je bent zeker niet de enige. Ik zoek vooral leuke en mooie verhalen op over bevallingen ( in mijn geval 3e keizersnede) En baby's! Ook doe ik vaak op YouTube asmr kijken. Ik kom daar zelf enorm van tot rust. Hoop dat je zelf ook wat meer rust krijgt en kan genieten!

6 jaar geleden

Heel herkenbaar helaas... Ik heb hulp gevraagd via psycholoog want was er 24/7 mee bezig... Zwanger via ivf en laatste kans dus nu met Corona extra veel angst...

6 jaar geleden

Ook wat last van. Wel iets minder dan het begin, maar nog steeds wel last van. Zelfde datum uitgerekend trouwens

6 jaar geleden

Reactie op Mmmh

Heel veel succes met het gesprek. Tot nu toe heb ik de gesprekken die ik he ...
Bedankt! Ik was eerlijk gezegd wat opgelucht te lezen dat ik niet alleen ben. Soms voel ik me de enige zwangere vrouw die niet op een roze wolk zit 😅. Ik wil het niet overdramatiseren, maar op de duur begin je te geloven dat er iets mis met je is of dat je een soort voorgevoel hebt, omdat het overal elders zo fantastisch lijkt te gaan. En dan helpt het om te horen dat er gewoon ook vrouwen zijn die met die angsten zitten...

6 jaar geleden

Waar angst is kan geen vertrouwen zijn.. probeer te kijken naar wat je kunt doen om vertrouwen te krijgen. Ik luister podcasts, boeken lezen, contact met andere zwangeren. Kennis kan vertrouwen geven, maar ik merk ook dat ik heel erg bekrachtigd kan raken van bovenstaande dingen. De angst neemt dan echt af

6 jaar geleden

Reactie op Tinkerbellos

Hier bijna 30 weken zwanger, en ook heel veel angst. Komt denk ik ook om ...
Dankje voor je reactie. Misschien is dat wel een goede om mooie verhalen op te zoeken. De negativiteit van media en tv werken inderdaad niet mee.

6 jaar geleden

Herkenbaar, blijf ook onrustig. Ga nu maar acupunctuur. Ze kan bij mij de onrust deels weghalen. Zodat ik diverse dagen fijner voel. Zodra het weer terug komt dan maak ik weer een afspraak.

6 jaar geleden

Reactie op Mmmh

Ja dat klopt!
Ben ook 31 augustus uitgerekend. Hier ook af en toe last van paniekaanvallen. Ik had er ruim 4,5 jaar geleden heel erg last van. Zelfs opgenomen geweest toen. Heel veel therapie gehad er voor. Ik had ze aardig onder controle. Maar nu met de zwangerschap gebeurt er zoveel in je lichaam dus merk dat ze er af en toe weer insluipen. Had het in week 10 a 11 heel erg en nu de laatste 2 weken voel ik het weer vaak. Nou is het ook zo dat ik behoorlijk slecht slaap de laatste tijd. Ik zou weer gesprekken krijgen maar ja corona kwam er tussen. Nu komende maanden eindelijk een gesprek, wel telefonisch helaas. Maar het is iig een begin.

6 jaar geleden

Ik heb ook vanaf begin zwangerschap angst en paniekaanvallen voornamelijk om te slapen. K gebruik mirtazapine en ben super blij dat het mij helpt om goed te slapen. Voel het wel vaak aankomen maar als k t mirtazapine slik kan k inslaap vallen

6 jaar geleden

Reactie op sandyjef

Ik heb ook vanaf begin zwangerschap angst en paniekaanvallen voornamelijk ...
Heb je dit op recept bij de huisarts gekregen?

6 jaar geleden

Reactie op sandyjef

Ik heb heel lang mirtazapine gebruikt tot ik zwanger werd en toen mocht ik het niet meer gebruiken. En heb elke avond plafondienst. Mijn slaap is echt weg en kan mij niet ontspannen.

6 jaar geleden

Reactie op sandyjef

Gebruik je nu nog steeds mirtzapine dan tijdens de zwangerschap. Er werd mij aangeraden er mee te stoppen omdat er te weinig over bekend was wat de invloed zou zijn op de baby en kans op hoge bloeddruk laatste trimester. Ik heb daar ook jaren aangezeten maar was vorige jaar begonnen met afbouwen. Heb alleen de eerste 2 maanden nog gebruikt omdat ik eerder zwanger was dan dat ik het afgebouwd had.