108 Reacties

4 jaar geleden

Och jeej vervelend idd! Ik krijg morgen de test!! Had je zelf ook klachten of dat niet??

4 jaar geleden

Reactie op Famke1987

Och jeej vervelend idd! Ik krijg morgen de test!! Had je zelf ook klachten ...
Oh spannend zeg! Nee ik heb geen klachten verder. Dus had het daar in niet aan zien komen. Succes morgen! De test zelf vond ik erg mee vallen, zo mierenzoet(zoals ze zeggen) vond in het drankje niet.

4 jaar geleden

Ik moet de test over 2 weken doen..😟

4 jaar geleden

Ik ben momenteel zelf aan het bloedsuiker dag curve 4x per dag prikken. Dit omdat mijn moeder het had en schijnt dus dat je dan in de risico groep valt. Ik heb zelf geen klachten en me kindje is kleiner dan gemiddeld.... dus ik geloof niet dat ik het heb. Mijn waardes zijn steeds onder de 7.0 mmol en had 1 keer een nuchtere waarde van 6.9 daarom wou ze nog langer door gaan met prikken. Maar denk dat ik er maar mee stop 🤨👻

4 jaar geleden

Reactie op Babyboy072020

Ik moet de test over 2 weken doen..😟
Succes alvast!

4 jaar geleden

Ik ben momenteel zelf aan het bloedsuiker dag curve 4x per dag prikken. Dit ...
Oke dat wist ik niet dat je dan in de risico groep valt. Snap dat je wil stoppen met steeds een dagcurve, zeker als het gewoon goed is. Succes nog!

4 jaar geleden

Reactie op Babyboy072020

Ik moet de test over 2 weken doen..😟
Ik ook. Spannend!😬 succes

4 jaar geleden

Reactie op KvS6

Oke dat wist ik niet dat je dan in de risico groep valt. Snap dat je wil s ...
Wist ik ook niet haha! Ja dag curven zijn echt vreselijk..... jij ook succes verder! Hoop dat het mee valt voor je🥰

4 jaar geleden

Vervelend zeg! Ik ben inmiddels bijna 26 weken zwanger en met 21 weken ook diabetes ontdekt. Kindje was flink aan de maat met 20 weken dus doorgestuurd voor suikertest. Was net aan positief. 7.8 dus helaas ook zwangerschapsdiabetes. Was ook bang voor alles maar het valt mij persoonlijk heel erg mee. Je wordt naar de gyn gestuurd en die stuurt je door naar een diabetesverpleegkundige/dietist en bij mij kwam de internist alleen even kennis maken (maar daar heb je niet mee te maken als het lukt om de suikers onder controle te houden met alleen aanpassing in je eten) Ik heb wat kleine dingen aangepast in mijn eten. Dus wat minder koolhydraten (yoghurt als ontbijt ipv brood, een aardappel minder met avondeten, light frisdrank ipv sap,of normale frisdrank) verder als tussendoortje liever geen brood of cracker nemen maar bijv. Een handje nootjes,groente,blokje kaas. Ik moest 4 dagen 7 keer per dag mijn bloedsuikers meten en noteren. Toen mijn suikers goed bleken mocht ik overgaan naar 3 keer per week, 4 keer per dag meten. Dus dan hoef je er niet iedere dag mee bezig te zijn. Ik mail de waardes 1 keer per 2 weken door en krijg daar reactie op van de diëtist. Als mijn suikers een hele dag heel hoog zijn moet ik eerder bellen of mailen. Het is even vervelend maar ik vind het uiteindelijk qua belasting echt heel erg meevallen! Hoop dat het wat duidelijker is voor je en je je wat minder zorgen maakt. Soms kan het ook zijn dat je echt netjes aan je dieet houd maar toch de suikers te hoog blijven, daar kan je dan echt niets aan doen en dan zal je wel naar een internist moeten omdat je dan insuline krijgt.

4 jaar geleden

Wist ik ook niet haha! Ja dag curven zijn echt vreselijk..... jij ook succe ...
Ja dat is niet fijn! Werk zelf in de zorg dus weet hoe het er aan toe gaat en hoe het voelt. En als ze bij mij komen met een spuit enz ben ik er al niet zo van hihi. Dus dat word nog wat! Dankjewel, ik hoop het ook😊

4 jaar geleden

Reactie op KvS6

Ja dat is niet fijn! Werk zelf in de zorg dus weet hoe het er aan toe gaat ...
Haha ja ik dus ook! Doe het dagelijks bij andere. En 4 keer per dag 4 keer per week.... liever niet😄😄😄 en naalden echt idd een NO GO maar kan me lol nog op..... ik heb een resus baby. Ik bloedgroep negatief hij positief. Dus van van 30 weken injecties in mijn billen 🙈🙈🙈🙈🙈

4 jaar geleden

Reactie op KvS6

Ja dat is niet fijn! Werk zelf in de zorg dus weet hoe het er aan toe gaat ...
Prikken valt mee hoor. Het is een klein vingerprikje van een paar mm groot.

4 jaar geleden

Haha ja ik dus ook! Doe het dagelijks bij andere. En 4 keer per dag 4 keer ...
Die prik van rhesus is alleen met 30 weken 1 prik en na de bevalling 1 prik. Moet jij er meer dan?

4 jaar geleden

Reactie op ROOS1992-25

Die prik van rhesus is alleen met 30 weken 1 prik en na de bevalling 1 prik ...
Nee precies wat jij zegt 1 met 30 weken en 1 direct na je bevalling. En bij een volgende zwangerschap idem dat is mij verteld. Heb jij het ook?

4 jaar geleden

Heel fijn jou reactie! Ik had al wel wat gehoord van de verloskundige vandaag wie ik ga zien enz. Maar hoe dat precies gaat natuurlijk niet, dus fijn dat je dit wil delen. Ik had eerlijk gezegd ook gehoopt dat ze mij eerder hadden gebeld voor een test maar dat deden ze pas bij 24 weken, toen had ik een afspraak staan. Maar gelukkig ben ik er nu ook nog optijd bij. Mijn nuchter bloedsuiker was goed alleen na het drankje was ie ergens in de 9 als ik het goed gehoord heb. Ging even veel door mijn hoofd op dat moment. Maar zo vaak prikken, dat word nog wat😅. Hopelijk gaat het snel beter. Gelukkig dat het jou allemaal mee valt. Ik ga er zo positief mogelijk in. Maar vandaag gehoord en valt dan toch even koud op je dak. Dankjewel voor je bericht. Succes nog verder met alles!

4 jaar geleden

Reactie op ROOS1992-25

Prikken valt mee hoor. Het is een klein vingerprikje van een paar mm groot. ...
Ja dat weet ik. Heb dat wel eens bij een scholing moeten doen. Maar vind het gewoon niet prettig bij mezelf. Bij andere doen dat gaat wel. (Ja dat klinkt erg haha)

4 jaar geleden

Ik heb het bij mij vorige zwangerschap gehad. Voor mijn huidige zwangerschap ga ik volgende week de glucosetolerantietest laten doen. De gyn zei dat ik ervan uit kan gaan dat ik het weer heb, aangezien ik het in mijn vorige zwangerschap heb gehad. Bij ons komt (zwangerschaps)diabetes niet voor in de familie, ik heb geen overgewicht, val totaal niet in een risicogroep, en had ook geen klachten. Alleen waren mijn baby en ook buik veel groter dan gemiddeld. Ik heb er verder niet veel last van gehad. Het 4x per dag bloedsuiker prikken vond ik wel vervelend, maar went uiteindelijk ook wel weer. Ik kreeg met een aangepast dieet mijn bloedsuiker aardig onder controle. Ik ben wel ingeleid, omdat ze bang waren dat de baby veel te groot zou zijn. Uiteindelijk zou het niet nodig zijn geweest, want zoonlief woog "slechts" 3830 g :-) Maar het schijnt lastig in te schatten zijn tegen het einde van de zwangerschap, en dan nemen ze het zekere voor het onzekere. Al met al vond ik het allemaal niet heel dramatisch. Ik vond die eerste 3 maanden misselijk en overgeven veel erger, haha. En stiekem ook wel weer leuk om wat extra echo's te mogen doen. Veel succes!

4 jaar geleden

Reactie op Risje

Ik heb het bij mij vorige zwangerschap gehad. Voor mijn huidige zwangerscha ...
Bedankt voor je reactie. Bij mij inderdaad hetzelfde, geen klachten, komt niet voor in de familie en geen overgewicht oid. Puur naar aanleiding van de buik en baby. Ik had gelezen idd dat het dan vaak bij de 2e weer zo is. Ben je veel eerder ingeleid dan de uitgerekende datum? Succes met deze zwangerschap. Hopelijk valt het mee!

4 jaar geleden

Nee precies wat jij zegt 1 met 30 weken en 1 direct na je bevalling. En bij ...
Ik had het bij mijn 1e inderdaad ook! Maar wat ik begreep is het niet standaard bij een 2e weer. Volgende week bloedprikken om te kijken of baby positief is of niet. Zoja dan inderdaad weer met 30 weken een spuit en nog 1 na de bevalling.

4 jaar geleden

Reactie op ROOS1992-25

Ik had het bij mijn 1e inderdaad ook! Maar wat ik begreep is het niet stand ...
O zou ook kunnen hoor! Ik wacht het af. Zijn zeker geen fijne injecties☺️?.....