43 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook Dochtertje wordt 8 augustus 1 jaar Overdag is het krijzen met naar bed gaan, vooral de avonden zijn vermoeiend. Ze heeft afgelopen week prikjes gehad, paar tandjes komen door en ze heeft zojuist ondenkt hoe te moeten lopen achter een loop kar... daarnaast vergeten we de verlatingsangst niet. Ik hoef maar 1 stap weg te zetten en ze huilt al. Vermoeiend is het zeker.

3 jaar geleden

Hier is/was het ook drama. Ons meisje is te alert om continu te proberen troosten. Ze wordt dan echt super boos. Ik troost daarom 5min en ga nadien 5min buiten (als ze niet te hysterisch klinkt). Dat had succes na 1 uur en deze nacht was al een stuk beter. Ze kan ook wel bijna stappen dus dat zal qua prikkeling niet helpen.

3 jaar geleden

Ik had een ander topic geopend maar daar werd ook de slaapregressie gesuggereerd. Al zou het dan enorm meevallen voor de eerste keer. Dus ik twijfel nog. Het is hier vooral met het middagdutje drama. Na 40min krijsend wakker en echt een uur helemaal overstuur. Niets meer mee te beginnen. Rare is dat de nachten juist steeds beter gaan maar die zijn tot 3 weken terug elke nacht drama geweest. Dus in de nacht genoeg drama gehad voor 10 jaar 🤔 ze slaapt nu juist ineens de hele nacht door tot half 7 en dat is nog noooooit gebeurd.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar!! Sinds een week is het ‘s avonds echt drama😫 hysterisch krijsen de hele avond lang. Overdag gaat het gelukkig nog opvallend goed! We hebben de hele week lopen sussen en wandelingen lopen maken en gisteravond toch maar gecontroleerd laten huilen en steeds even terug max een minuut. Duurde al met al een dik uur. Heeel benieuwd of het heeft geholpen en het vanavond wel gaat!

3 jaar geleden

Hier is het ook drama, terwijl ze normaal altijd zelfstandig in slaap viel. Wij gaan nu de 2de week in. De slaapjes overdag gingen nog goed, maar nu, na jaar verjaardag niet meer helaas. Krijsen bij ieder slaapje, zodra je haar al in bed probeert de leggen is het goed mis. Overstuur en héél héél boos 🥺 We proberen haar wandelt in slaap te krijgen, want continu terug leggen werkt ook niet meer… Hopelijk heeft er iemand DE gouden tip.. 🥲

3 jaar geleden

Wellicht niet de gouden tip haha. Maar ik merkte dat als ik in de kamer ging troosten ze soms juist nog meer gefrustreerd wordt.. of als ik dan weer weg loop bijv. Nu doe ik via de microfoon van de babyfoon ssssht sssssht. En gaat ze weer slapen na een paar minuten 😂. Niet wanneer ze volledig over de toeren zijn uiteraard. Naja wellicht het proberen waard haha. En het is allemaal maar tijdelijk hoe vervelend het ook is 🤯

3 jaar geleden

Jaa herkenbaar. Hier was het al een week elke nacht raak en nu is ook elk slaapje overdag ineens drama. Ze is druk aan het oefenen met los lopen dus wel te verklaren waar het vandaan komt, maar leuk is anders 😅 we zijn kapot. Op mijn vrije dagen ga ik tegelijk met haar slapen in de middag om bij te tanken. Een nacht van 5 uur slaap is momenteel meer regel dan uitzondering. Ik hoop dat we er snel doorheen zijn...

3 jaar geleden

Hier is het ook 1 drama met der avond slaapje, alleen maar huilen gillen,waar we haar normaal gewoon weg lagen en ze binnen 5 min sliep zijn we nu steeds een paar uur met der bezig. Ze gaat steeds recht op in bed zitten en zodra je weg loopt is het echt gillen. Gelukkig lees ik dat ik niet de enigste ben dus dat scheelt weer🤣🤦‍♀️ kleine terror

3 jaar geleden

Reactie op Rebecjuh

Hier is het ook 1 drama met der avond slaapje, alleen maar huilen gillen,wa ...
Hier echt precies hetzelfde. Maar wel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn. Hoop echt dat snel voorbij is.. Zo vermoeiend!

3 jaar geleden

Dit precies gehad toen mijn zoontje 9 a 10 maanden was. Echt elk slaapje een groot drama, heeft 6 weken geduurd en de gouden tip heb ik helaas niet. Het kwam ineens en was ook ineens weer weg, gelukkig🫣

3 jaar geleden

Zijn ze bij jullie dan ook weer vroeg wakker? Hier melde ze zich alweer om 6 uur en dat terwijl ze pas om half 10 sliep, gaat een lange dag worden 😴😴

3 jaar geleden

Mag ik vragen onze dochter wordt 10 augustus 1 jaar zijn jullie al over naar 1 slaapje overdag of nog steeds 2?

3 jaar geleden

Reactie op Rebecjuh

Mag ik vragen onze dochter wordt 10 augustus 1 jaar zijn jullie al over naa ...
Wij nog gewoon 2. In de ochtend 15/20 min en middag 1,5 tot 2 uur. Had van een slaapcoach begrepen dat het een veel voorkomende 'valkuil' is dat ouders bij de 12m slaapregressie overgaan naar 1 slaapje omdat de baby's minder moe lijken. Echter zodra je hier doorheen bent zou het weer normaal worden en goed gaan met slapen. Wij houden dus nog maar even aan die theorie vast in de hoop dat het snel weer normaal wordt 😜

3 jaar geleden

Reactie op Rebecjuh

Mag ik vragen onze dochter wordt 10 augustus 1 jaar zijn jullie al over naa ...
Onze dochter is 23 augustus 1 jaar en thuis slaapt ze 1x lang en op de opvang 2x kort

3 jaar geleden

Reactie op SB24

Wij nog gewoon 2. In de ochtend 15/20 min en middag 1,5 tot 2 uur. Had van ...
Oke hier slaapt ze ochtend 1.5 uur en middag ook 1.5 uur van 10 tot half 12 en van 3 tot half 5 en dan gaat ze meestal rond half 8 weer naar bed

3 jaar geleden

Onze dochter wordt 3 aug 1 jaar. Hier zijn vooral de avonden huilen krijsen.. snachts overstuur wakker worden, hier huilt ze ontzettend erg en trilt ze ook, alsof ze nachtmerrie heeft ofzo. Overdag slaapt ze ook meestal niet geweldig. Als ik dr bij mij in bed neem houd ze me echt stevig vast en valt ze wel weer in slaap, maar ik slaap zelf ontzettend slecht zo. Daarnaast is t echt n drama geweest om dr eindelijk in dr eigen bedje te krijgen met ongeveer 3 mnd, en wil dr ook niet meer laten wennen om bij mij weer in bed te komen. Maar of t slaapregressie is, geen idee, dit heb ik iig nog niet meegemaakt de afgelopen maanden. Slaap is zo belangrijk nog, hoop dat t voor onze kindjes snel beter gaat ♡

3 jaar geleden

Hier vannacht ook pittig. Van 0.00-3.30 besloot mw. dat het tijd was om te spelen. Een paar keer geprobeerd om haar in bedje te leggen, maar tevergeefs. Gelukkign was ze rond 3.30 zo moe dat ze wel in slaap viel. Papa en mama zijn vandaag moe 😋

3 jaar geleden

Reactie op Rebecjuh

Oke hier slaapt ze ochtend 1.5 uur en middag ook 1.5 uur van 10 tot half 12 ...
Klinkt heerlijk, zo veel!

3 jaar geleden

Reactie op Loon_21

Ik had een ander topic geopend maar daar werd ook de slaapregressie gesugge ...
Oke ik had niets over de nachten moeten zeggen. 🤣😴😴 Zucht

3 jaar geleden

Reactie op SB24

Klinkt heerlijk, zo veel!
Hahaha ja is altijd een slaapkop geweest dus mag zeker ook niet klagen maar vind zo lastig ook wanneer ga je naar 1 slaapje ga je slaapjes inkorten