19 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb tm ergens ver op de basisschool, bijna altijd sochtends voor school een bordje pap gegeten. Dus waarom niet?

3 jaar geleden

Hier ook 15 maanden en precies hetzelfde verhaal. Echt exact. Ze wil alleen de fles in de ochtend. Brood of ieta anders wilt ze niet. Ik denk maar zo. Alles komt op zijn tijd, ze gaat vanzelf aangeven dat ze iets anders als ontbijt wilt. En bij bijna alles denk ik ook altijd. Ik ken geen gezond 16 jarig kind die nog de fles drinkt in de ochtend. Het komt vast wel goed. Alleen is de kleine er nog niet klaar voor.

3 jaar geleden

Pap is toch prima als ontbijt? Hoeveel volwassenen ontbijten wel niet met pap, in de middag kan er altijd nog brood gegeten worden, toch?

3 jaar geleden

Hier ook nog geen echt ontbijt hoor. Hij vind het heerlijk nog een fles melk lekker bij mama in bed, en dan starten we rustig de dag en het eerstvolgende wat hij dan eet is fruit …

3 jaar geleden

Ben dus gelukkig niet de enige.. Onze dochter wil alleen in r ochtend pap in dr fles.. als ik haar een bordje pap maak is het 2 hapjes en dan hoeft ze niet meer.. Dus gewoon nog een fles pap lekker samen in bed.. Tussen de middag eet ze vaak 3 boterhammen wel zonder korst want die gooit ze op de grond..😅

3 jaar geleden

Mijn dochter wilt ook nog niet veel. Als ik moet werken dan geef ik haar een krentenbol en dat vind ze lekker. Pap lust ze niet helaas haha. En als ik vrij ben geef ik haar brood maar dat wilt ze ook niet echt. Liever krentenbol haha

3 jaar geleden

Onze dochter wilde ook alleen maar de fles, maar die kreeg ze pas na een paar stukjes boterham. Op den duur merkte ik dat ze nog amper wat dronk dus heb ik de fles weggelaten. Dat heeft welgeteld 2 ochtenden gemopper opgeleverd en daarna vond ze het prima. Nu eet ze 's ochtends 1-2 boterhammen. Heel soms zelfs 3 😵

3 jaar geleden

Ik geef hem ook altijd nog een flesje. Als ik vrij ben krijg hij na een uurtje nog een broodje en dan rond 10:00 fruit en als hij naar de opvang moet geef ik een papfles als ontbijt en eet hij daar om 9:00 fruit.

3 jaar geleden

Bij ons eerst wel brood maar nu ineens niet meer. Dus we doen beschuitje of pap of kwark met fruit. Eet later op de dag wel brood. Zijn veel mensen die ochtend geen brood hoeven en in middag wel.

3 jaar geleden

Reactie op Gjvk

Ik geef hem ook altijd nog een flesje. Als ik vrij ben krijg hij na een uur ...
Tussen de middag eet hij wel 2 of 3 boterhammen zonder korstjes.

3 jaar geleden

Ohh wat fijn om te lezen dat er meer kindjes nog niet met broodjes willen ontbijten! Geeft me het gevoel dat kk inderdaad gewoon lekker rustig aan blijf doen met mijn kindje tot ze er wel klaar voor is! ♥️

3 jaar geleden

Is brood dan zo’n must in de ochtend? Hier doen we eigenlijk al vanaf 9 maanden een bord pap. Dat was toen nog 8 maanden pap etc. Maar nu elke ochtend havermout. (Wel nog steeds voeren 🙊) ‘s Avonds zet ik 20 gr havermout in 100 ml melk in de koelkast en ‘s ochtends prak ik daar een halve banaan doorheen met wat kaneel en warm het op in de magnetron. Vindt ze heerlijk. Drinkt daar altijd thee bij. In het weekend eten we altijd havermoutpannenkoeken met z’n drieën omdat daar dan tijd voor is. Eerst kreeg ze dan wat melk erbij uit de fles, maar die weigert ze nu en drink gulzig haar thee uit een rietjesbeker. De fles alleen nog in de avond, waarbij ik me afvraag hoe ik die ooit ga afbouwen. Ik ontbijt zelf ook niet met brood. Dat eten we in de middag. Dus pap als alternatief lijkt mij toch wel oke?

3 jaar geleden

Reactie op Anoniem!?!?

Mijn dochter wilt ook nog niet veel. Als ik moet werken dan geef ik haar e ...
Hier gaan er ook heel wat krentenbollen doorheen 😂

3 jaar geleden

Hier standaard havermoutpap met geprakte banaan. En als we zelf iets later eten, dan geef ik ook stukjes brood of omelet. Soms gooit hij het brood op de grond, maar vaak eet hij nog gezellig wat mee.

3 jaar geleden

Waarom moet een ontbijt met brood zijn? Ik ontbijt niet met brood en mijn dochter dus ook niet, wij eten havermout :)

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt eerst een fles, en dan een bordje havermout pap. Je hoeft geen brood te geven als ze dat niet wilt.

3 jaar geleden

Ik en mijn dochter ontbijten met havermoutpap, is niet zo gek toch? Ik vind het zelf wel fijn om niet 2 maaltijden brood te geven maar wat meer variatie. Havermoutpap is volkoren, zoutloos, en zo krijgt ze gelijk ook al een portie zuivel binnen. Lijkt mij alleen maar prima?

3 jaar geleden

Mijn dochter krijgt in de ochtend standaard fruit! Mandarijnen, is ze gek op!! Lekker zoet, en gezond! Ze drinkt sinds 13 maand geen fles meer, alleen nog melk en of water uit een beker. Daardoor ontbijt ze nu juist zo goed! Ze heeft namelijk oprecht honger in de ochtend. In de middag krijgt ze standaard een boterham/krentenbol. Ochtend altijd fruit.

3 jaar geleden

Hier melk met brinta in de fles gaat prima hoor ze drinkt /tuttert em zelf leeg