Maandagavond j.l. Ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis met heftige buikpijnen. Rond half 9 startte deze pijnen, ik dacht misschien geobstipeerd te zijn (wat niet gek is tijdens een zwangerschap) warme douche, kruik etc. gedroogde pruimen eten hielpen allemaal niet. Rond 22:00 uur de verloskundige gebeld, zij gaf aan 2 paracetamol te nemen en als de pijn na een uur nog niet over was nog een keer te bellen en dan zou ze komen. De paracetamol kwam er gelijk weer uit met het overgeven vd pijn. Na een uur de verloskundige gebeld die direct kwam, alle controles gedaan: geen ontsluiting en hartje van ons zoontje was ook goed. Zij nam contact op met het ziekenhuis of ze iets over het hoofd zag. Het ziekenhuis gaf aan wederom paracetemol te nemen en als het met een uur nog niet beter was naar het ZH te gaan. Ik heb nog een poos de pijn proberen te verbijten maar om 02:30 toch naar de SEH gegaan. Daar hebben ze nog 3 uur lang allerlei test gedaan, verschillende echo's, morfine spuit gegeven die niet aansloeg etc. Ze konden me niet goed echo-en omdat ik zo lag te trillen kermen, en overgeven van de pijn. Uiteindelijk hebben ze gezien dat er een kleine cyste op mijn linker eierstok zat en vanaf toen ging het snel. Naar OK gereden en hebben ze een kijk operatie gedaan met alle risico's van dien (weeën opwekken etc.) Mijn eierstok was gedraaid en hierdoor waren de zenuwen en bloedtoevoer afgesloten met als gevolg dat mijn eierstok aan het afsterven was. Ze hebben hem weten te draaien en weten te redden dmv die operatie. Daarna een paar dagen aan de morfine omdat de wond erg gevoelig is. Met de kleine is alles goed en trappelt flink in mijn buik, echter merk Ik dat ik erg emotioneel ben over het feit dat de kleine al geboren had kunnen worden met alle risico's die bij vroeggeboorte horen.. hebben meer mama's (in spe) iets dergelijks mee gemaakt? Hoe ging het daarna bij jullie? Is de cyste vanzelf verdwenen of hebben jullie nog een operatie na de geboorte van jullie kindje moeten hebben? Liefs..
Jeetje, ik heb geen ervaring om te delen, maar wat een heftige ervaring. Ik kan me heel goed voorstellen dat je emotioneel bent onder alles wat gebeurd is en had kunnen gebeuren. Ik hoop dat er mama's zijn die iets met je kunnen delen over een soortgelijke ervaring!
Wat fijn dat er zo snel gehandeld is! Ik weet alleen dat mijn schoonzus voor haar zwangerschap een gedraaide eierstok had en die hoefde niet nóg een keer geopereerd te worden. Misschien met je verloskundige overleggen of het verstandig is om na de bevalling een check te laten doen?