7 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op kaki
Voldoende rust pakken.
Pak een uur of 2 voor je zelf om te slapen! Want je ...
Precies dit. Voldoende rusten. En ik sleep de hele dag een thermos thee van 0.5 liter mee. Denk dat ik daar minimaal zes van drink. Mijn dochter is 4,5 maand en nog geen dip gehad 馃 maar bij de oudste wel veel meegemaakt vooral toen mijn cyclus terug kwam.
4 jaar geleden
Komt echt weer goed! En je bent al goed bezig! Let er ook op dat je voldoende calcium, magnesium, ijzer, en vitamine b12 binnen krijgt. Dat is nodig voor de aanmaak van melk!
Verder kan het ook komen doordat je melkklieren rond deze tijd overgaan op een andere manier van melk produceren: namelijk meer op vraag en tijdens het drinken/kolven melk aan maken, ipv dat er al een voorraadje klaar ligt. Daarom voelen je borsten leger, en duurt het ook ietsje langer voor je kindje eer er melk komt. Dat kost wat tijd, en dan gaan je borsten weer sneller melk aanmaken. Dat lege gevoel blijf je houden, maar zegt dus niet dat je geen melk meer hebt! Zolang jij lekker ontspannen bent tijdens het voeden of kolven komt je melk sneller. Heb vertrouwen!
Daarnaast is dit ook een leeftijd dat kindjes sneller afgeleid zijn, en daarom onrustiger aan de borst. Ook dat gaat over, maar voor nu kan het helpen om even in een rustige, donkerdere ruimte te voeden. Een speeltje tijdens het voeden kan ook helpen.
Succes komt echt goed!
4 jaar geleden
Reactie op Mvx
En komt dit wel nog goed?
Ik kan vandaag precies alleen maar huilen hier o ...
Kwam bij mij weer goed! Geef nu al 2,5 jaar bv, de oudste twee jaar en nu de jongste met de oudste nog een kleine ochtendvoeding 馃槉
Was wel af en toe met mijn menstruatie een stress week, niet echt leuk, maar kwam altijd weer goed