38 Reacties
5 jaar geleden
Hoi! Ik ben net 41 en 10+5 weken zwanger van onze 1e. Ik heb het inmiddels aan goede vrienden en op mijn werk vertelt. Iedereen is super enthousiast en geen enkele rare reactie. Juist dat ze het mooi vinden dat je er bewust over na hebt gedacht, dat is in ons geval ook zo. En ach de mensen die het niet zouden begrijpen lekker laten denken 😉.
5 jaar geleden
Ik ben eind december 40 geworden en nu 13 weken zwanger. Iedereen is super enthousiast! Ik doe het ook alleen, dus iedereen weet hoe graag ik dit wilde. Ik vind 40 nog niet eens zo oud hoor, maar misschien ligt het ook een beetje aan mijn omgeving. Uit het dorp waar ik vandaan kom heeft iedereen die daar nog woont al lang en breed kinderen, maar in mijn omgeving nu is 40 helemaal niet abnormaal hoor. Merk dat mensen sowieso wat later kinderen krijgen (in mijn omgeving in ieder geval).
Vroeger was je bejaard als je 60 was en als ik nu kijk naar mijn ouders, die staan echt vol in het leven hoor.
Ik was ook in 1 keer zwanger, nul klachten en goede nipt!
5 jaar geleden
Reactie op Mijkejoanna
Ik ben eind december 40 geworden en nu 13 weken zwanger. Iedereen is super ...
Herkenbaar hoor! Veel vriendinnen zijn ook laat moeder geworden, dus voor mij is het niet abnormaal. Maar in het dorp waar ik woon ben ik wel een uitzondering.
In mijn werk kom ik in aanraking met veel verschillende mensen en die hebben vaak al snel hun mening klaar. Maar wat MWK11 zegt: lekker laten denken 😉
5 jaar geleden
Mijn familie heeft altijd een zeer uitgesproken mening en ik ga er zeker opmerkingen op krijgen. Ben 43 als ik mag bevallen van mn eerste kind.
Ze hebben van mn 30e tot mn 40e zeker drie keer per jaar gevraagd of ik nog kinderen wilde. Ik was in die periode single en voelde me er erg ongemakkelijk bij.
Op mn 39e ontmoette ik mn huidige man. Binnen vier weken waren we per ongeluk zwanger. Dat was een beetje te snel voor ons en hebben toen abortus gepleegd.
Die abortus heb ik aangegrepen door tegen mn familie te zeggen dat wij geen kinderen meer wilde omdat we onszelf te oud vinden. Dat was een leugen maar ik wilde gewoon af van hun bemoeizucht.
Daarna gingen we trouwen en werden we heel moeilijk zwanger en heb ik een miskraam gehad. Niks verteld natuurlijk. Nu ga ik het pas bij 16 weken vertellen, als de kans op een miskraam echt heel klein is.
Mn vader zal bezorgd zijn. Hij heeft al eens gezegd dat het op mijn leeftijd gevaarlijk is.
Mn moeder zal haar mening geven wat die ook mogen zijn. Ze zal zeggen dat ze het dom vind dat ik er zo lang mee gewacht heb. En ze zal blijven vragen waarom ik ineens van gedachte ben veranderd. Zo is ze. Een sensatiezoeker. Ze wil alles weten, hoe persoonlijker hoe beter, en daar vervolgens haar mening over geven.
Mn broer en schoonzus hebben twee zoons van 15 en 12. Die zullen heel erg blij zijn. Zij hebben altijd een neefje of nichtje gewild (en daar jaren lang bij mij om lopen zeuren). Dus als zij nu gaan zeuren dat ze ons te oud vinden, dan zal dat bij mij in het verkeerde keelgat schieten.
Nu zijn wij straks 43 en 48 als de kleine komt. Dat is ook niet niks. We zijn wel fit en gezond. Jong van geest en ik ben knettergek dus ik denk dat we genoeg lol kunnen maken met die kleine. Maar natuurlijk voel ik ook dat ik ouder ben. En denk ik wel eens: ga ik nog vier weken op een familiecamping staan? Want dat is wel wat je wilt als je enig kind bent. Vriendjes maken..
Maar goed, lang verhaal. Ik weet dat de meningen gaan komen. Ik denk nu dat ik het me geen reet kan schelen. Maar ik weet ook wel dat ik gekwetst ga zijn als ze er straks echt zijn. Mn vrienden, ook een soort familie, zullen blij voor ons zijn. Zich wellicht afvragen: waar je nog zin in hebt?! Maar ze gunnen ons alle geluk en zullen hun mening voor zich houden als die negatief is. Gelukkig.
5 jaar geleden
Hey dames,
Ik zelf ben nog héél jong 24 en zwanger van mijn eerste kindje.
Mijn mama is op haar 43 ste bevallen van mijn jongste broertje en alhoewel dat er misschien wel wat mensen hun bedenkingen hierbij hadden vooral omdat het nummer 7 was voor haar wellicht. Heeft iedereen het toch met open armen ontvangen!
Ik denk absoluut niet dat mijn broertje minder aan ons mama heeft gehad ofzo omdat ze al wat ouder was, integendeel op iets latere leeftijd heb je al wel meer levenservaring misschien financieel al wat sterker in je schoenen als iemand die pas is afgestudeerd,...
Ik wil iedereen heel erg veel succes wensen en de slechte commentaar moet je gewoon echt niet aantrekken iedereen moet zelf uitmaken wanneer ie aan kinderen begint!! En wat de rest ervan denkt 🤷♀️ laat ze maar denken!
5 jaar geleden
Reactie op ennas mam
Mijn familie heeft altijd een zeer uitgesproken mening en ik ga er zeker op ...
Poeh! Heftig!
Wat je gezondheid betreft: ik merk dat ze zoveel kennis hebben over zwangerschappen op latere leeftijd, dat ze goede maatregelen treffen om risico’s zoveel mogelijk uit te sluiten.
Sterkte met het wachten tot de 16 weken!
Overigens hadden wij nooit een kinderwens. Maar dat kan veranderen, toch? Daar moeten anderen dan maar aan wennen 😉
5 jaar geleden
Hi!
Jep in oktober 40 geworden, heb een dochter van 15 en nu ruim 11 weken zwanger van de tweede.
Blijft spannend; voor m'n dochter een miskraam gehad en vorig jaar juni ook.
Bij de vitaliteitsecho was het deze keer goed en nu as maandag termijn echo.
Voor mijn vriend is het z'n eerste kind.
Maar we vinden het allemaal leuk en spannend! Dus we kijken uit naar maandag en hopen dat alles goed is en gaat.
Toch ook wel heel leuk hoe m'n dochter het vind, die lijkt het heeeel leuk.
Dus als het allemaal goed gaat een puber en een baby.
M'n ouders weten het en vinden het super leuk!
Het is aan alle kanten welkom.
5 jaar geleden
Mijn schoonzus was 40 toen ze in verwachting was van mijn nichtje (hun eerste en enige). Ik kan me alleen maar herinneren dat ik super blij was, ik had nooit verwacht dat mijn broer ooit een kindje zou krijgen. Mijn nichtje en mijn kids schelen precies 3 jaar.
Ik ben zelf 37 als ons 3e kindje komt. Ik vind dat je niet zo snel mag oordelen over iemands leeftijd bij zwangerschap, iedereen is er op zijn eigen moment klaar voor. Het gaat er toch om dat het kindje opgroeit in een gelukkig gezin.
5 jaar geleden
Ik ben 43, als ons kindje komt.
Mijn zoontje is 10 en dochtertje 6jaar. Zijn kinderen 23 en 25jr. Wij hebben elkaar 3jr geleden leren kennen. Ben eigenlijk niet zo bezig met mijn leeftijd.
Belangrijk wat andere daarvan vinden...., weet je, wij samen hebben nu het geluk gevonden en onze omgeving ziet dit ook.
Het kindje komt in liefde en is zeeer, meer dan welkom, ongeacht leeftijd. 💝 dat is, voor ons, dat telt.
5 jaar geleden
Ik ben 36 en nu bijna 14 weken zwanger van mijn 2de kindje. Mijn zoontje is 9. 3j geleden heb ik mijn vriend leren kennen en hij had nog geen kinderen en hebben we besloten om samen nog aan een kindje te beginnen. Er waren op het werk wel wat reacties van nu nog opnieuw beginnen maar had zoiets van dat is mijn keuze ☺️
5 jaar geleden
Reactie op truuske80
Wat een leuke en lieve reactie, Jessica. Dankjewel!
Een hele fijne zwanger ...
Dankjewel!
Wij waren al 1,5 jaar aan het proberen en hebben in juni een miskraam gehad. Nu gaat alles voorlopig goed en we zijn nu maandag 14 weken.
Mijn vriend is een stukje ouder als mij en daar hebben we ook al veel commentaar op gehad. maar iedereen moet naar zijn eigen leven zien en zolang je er zelf gelukkig mee bent das het belangrijkste 😘
5 jaar geleden
Ik word in april 40. Tot nu toe nog geen negatieve reacties in mijn gezicht gehad. Achter mijn rug om is een ander verhaal. Maar dat komt niet alleen door mijn leeftijd 🙄. Mijn 2 oudste zijn trouwens nu 12 en 9 jaar
5 jaar geleden
12 weken zwanger van ons tweede kindje & 41 bij de geboorte.
Ons zoontje is dan 6. Ik ben best geschrokken van sommige reacties. Mensen hadden het niet verwacht. Wat ik begrijp want wij hadden het deels ook afgesloten. Maar de deur op een klein kiertje ... gestopt met de pil onder de noemer ‘we zien wel of het ons nog gegund is’. En binnen twee weken was het raak! Ik richt me op de positieve reacties en interesse. En laat de rare reacties voor wat ze zijn (waar begin je aan, hoeveel willen jullie nog een tweede, jullie zijn toch veel te druk, te groot leeftijdsverschil, bla bla). Maar leuk is anders 😔
5 jaar geleden
Reactie op PBeks
12 weken zwanger van ons tweede kindje & 41 bij de geboorte.
Ons zoontj ...
Wat vervelend dat je negatieve reacties krijgt. Het is toch jullie leven, ze zouden blij moeten zijn dat het jullie weer gegund is.
Mijn twins zijn 5 en wij hadden het eigenlijk ook al afgesloten ook omdat we niet verwacht hadden dat ik überhaupt zelf zwanger kon worden. Nu was ik gestopt met de pil en 3 maanden later een positieve test in handen.
Wij hebben gelukkig alleen nog positieve reacties ontvangen, al ben ik wel voorzichtig met het bekend maken. Vooral mijn dochter sprong een gat in de lucht en komt mijn buik meerdere keren per dag kusjes geven 🥰