10 Reacties

4 jaar geleden

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/282-bewaren-van-moedermelk Dit vind ik altijd een fijne site. Staat dat het kan, maar de houdbaarheidsdatum van de oudste melk geldt dan.

4 jaar geleden

Ja hoor, kan gewoon. Datum van oudste melk opschrijven. Zelf doe ik ze pas bij elkaar als ze dezelfde temperatuur hebben

4 jaar geleden

Ja hoor, kan zeker. Houd wel de datum van de oudste melk aan en pas bij elkaar doen als het dezelfde temperatuur heeft (kamertemperatuur of koelkast). Er is ook een Facebook groep van La Leche League. Daar worden ook vaak vragen op gesteld, heel leerzaam! Op hun website staat ook heel veel informatie.

4 jaar geleden

Als alles gekoeld (zelfde temperatuur) is kan je het idd samenvoegen en dan geldt de houdbaarhoud van de oudste melk.

4 jaar geleden

Super bedankt voor jullie reacties! Scheelt weer een extra flesje maken 😊

4 jaar geleden

Het mag, zolang er geen week ofzo tussen zit en de melk dezelfde temperatuur heeft op het moment van mixen (anders gaat het schiften). Ik zou voor invriezen etc de "oudste" datum aanhouden.

4 jaar geleden

Ik lees dat je moedermelk tot 1 week in de koelkast kunt bewaren. Hier begint het na 3 dagen echt zuur te ruiken. Hebben jullie dat ook?

4 jaar geleden

Reactie op Ra2020

Ik lees dat je moedermelk tot 1 week in de koelkast kunt bewaren. Hier begi ...
Hoe koud is je koelkast en waar zet je het neer? In de deur of de onderste plank?

4 jaar geleden

Reactie op Ra2020

Ik lees dat je moedermelk tot 1 week in de koelkast kunt bewaren. Hier begi ...
Voor mij niet herkenbaar de specifiek zure lucht. De melk gaat van de koelkast wel heel anders smaken, dat is iig normaal.

4 jaar geleden

Reactie op Owlett

Hoe koud is je koelkast en waar zet je het neer? In de deur of de onderste ...
Onderste plan helemaal achterin in Medelaflesjes.