154 Reacties

4 jaar geleden

Ik herken mezelf in je verhaal...alleen ben ik niet aangekomen in mn zwangerschap maar juist afgevallen...(13kg) ik geef borstvoeding een me helemaal klem en drink totdat t klotst achter mn oogleden en ik blijf als nog afvallen...en toch lijkt me zo'n support klets groepje me wel wat....

4 jaar geleden

Ugh, precies hetzelfde hier. Na de bevalling 12 kilo afgevallen. Moet er nog 10/12 😭 Gezond eten gaat bij mij 3 dagen goed en dan zie ik weer iets lekkers liggen of heb geen tijd om gezond te koken. Als ik na 2 weken nog steeds zo bezig ben wil ik ook naar een diëtiste

4 jaar geleden

Lijkt me ook wel wat zo een groepje! Eerste reactie die ik wil plaatsen, let wel een beetje op jezelf. Je bent pas 4 weken geleden bevallen, je lichaam moet eerst weer op z'n plek komen en alles kost veel energie. Zorg dat je gewoon goed en gezond eet maar ga nu nog niet dieeten.. ik ben van plan gericht af te vallen vanaf week 10, laat de natuur verder z'n werk doen tot die tijd. Ik val sowieso geleidelijk al af door de borstvoeding en het steeds meer bewegen.

4 jaar geleden

Ik zou juist proberen niet snel maar langzaam af te vallen.. dan is het veel makkelijker vol te houden, raak je niet gefrustreerd en heb je niet na 4 dagen (wat is nou 4 dagen?) al het gevoel dat het mislukt! Een streng dieet werkt altijd maar tijdelijk, juist omdat het gewoon niet duurzaam is vol te houden. Probeer te vertrouwen op je lichaam en op je plan. Niet de handdoek in de ring gooien als je op korte termijn niet precies krijgt wat je wilt. Als je voor bijv slechts 1 kilo per maand gaat, hoef je steeds maar kleine dingetjes te veranderen en ben je volgend jaar wel mooi 12 kilo lichter en is de kans dat die er weer “aanvliegen” als je stopt met “streng zijn” heel laag. Dit is mijn tactiek, ik ben zo 12 kilo afgevallen en werkt al jaren erg goed ☺️ Als ik weer iets bijkom, ga ik juist niet lijnen maar probeer ik met kleine verbeteringen weer langzaam terug te gaan naar het streefgewicht.

4 jaar geleden

Reactie op Mommy202013

Lijkt me ook wel wat zo een groepje! Eerste reactie die ik wil plaatsen, le ...
5 weekjes vandaag, maar inderdaad nog kort, dat besef ik ook heel goed! Misschien een stapje terug doen mentaal. Wel gezond blijven eten en focus op steeds wat meer beweging. Maar acceptatie dat het een tijdje kan duren voor mn lichaam er ook klaar voor is… Ik geef geen bv dus dat is denk ik ook weer anders. Ik wil te graag🤣😃

4 jaar geleden

Ik zou juist proberen niet snel maar langzaam af te vallen.. dan is het vee ...
Dank voor je woorden! Daar heb je ook helemaal gelijk in. Ik kamp al jaren met wat kilo’s te veel ondanks dat ik nog erg jong ben. Dus het voelt als een eeuwige strijd. Ik ben gewend om snel af te vallen en die verwachting zal ik nu moeten bijstellen, wat ik lastig vind! En idd wat is nou 4 dagen. Voor mij voelt dat dan al als afzien (ook al valt 1500 kcal best mee want mijn rustverbranding is zeer laag, zo’n 1750 kcal) laten we zeggen met mijn extra beweging dat ik rond de 2000 kcal daags verbrand dus nu 500 per dag minder. Dat zou goed moeten zijn voor een halve kg de week. Zo reken ik dan in mn hoofd en ben ik teleurgesteld dat die 0.5 er niet af maar BIJ is 😳🙄 Goed… misschien ook weer vocht door de warmte. Ik heb geen idee. Ik ga het meer tijd geven! 💙🙏🏼

4 jaar geleden

ik was in mn zwangerschap 12 aangekomen, zijn er nu 14 af.. dit was al in de 2e week na mn bevalling. maar ook ik ben altijd al te zwaar geweest dus er mag ook nog wel wat meer af.. maar de laatste 3 weken is er geen gram meer afgegaan🥺 Moet wel zeggen, ik hield zoveel vocht vast dat als ik lachte ik zelfs geen ogen meer had want mn oogleden waren zelfs opgezet 😜 gelukkig heb ik dat al niet meer haha! Maar ik snap je strijd, en ik strijd met je mee!

4 jaar geleden

Hier ook iemand die graag wil gaan afvallen. Was toevallig gisteren nog aan het denken om hier een topic over te openen. Ik ben nu 6 weken geleden bevallen en schrok gisteren van het getal op de weegschaal. Nog 6 kilo tot mijn gewicht van voor de bevalling, maar ook dat was (veel) te hoog. Door stress was ik namelijk al best wat aangekomen in korte tijd voor mijn zwangerschap. Ik wil nu graag weer in mijn oude winterjas passen (daar paste ik vorig jaar ook al niet meer in omdat ik was aangekomen) en ik vermoed dat ik daarvoor nu toch minstens 20 kilo moet afvallen, dan kan ik de jas volgende winter weer aan ☺️ Ik doe niet aan echt diëten, wat mij helpt is vooral letten op het eten, minder tussendoortjes/snoep (af en toe mag best) en vooral veel wandelen en sporten. Zo ben ik eerder ook veel kilo’s kwijtgeraakt!

4 jaar geleden

Ik doe ook graag mee :) Na jaaaren van op en af met mijn gewicht was ik voor de zwangerschap weer goed op weg; moest toen nog 16 kilo tot mijn streefgewicht. Ik ben ook wel een bourgondiër en hou van lekker eten en koken en heb heel lang gezocht naar de juiste balans tussen genieten en toch afvallen. Uiteindelijk heb ik vasten ontdekt waarbij je dan een bepaalde hoeveelheid tijd niet eet. Dit zet je lichaam aan tot vetverbranding, helemaal als je het combineert met een workout tijdens het vasten. En tijdens de eetperioden kun je nog steeds (verantwoord) genieten. Misschien is het ook iets voor jou/jullie. Je kan zelf een schema kiezen die werkt voor je, er zijn meerdere te vinden op internet. Zelf heb ik veel baat bij het 16/8 schema, kan ik toch iedere dag uitkijken naar een lekker diner. 😋 Toen ik zwanger werd ben ik er wel meteen mee gestopt en 16 kilo aangekomen waar er nu 11 weer vanaf zijn. Dus hier moeten er ook nog 21 af. Ik hoop er binnen een jaar te zijn. 🙏

4 jaar geleden

Reactie op LemonLucy

Ik doe ook graag mee :) Na jaaaren van op en af met mijn gewicht was ik voo ...
Wat toevallig, mijn moeder is hier vorige week mee begonnen! Intermittent fasting heet het dacht ik.. daar ben ik ook wel in geïnteresseerd om eens uit te proberen! Welke tijden eet jij? Mijn moeder doet 12:30-20:30 maar denk dat mijn voorkeur eerder uit zou gaan naar bijvoorbeeld 11:00-19:00 gezien ik met de kleine vaak al zooo vroeg wakker ben en liever vroeg mijn bed in ga, maar dat ik wel nog om 18u kan eten met mijn partner. Ben benieuwd hoe jij dit doet! En doe je dan 1 keer in de week jezelf iets lekkers gunnen?

4 jaar geleden

Ik doe/lees ook graag mee! Ook mijn leven lang aan het struggelen met overgewicht. Voor de zwangerschap ben ik met project gezond 8 kilo afgevallen en heb geen seconde honger gehad. Ik ga dit binnenkort ook weer oppakken. Je kunt dit namelijk 2 weken gratis via een "app" uitproberen.

4 jaar geleden

Reactie op waterlelie1996

Wat toevallig, mijn moeder is hier vorige week mee begonnen! Intermittent f ...
Dat is echt toeval! En ja zo heet het inderdaad 😀 Ik deed zelf 12 tot 8 maar moet even kijken of dat met de kleine haalbaar is. Hier hetzelfde geval van een vroege kleine en dan ook echt hongerrr hebben om 12 haha. En dan wil ik proberen in de ochtend ook nog wat te sporten 2x per week. Ik eet wel gewoon alles maar snoep niet. In de middag een uitgebreide lunch en in de avond mag echt wel een keer pizza of patat met een ijsje. Gewoon niet iedere dag doen. Anders hou ik het niet vol! Ik zie het ook echt als een lange termijn plan / levensstijl. Maar het is niet voor iedereen weg gelegd hoor. Zelf hou ik wel van dat lege maag gevoel maar niet iedereen gaat daar goed op. Probeer het uit zou ik zeggen!

4 jaar geleden

Oja wat ook wel belangrijk is: tijdens het vasten alleen water drinken of thee zonder suiker. Bij andere dranken denkt je lichaam toch voedingsstoffen binnen te krijgen en dan is het effect weg. Helaas geldt dat ook voor light frisdrank. Dat vind ik nog het lastigste. 🙄

4 jaar geleden

Weliswaar sluit ik me gevoelsmatig bij je aan - 20kg aangekomen na 3 weken 12kg kwijt - sluit ik me aan bij Herderbloem. Niet te snel willen, en niet te agressief dieten. Ik zou ook naar een dietist gaan, ipv verschillende dingen proberen. Die kan je echt helpen en ook uitleggen waarom het een beter voor jou werkt dan een ander. En als je basaal metabolisme 1750 kcal per dag is, zou je daar eigenlijk nooit onder moeten eten. Dan gaat je lichaam eerder in 'spaarstand' en zal je eerder aankomen dan afvallen. En bedenk ook, dat als je veel afvalt in korte tijd, je huid niet de tijd heeft om mee te krimpen. En loshangend vel wil je ook niet ;-)

4 jaar geleden

Ik doe ook mee! 💪 Toevallig al met manlief besloten dat we zondag weer gaan starten met het koolhydraatarme dieet. Ik kamp ook al jaren met overgewicht, pcos en moeite met afvallen. In de zwangerschap 18 kilo aangekomen, waarvan nu al wel 9 kilo kwijt. Wij hebben besloten om 6 weken lang het koolhydraatarme dieet te volgen en om daarna weer over te gaan naar 'normale' en gezonde porties qua eten, (wij hebben er nogal een handje van om extra te koken en op te scheppen, of om lekker te snacken). Verder wil ik binnenkort ook weer rustig aan gaan beginnen met sporten, passend bij wat mijn lichaam aan kan. Hierbij wil ik ook de fysio weer inschakelen waar ik een 'gezond afvallen' programma heb gevolgd, zodat ik op een veilige manier kan starten met trainen ☺️

4 jaar geleden

Wat leuk! Ik ben niet erg actief op het forum, maar dit onderwerp spreek me enorm aan. Ik ben zelf minimaal 20 kilo aangekomen, waarvan ik er nu ongeveer 10 kwijt ben na de bevalling. Afgelopen maandag ben ik met personal body plan begonnen, het mommy programma. Dit drie weken na de bevalling. Voor mij werkt dit echt als een stok achter de deur; er is een trainingsplan gericht op vrouwen die net zijn bevallen (lees: rustige oefeningen, later bouwt dit natuurlijk wel op naar oefeningen met meer intensiviteit), je kunt je voeding invoeren, je krijgt ‘lessen’ in het veranderen van je levensstijl en je hebt een coach. Allemaal goed aan te passen aan je eigen behoeften. Zo spreek ik mijn coach maar één keer per week en ik sport 3x per week thuis. Absoluut geen reclame, maar een echt goede ervaring hiermee (3 jaar geleden al eens een ander plan van ze gedaan met mooie resultaten) :)

4 jaar geleden

Ik volg ook! 21 kilo aangekomen in de zwangerschap, was na 2 weken 10 kilo kwijt en nu 5 weken later zijn het er nog steeds 10. Ik heb altijd keto gegeten (hiermee toen ik ermee startte 18 kilo afgevallen in 3 maanden) en dit heeft altijd prima gewerkt voor mijn zwangerschap. Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik behoefte aan rijst, aardappelen, pasta (soms chips of chocola) en heb dit ook toegelaten, ik had het echt nodig anders ging ik van m’n stokkie. Nu is die suikerkick in mijn lichaam weer zo aanwezig dat ik het moeilijk vind om van de koolhydraten af te blijven. Ben nu toch maar weer (voor de 3e keer)begonnen maar er gebeurd letterlijk niks met mijn gewicht.. Ik eet onder de 25 gram koolhydraten en 1200 kcal per dag (om sneller in ketose te raken, ik bouw later op in kcal) Mijn broeken gaan gewoon niet verder dan mijn knieën.. mijn benen en mijn buik zijn echt veel dikker, baal er echt van. Ik heb het geduld er niet voor om 9 maanden te wachten. Vind het zowel mentaal als fysiek zwaar om die extra 10 kilo mee te dragen…

4 jaar geleden

Ik volg ook! 21 kilo aangekomen in de zwangerschap, was na 2 weken 10 kilo ...
Ik voel je helemaal meid! Ik denk dat onze lijven helemaal van slag zijn na de bevalling en alles opslaan wat ze op kunnen slaan.. misschien toch nog te vroeg voor echt diëten als ketose en lage calorie inname.. Ik blijf iig lekker door gaan met gezond eten en steeds meer bewegen en ik hoop dat mn lijf het allemaal binnenkort langzaam oppakt en de vetjes gaat verbranden 🙏🏼

4 jaar geleden

I’m in! Vandaag 5 weken geleden bevallen en in die weken 2kg aangekomen en had er nog 5 over dus 7kg teveel totaal. Geen wereld getal en ook geen overgewicht maar ik mis mijn oude lichaam wel en hoop het zoveel mogelijk weer terug te krijgen. Volgende week beginnen met sporten en intussen snoepen tot een minimum beperken. Vind ik moeilijk 🥺 Hoe zit het bij jullie met striae ? Ik heb een klein streep bij mijn navel piercing maar verder niks op mijn buik maar de binnenkant van mijn bovenbenen en zijkant van mijn billen daarentegen.. hoe dan 🤷🏻‍♀️☹️

4 jaar geleden

Reactie op Kloffie

I’m in! Vandaag 5 weken geleden bevallen en in die weken 2kg aangekomen en ...
Ik heb heel veel striae erbij gekregen, heel mn onderbuik onder mijn navel en 1 streepje net boven mn navel waar mn navelpiercing ooit heeft gezeten🤣 en op mn heupen. Daar is t het ergste En verder heel lichtjes op mn dijen binnen en buitenkant alsof daar niet al genoeg zat van de pubertijd 🤣🤷🏼‍♀️ Gelukkig zijn mijn borsten me dit keer bespaard gebleven. Ben van E naar een goede F / kleine G gegaan dus had verwacht dat die ook zouden gaan…