7 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben twee jaar geleden gevallen op mijn stuit en had een jaar later er nog last van. Dat werd erger tijdens de zwangerschap. Ik heb toen in het 3e trimester een NIMOC behandeling gehad bij de fysiotherapeut. Dat is het rechtzetten van het stuitje. Duurt 10 seconden en is pijnloos. Dit was echt een uitkomst voor mij. Daarna geen last meer. Ik hoop dat dit het bij jou ook kan fixen! Ik heb dat in Groningen gedaan, maar er zijn vast ook wel fysiotherapeuten bij jou in de buurt die dat kunnen. https://mcz.nl/stuitpijn-nimoc
3 jaar geleden
Ja, ik heb exact hetzelfde. Wat zei de bekkenfysio precies tegen je?
Want bij mij is er heel veel spanning gemeten in de bekkenbodemspieren. Mijn bekkenfysio legde uit dat die spieren zo hard aan m’n stuitje trekken dat het daardoor zeer doet. We zijn nu met een behandeling daarvoor bezig.
3 jaar geleden
Heel vervelend dit..
Zelf heb ik om dezelfde reden ook een osteopaat opgezocht (fysio hielp hier ook niet)
Wat mij naast de behandeling zelf erg helpt, zijn 2 tips die ik meekreeg. Ik slaap vanaf de bezoeken met een kussen tussen mijn benen, zodat de rug echt tot rust komt. En ik zit bijna altijd met een kussen in m'n onderrug.
Het was beiden even wennen, maar zelf merkte ik al snel dat m'n onderrug veel meer tot rust kwam.
Hoop dat er een goede tip voor je bij zit tussen alle reacties!
3 jaar geleden
Hier ook last van stuitje na totaal ruptuur. Mijn bekkenfysio heeft eerst mijn stuitje rechtgezet en daarnaast bleek ik veel te gespannen. Die spieren trekken aan je stuitje. Ik moest heel bewust ontspanningsoefeningen doen. Nu is de pijn weg, maar als ik ongesteld moet worden heb ik weer een paar dagen een pijnlijk stuitje.