13 Reacties

4 jaar geleden

Je huid etc kan inderdaad anders reageren. Soms pakt verf ook niet zo goed meer. Ikzelf verf mijn haar gewoon niet, ik was al een tijdje mijn haar aan het laten uitgroeien op voorbereiding van de zwangerschap en nu met Corona werkte ik toch thuis. Ik denk dat als je toch je haren wil verven je enkele producten op kleine stukjes onderin je haar gaat moeten testen

4 jaar geleden

Let wel op dat niet alle jaarproducties gebruikt mogen worden tijdens de zwangerschap maar heel veel wel :)

4 jaar geleden

Haarproducten dus ;)

4 jaar geleden

Misschien een afspraak maken volgende week bij de kapper? Ik wil ook mijn haar verven maar kan het nou wel of kan het nou niet? De berichten lopen een beetje uiteen hierover

4 jaar geleden

Ja ik zit te denken aangezien ik blond ben dan maar moet proberen om te kijken wat me opties zijn bij de kapster om evt weer terug te gaan naar blond en of ik het dan ook weer krijg .

4 jaar geleden

Klinkt als een PPD allergie! Heb ik ook, zit voornamelijk in donkere haarverf

4 jaar geleden

Reactie op breisje

Klinkt als een PPD allergie! Heb ik ook, zit voornamelijk in donkere haarve ...
Wat waren jou symptomen? En verf je je haar nu nog steeds met evt andere producten?

4 jaar geleden

Reactie op flower89

Wat waren jou symptomen? En verf je je haar nu nog steeds met evt andere pr ...
Huilend wakker worden van de jeuk als ik m’n haren donker had geverfd. Verf nu nog steeds, maar minder donker en even opletten dat ppd er niet in zit (vraag dan altijd even het doosje aan de kapper). Mocht je het zelf willen doen; de betere kapperswinkel heeft een overzicht van verf zonder PPD, en bij Holland en Barrett (vroeger De Tuinen) hebben ze ook PPD-vrije verf. Sterkte!

4 jaar geleden

Even navragen bij een kapper ofzo, want mijn reactie is op geen enkele eigen ervaring berust 😇 Maar zou henna iets zijn? Dat is volgens mij niet chemisch. Dus misschien wat zachter voor je huid.

4 jaar geleden

Even navragen bij een kapper ofzo, want mijn reactie is op geen enkele eige ...
PPD zit juist ook in (zwarte) henna. Dus bij mij is dat in elk geval geen optie

4 jaar geleden

Ik heb geen allergische reactie maar de kleur pakt gewoon bijna niet 😅

4 jaar geleden

Hey! Berichtje van een kapsterr. Als je wil testen of je inderdaad allergisch bent kun je dit het beste doen op de binnenkant van je arm. Beetje verf erop en pleister erop, paar uur laten zitten en er dan afhalen. Als je direct reactie voelt meteen eraf halen. Je lichaam reageert op een bepaalde stof wat in haar verf zit. Met donkere haarkleuring heb je daar wel sneller last van. Ik zal met je kapper gaan overleggen wat je het beste kunt doen en niet zelf gaan proberen ermee te ‘spelen’ super zonde. Je kunt eventueel voor highlights gaan (raakt de verf je hoofdhuid namelijk niet) als je inderdaad er allergisch voor bent. Successss 💗

4 jaar geleden

Je krijgt van zwarte verf sneller een allergische reactie. Hebben we ooit bij een klant gehad in de salon. Die lag echt op de ic. Als je nu nog wil kleuren eerst testen of je allergisch bent op een klein plekje op de binnenkant van je arm.