23 Reacties

3 jaar geleden

Hi! Wij gebruiken de alpro groeimelk ivm koemelkallergie van ons zoontje. Hij vind m erg lekker, wij geven het sochtends en savonds 😊 Hier zitten ook alle voedingsstoffen in die kindjes nodig hebben

3 jaar geleden

Ik heb gelezen dat deze groeimelk word afgeraden. Met 2 flessen per dag zitten er een bepaalde hoeveelheid stoffen in die schadelijk kunnen zijn voor je kindje (door de soja) Je zou havermelk misschien kunnen proberen of amandelmelk?

3 jaar geleden

Ik heb gelezen dat deze groeimelk word afgeraden. Met 2 flessen per dag zit ...
Had ik ook gelezen. En dat Bambix Soja een betere versie is omdat hier de waardes lager zijn. Persoonlijk zou ik eerder iets totaal anders proberen bv Oatly Barista

3 jaar geleden

Ik gebruik ook de alpro groeimelk maar dan niet de soya variant maar de havermelk ( dit i.o.m kinder diëtiste) omdat mijn zoontje koemelk allergie heeft en soya dezelfde klachten kunnen geven dus dat moet je eerst opbouwen. Maar hij vind deze melk erg lekker! Hij gaat wel steeds minder melk wel drinken. Wij bieden nu ochtend en avond een fles aan. Maar de diëtiste zei ook dat kinderen echt wel aangeven hoeveel ze nodig hebben, en dat klopt. Hij stopt vanzelf met eten/drinken als hij genoeg heeft.

3 jaar geleden

Wij hebben op school een kindje dat op groeimelk leeft. Ze eet totaal niets anders. Ze is ondertussen 7 jaar en kerngezond. Om de zoveel tijd wordt er bloed getrokken en alle vitamines en dergelijke staan altijd op goede waardes. Alles wat ze nodig hebben zit er in. Vaak zit er ook wel wat suiker in en dat merken we bij haar ook, ze is best veel aan het bijkomen de laatste tijd, dus dat is niet zo goed.

3 jaar geleden

Na de 12 maanden heeft een kindje geen groeimelk meer nodig. Het ene kindje krijgt koemelk, ander kindje haver-amandelmelk. Kijk wel even op de verpakking of de belangrijkste ingrediënten zijn toegevoegd, zoals b12 en calcium

3 jaar geleden

Ik heb gelezen dat deze groeimelk word afgeraden. Met 2 flessen per dag zit ...
Dit wist ik helemaal niet 🙈 Wij geven ons zoontje normaal die groeimelk van alpro 2x per dag. Zitten er in havermelk of amandel melk wel dezelfde voedingsstoffen die ze nodig hebben?

3 jaar geleden

Reactie op michelledd

Dit wist ik helemaal niet 🙈 Wij geven ons zoontje normaal die groeimelk va ...
Iedereen heeft het over de voedingsstoffen die goed zijn zoals bijvoorbeeld B12. Maar als je kind vlees,vis,zuivel of eieren eet heeft hij/zij die voedingsstoffen ook binnen. En zoals hieronder gezegd zit er veel suiker in. Soja specifiek zitten dus die schadelijke stoffen in. Daarom kan je beter voor ongezoete haver of amandelmelk gaan!

3 jaar geleden

Reactie op michelledd

Dit wist ik helemaal niet 🙈 Wij geven ons zoontje normaal die groeimelk va ...
Zeker en vast, maar je moet weten welke te kiezen. Eiwit gehalte moet tussen 1 en 3 gram op 100ml, minimaal 2 gram vet op 100ml, zo weinig mogelijk suiker en calcium moet gesupplementeerd zijn. Wij geven daarom Oatly Barista. Maar er is ook groeimelk op basis van haver.

3 jaar geleden

Nou wat ik lees hier is dus dat alpro groeimelk niet echt goed is. Ik heb het vandaag geprobeerd maar mevrouw lust dat ook niet ze moest er zelf van kokhalzen

3 jaar geleden

Reactie op melindaa

Nou wat ik lees hier is dus dat alpro groeimelk niet echt goed is. Ik heb h ...
Nou, de alpro haver groeidrink raadde onze kinder diëtiste aan, en mn zoontje is er gek op. Dus dat het niet goed is klopt niet helemaal hoor 😅

3 jaar geleden

Nou, de alpro haver groeidrink raadde onze kinder diëtiste aan, en mn zoont ...
Ja ik las het ook, en onze kinderdietiste raadde ook de alpro groeidrink aan, en om dan af te wisselen met de 2 soorten.

3 jaar geleden

Nou, de alpro haver groeidrink raadde onze kinder diëtiste aan, en mn zoont ...
Als je dan groeidrink wilt blijven gebruiken kan je beter de havervariant gebruiken dan de soja.

3 jaar geleden

Maar waarom veel geld betalen voor de groeimelk? Een gewone vraag hoor. 😊

3 jaar geleden

Reactie op Happy84

Maar waarom veel geld betalen voor de groeimelk? Een gewone vraag hoor. 😊
Wij gaan het ooo proberen, omdat onze zoon niet tegen koemelk kan. Hij krijgt nu speciale dieetvoeding via de kinderarts. Maar dit wordt maar tot een bepaald moment vergoed en daarna kost het voor ons €60,- per blik van 400 gr.

3 jaar geleden

Reactie op MPollie

Wij gaan het ooo proberen, omdat onze zoon niet tegen koemelk kan. Hij krij ...
Mijn zoontje heeft ook kma en die drinkt gewoon normale havermelk🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op MPollie

Wij gaan het ooo proberen, omdat onze zoon niet tegen koemelk kan. Hij krij ...
Ik ben niet duidelijk haha. De normale pakken groeimelk worden afgeraden. Dus ik dacht waarom bij oma dan wel de plantaardige groeimelk en niet de gewone variant.

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook kma en die drinkt gewoon normale havermelk🤷🏻‍♀️
Inderdaad, Oatly Barista for the win! Wij zijn mega fan. Iedereen incl volwassenen drinkt dit iplv andere andere melkachtige opties.

3 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Inderdaad, Oatly Barista for the win! Wij zijn mega fan. Iedereen incl volw ...
Goed om te horen! Die zouden wij wellicht ook kunnen proberen. Mijn man en ik zijn ook geen fan van gewone koemelk, dus misschien voor ons ook wel een idee. Bedankt voor de tip!

3 jaar geleden

Wie beweert dan dat alpro groeimelk niet goed is? Ben even benieuwd waar ik dat artikel kan vinden heb het hier namelijk ook in de kast staan.