10 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb niet echt een reactie hierop, maar mag ik vragen hoe je merkte dat je dochtertje een allergie heeft?

4 jaar geleden

Reactie op kimvanwijk

Ik heb niet echt een reactie hierop, maar mag ik vragen hoe je merkte dat j ...
Ze had uitslag in het gezicht, de nek en op de borstkas. Ze had reflux, krampjes, overstrekte zich, dronk heel onrustig aan de fles, sliep heel weinig en heel onrustig, had diarree en slijmen in de stoelgang, huilde veel, verstopte neus, piepende adem. 😩 Zo zielig. En dan zei de vroedvrouw dat ze dacht aan die allergie. Toen heb ik alles met koemelk uit mijn dieet gehaald (en soja achteraf ook want daar reageert ze blijkbaar ook op) en nu hebben we een heel ander kind.

4 jaar geleden

Ik maak het zelfde mee. Wij zijn nu al 3 weken bezig met het aanbieden van kv 1x per dag voor het slapen gaan, maar we slagen er niet in. Nutrilon pepti geprobeerd, maar vind ie niets. Nu overgestapt naar Allernova Ar+. Deze drinkt hij iets beter, maar lang geen 140 wat hij voorheen dronk. Echt maar 60 en met veel moeite 80 ml. En drna wilt hij dus ook geen bv meer🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Ons dochtertje heeft ook KMA en rond 10 à 11 weken stapten wij over op de Althéra. Met bv dronk ze telkens 110cc en met het flesje Althéra dronk ze slechts 60 à 70cc. Ik vroeg dit toen na bij de vroedvrouw en zij stelde mij meteen gerust dat dit kan. Flesvoeding weegt zwaarder op de maag, waardoor ze kleinere hoeveelheden nodig hebben. Bij ons is ze geleidelijk aan meer beginnen drinken van de Althéra, hoe verder we zaten in het overschakelingsproces. Met de flesvoeding dronk ze namelijk gemakkelijk 8 à 9 flesjes van 110 cc. En toen ze volledig op Fv stond dronk ze in het begin 5x 120+4. Zolang ze mooi vrolijk blijft en goede plasluiers heeft zou ik me voorlopig geen zorgen maken en bekijken hoe alles evolueert als je nog wat verder kan afbouwen.

4 jaar geleden

Reactie op Jannie2

Ons dochtertje heeft ook KMA en rond 10 à 11 weken stapten wij over op de A ...
Ruikt de Althera ook zo sterk?

4 jaar geleden

Reactie op Ra2020

Ruikt de Althera ook zo sterk?
Nee die valt heel goed mee moet ik zeggen. De kinderarts gaf ons ook deze omdat dit blijkbaar de zoetste zou zijn onder de koemelkvrije.

4 jaar geleden

Reactie op Jannie2

Ons dochtertje heeft ook KMA en rond 10 à 11 weken stapten wij over op de A ...
Hartelijk dank voor deze info. Dat stelt me wat gerust. Het ruikt erg bitter vergeleken met moedermelk dus ik dacht dat het daarmee te maken kon hebben. Op de achterkant van de pot staat ook dat je voor babies van 3-4 maanden 180 ml water met 6 schepjes moet geven. Wat dus 3 keer zo veel is als wat ze er voorlopig van drinkt. Bleven jullie deze hoeveelheid aanhouden of maakten jullie wel wat minder?

4 jaar geleden

Reactie op EliseD

Hartelijk dank voor deze info. Dat stelt me wat gerust. Het ruikt erg bitte ...
Geen probleem, wij hadden hier dezelfde zorgen :). Qua hoeveelheid vertelde de vroedvrouw mij dat je in feite niet naar de doos mag kijken. Maar dat je best volgend rekensommetje gebruikt : 150xkg/flesjes. Onze dochter van 13 weken woog 1,5 week terug 4kg950 rn zit op 5 voedingen. Dus komt neer op 150 x 4,950 /5 = 148,5. Dit mag wat meer zijn, maar ook eens minder. Het is voornamelijk een richtlijn :) In verband met de reuk: ruikt inderdaad minder zoet dan BV, en smaakt wellicht ook minder zoet. Maar het feit dat jullie dochtertje er toch wel 60ml van drinkt, denk ik dat het niet meteen aan de smaak ligt. Je kan in het begin ook altijd de fles mengen met borstmelk en dan geleidelijk de borstmelk minder en de poeder opdrijven. Zo kan ze wat wennen aan de nieuwe smaak.

4 jaar geleden

Reactie op Jannie2

Geen probleem, wij hadden hier dezelfde zorgen :). Qua hoeveelheid vertelde ...
Heel erg bedankt!! 🙏🙏 Dan proberen we de hoeveelheid eens aan te passen aan het gewicht. 👌

4 jaar geleden

Reactie op Ra2020

Ik maak het zelfde mee. Wij zijn nu al 3 weken bezig met het aanbieden van ...
Sorry dat te horen. Hopelijk helpt de uitleg van Jannie2 jullie ook verder. Mogelijks is die hoeveelheid toch genoeg voor nu en bouwt het vanzelf verder op?