18 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben de axissfix zit de isofix al in dus losse base niet nodig. En fijn dat de stoel 360 graden kan draaien
4 jaar geleden
Wij hebben maxi cosi Pearl 360. Die kan dus ook op de isofix die kan draaien. We hebben hem in Duitsland gekocht daar is hij 160 euro goedkoper! En was daar niet in de aanleiding ofzo. Het is daar gewoon goedkoper.
4 jaar geleden
Ik twijfel tussen maxi cosi stone & mica. Ik ga binnenkort even naar de babypark om te kijken hoe die in slaapstand etc zit
4 jaar geleden
Wij hebben de axissfix daar zit een base aanvast en je kan de stoel 360 graden draaien. We gebruiken nu nog de maxi cosi tot mijn dochter zelfstandig kan zitten dit vindt ik wat makkelijk met boodschappen doen enzo dan kan ik haar uit de auto tillen en in het winkel karretje zetten.
4 jaar geleden
https://www.wehkamp.nl/ding-autostoel-philo-360-i-size-0-36kg-zwart-16580346/?eid=10630568&utm_source=email_transactioneel&utm_medium=email&utm_content=textlink_articletitle&utm_campaign=email_20220130_orderbevestiging
Wij hebben deze. Zit isofix in en bevalt super goed! Ze kan er nu al in, maar dan wel achterstevoren. Onze kleine meid heeft een enorme hekel aan de maxicosi en ging elke rit huilen. Nu zijn we daar eindelijk vanaf 😅. Hij kan omgebouwd worden tot peuter/kleuter stoel, dus hij gaat nog lekker lang mee.
4 jaar geleden
Wij hebben deze waar isofix aan vast zit. Is een 360 graden stoel en kan van 0 tot 36 kilo gebruikt worden. Ideaal. Ben echt super tevreden!
https://www.vanastenbabysuperstore.nl/autostoel-david-pro-0-1-2-3-isofix-rotation-black-grey
4 jaar geleden
Reactie op Baby14-08-2021
Ik twijfel tussen maxi cosi stone & mica. Ik ga binnenkort even naar de ...
Wij hebben de mica, erg fijne stoel!
4 jaar geleden
Reactie op ilona1988
Weet iemand wanneer je eigenlijk overstapt van een maxi cosi naar een auto ...
Tot wanneer in een Maxi-Cosi?
Volgens de R129 indeling zijn babyautostoeltjes dus geschikt voor kinderen van 45 tot 83 cm en een leeftijd van 0 tot 15 maanden. Maar het is heel goed mogelijk dat jouw kind al vóór de 15 maanden langer dan 83 cm is en niet meer goed in de Maxi-Cosi past. Koop je een volgende autostoel met R129 keurmerk? Dan ben je nog wel verplicht om je kind tot 15 maanden oud achterwaarts te vervoeren.
Er is een (grove) richtlijn die je kunt aanhouden: als het hoofd van je baby boven de achterkant van het stoeltje uitkomt, is het tijd om over te stappen naar een groter autostoeltje. Stap niet te snel over, omdat het voor de veiligheid van je kind belangrijk is dat hij in een stoeltje met de juiste maat zit. Pas als het hoofd buiten de beschermde omgeving valt, of als je kind langer is dan de aangeraden lengte, is het echt tijd voor een nieuwe stoel.
4 jaar geleden
Reactie op Mies206
Tot wanneer in een Maxi-Cosi?
Volgens de R129 indeling zijn babyautostoelt ...
Kleine correctie, als de bovenkant van de oren de bovenkant raken is het niet meer veilig.
Ook aan het kijken, onze zoon zit op de +2,5 lijn qua lengte en zal als hij dit volhoudt rond 12 maanden uit de maxicosi groeien 🤭😱 Ik kwam uit om een autostoel van cybex, cirona sx2. Vooral omdat deze nog goed plat kon waar ik dat bij veel anderen vond tegenvallen.