10 Reacties

4 jaar geleden

Ja hoor, kijk maar op de sprongen kalender, sprongen duren weken, sommigen zelfs maanden ;) En, dit is precies de fase dat ze meer zien, inderdaad makkelijk afgeleid. Soms zijn babies gewoon babies. Die kunnen moeilijk en onvoorspelbaar zijn en zelfs al duurt het een tijd, er is meestal echt niks aan de hand. Valt ze af? Krijst ze het uren achtereen uit van de pijn? Heeft ze geen plasluiers meer? Dat zijn tekenen om opzoek te gaan naar meer. Wij hadden met onze eerste dit ook veel, die was vaak snel verveelt, wilde meer dan ze kon en alles wat ze kon was niet goed genoeg. Heel frustrerend. Maar, nu een heel happy kleutertje

4 jaar geleden

Kan best een sprongetje zijn. Ons mannetje (13 weken) doet dit ook sinds 1,5 week. Enorm snel afgeleid tijdens het voeden, en dan snel weer honger inderdaad. Begint nu weer wat rustiger een nieuw ritme aan te houden. Wat helpt bij ons is voeden op bijvoorbeeld de slaapkamer, waar hij minder prikkels heeft, misschien heb je daar wat aan. En ik hoop voor je dat ze snel weer wat tevredener en rustiger wordt!

4 jaar geleden

Hi! Ik herken me helemaal in jouw verhaal. Onze dochter is morgen 14 weken en sinds anderhalve week is het alsof we weer 1,5 maand terug in de tijd zijn. Het ritme wat we hadden opgebouwd is weer helemaal van tafel.. Ik vind het fijn te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar word er wel moedeloos van. Ik dacht dat we nu eindelijk een klein beetje de goede kant op gingen 🥺

4 jaar geleden

Heel herkenbaar hoor. Al 2 weken eerder wakker in de nacht, vaker de speen erin doen. En de flessen ook drama, wel willen drinken maar afgeleid... ik heb tv uit en bij meer mensen beneden ook echt even apart voeden. Hier slaat ze vaak de fles weg terwijl ze wel drinken wil. Dus probeer mijn handen voor die van haar te houden. Gister bij cb en die zeiden dat dit normaal is voor deze leeftijd. Ook het zuigreflex neemt af en moeten 'zelfstandig' drinken en alles om hun heen is interessant. Ook nog gedacht aan andere speen op de fles? Is te proberen. Succes!

4 jaar geleden

Hier ookal paar dagen drama, en volgens de oei ik groei app zit ze net in sprong 4 en dat is ook te merken helaas.. precies zoals jij omschrijft hier ook last van.

4 jaar geleden

3 maanden is absoluut een moment voor dit gedrag. Ik herken het ook. Onze dochter weet precies wat ze wil. Huilen ineens stil als je iets doet wat ze leuk vind. Minder drinken en dan meer drinken.

4 jaar geleden

Update van mij! Lijkt inderdaad een sprongetje oid te zijn. Ze is nu nog steeds wel eens afgeleid maar al een stuk minder onrustig. Zo abrupt als dat het kwam, zo abrupt als dat het opeens weg is. Heeft bij mij iets meer dan 2 weken geduurd.

4 jaar geleden

Reactie op Citroentje

Update van mij! Lijkt inderdaad een sprongetje oid te zijn. Ze is nu nog st ...
Wat fijn zeg! Er is dus hoop 😃 Ik hoop dat we er hier ook gauw doorheen zijn. Nu anderhalve week onderweg. Stil going strong 💪😵‍💫

4 jaar geleden

Reactie op Citroentje

Fijn zo 😊 Helaas/gelukkig is biiijjjnnnnna alles een fase.

4 jaar geleden

Reactie op Citroentje

Ahhh fijn om te lezen. Die kleintjes kunnen je zo onzeker maken. Op naar de volgende sprong. We kunnen dit. 💪🏼