13 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben via de drogisterij van het merk Newcare bifido lacto mama en kind gekocht en dat werkt heel goed bij onze baby. Hij is ook nog maar 6 weken en had onwijs last van buikkrampen. Zij adviseerde dit omdat het probioticum is en zo pak je de oorzaak aan voor de darmflora. Wij geven 1 zakje per dag aan warme flesvoeding en dan met dr. Brown speen nummer 2 omdat nummer 1 verstopt. Het werkt perfect en hij heeft sinds we dit geven geen buikkrampen meer :)

4 jaar geleden

Wat voor voeding geef je als ik vragen mag?

4 jaar geleden

Reactie op Little Lion

Wat voor voeding geef je als ik vragen mag?
Ja zeker, ik geef borstvoeding.

4 jaar geleden

Eventjes in bad doen om proberen te ontspannen?

4 jaar geleden

Wij hebben baat gehad bij de osteopaat en heel veel dragen in de zak, en dragen in buikligging op onderarm (dit verlicht krampjes). Maar vooral de osteopaat.. we vlogen uiteindelijk door de week en nu met 8 weken is hij zoooveel aan de betere hand!

4 jaar geleden

Oh blijft lastig en zo zielig! Mijn eerste kindje had erg veel krampjes maar die kreeg flesvoeding. Na het overstappen qua voeding op omneo aangemaakt met spa blauw+ extra water toevoegen, ging het beter. Verder toen ook gebruik gemaakt van cinebaby, infacol, kipkep> dat hielp allemaal tijdelijk of niet. Het enige wat verder een beetje hielp was troosten door met hem in de 'houdgreep' en zijn speentje in, rond te lopen. Uren heb ik met hem gelopen 😅. Ook veel tegen hem gekletst: het komt goed, het gaat voorbij, rustig aan, mama heeft je etc. Nu bij mijn tweede kindje geef ik borstvoeding en neem ik zelf inderdaad orthica start. Het is nu totaal anders en lijkt tot nu toe mee te vallen. Wel heb ik het idee dat het erger wordt als ik iets van chocolade heb gegeten. Ze zeggen dat het niet wetenschappelijk is bewezen dat krampjes verergeren door hetgeen de moeder eet, maar toch lijkt het iedere keer raak. Dus ben ik maar gestopt met het eten van chocolade. Wellicht herken je dat? Ohja en staar je niet te veel blind op die 6 weken. Vaak ligt de piek tussen de 6 weken en 3 maanden😣.

4 jaar geleden

Reactie op Hach

Ja zeker, ik geef borstvoeding.
Ah oké. Ik geef flesvoeding, eerst kruidvat eigen merk, maar toen had ze heel erg last van krampjes en daarna verstopping, nadat wij zijn overgestapt op nutrilon hebben wij een heel ander kind! Maar krampjes met borstvoeding heb ik weinig ervaring mee 😁 Kipkep heeft onze kleine ontzettend geholpen, en veel fietsen met de beentjes. Ook aardig wat kilometers afgelegd in huis met draagjes geven 🙈 Ben blij dat wij het ergste inmiddels hebben gehad. Sterkte nog even!

4 jaar geleden

Hier ook een dochter van bijna 6 weken, krampen sinds een paar dagen. Wij gebruiken SAB simplex voor piek dagen. Gebruik ook orthi start maar dat duurt toch wel een tijdje voordat werkt heb ik begrepen. Ik vermijd even hevige kruiden en knoflook enz. En vooral veel masseren met buikolie van Weleda. Het is nu enkel nog voordat ze gaat poepen. Dan is haar buik hard, zodra het eruit is kan ze weer een paar uur. Ik probeer ook goed te letten op boeren dat ik nu vaker onderbreek want soms zit daar veel dwars merk ik. Twijfel nog over osteopaat, geen idee wanneer het ‘niet’ normaal is😅

4 jaar geleden

Reactie op Little Lion

Ah oké. Ik geef flesvoeding, eerst kruidvat eigen merk, maar toen had ze he ...
Dankje voor je reactie! Ja precies, hetzelfde hier met de oefeningen en veel bewegen in huis met haar😅.

4 jaar geleden

Reactie op waterlelie1996

Wij hebben baat gehad bij de osteopaat en heel veel dragen in de zak, en dr ...
Ik heb even gegoogeld en heb idd veel gelezen over osteopaat.. ga denk ik maar even bellen morgen voor een intake gesprek! Bedankt

4 jaar geleden

Reactie op Hach

Ik heb even gegoogeld en heb idd veel gelezen over osteopaat.. ga denk ik m ...
Veel succes🙏🏼😘

4 jaar geleden

Zo vervelend die krampjes 😔 Vanaf week 2 hadden we al te verduren met flinke krampjes. Ik geef ook borstvoeding en mijn vroedvrouw zei even géén koemelk te nemen. Ook dit duurt even voordat je resultaat kan zien De poepluiers hadden voorheen heel veel vlokken. Nu nog maar niehiel. Protectis hebben we in huis gehaald wat inderdaad wel 2 weken nodig had en ik bwn gaan zoeken wat voor hem het beste werkte. De draagdoek was de uitkomst. Nu.. bijna week 6 heb ik al 4 dagen een heel ander kind. Zeker zijn er nog krampjes maar wel veel minder! Natuurlijk ook omdat we beter er mee om kunnen gaan.

4 jaar geleden

Hier ook heel veel krampjes gehad, ze bleek zich te over eten (B.V.). Hier kwamen we achter door te wegen. Ook gestart met bactiol druppels beide op advies osteopaat. Sindsdien een totaal ander (blij/tevreden) kind. Bij mij werd dit gemist door het consultatiebureau, ik kan een osteopaat zeker adviseren. Bij week 5-6 was is radeloos en nu kan ik weer genieten.