19 Reacties
4 jaar geleden
Bij ons is dit het begin van een lijdensweg geworden, gelukkig heeft Tuur er weinig last van gehad, maar het kan toch niet echt goed zijn op zo'n kinderlichaam.
Genezen van corona, en sindsdien de ene na andere snotvalling met slijmpjes die op de longen bleven vast zitten. De huisarts kan waarschijnlijk wel aerosol of puffer voorschrijven, wij zijn ondertussen een stap verder en gaan ook naar de kine voor autogene drainage. Door de slijmpjes in de longen, kunnen ze niet volledige longcapaciteit gebruiken + gevaarlijk voor bacteriën om te woekeren
4 jaar geleden
Het kan zijn dat het pseudokroep is die veroorzaakt wordt door de corona. Dit gebeurde bij onze jongens en dat is die typische zeehondenblaf. Heel zielig! Je kunt er verder weinig aan doen, beetje zoutoplossing in het neusje druppelen en evt een paar slokjes water na het melk drinken zodat de slijmerigheid die melk veroorzaakt niet in de keel blijft zitten en een nieuwe hoestaanval veroorzaakt.
Sterkte!!
4 jaar geleden
Heel vervelend die hoest!
Wij hebben eind januari ook corona gehad, kleine meid niet getest maar was ook heel ziek.
Toen wij allang weer fit waren, heeft ze nog lang door gehoest. Toch maar even naar de huisarts geweest toen het al twee weken aanhield.
De huisarts gaf aan dat alles goed klonk, maar dat zo’n klein lichaampje veel langer nodig heeft om te herstellen, tot wel zes weken. Hun longinhoud is 40% kleiner dan die van ons, vandaar dat het herstel gewoon langer duurt.
Nu sinds een week is de hoest eindelijk over 🙌
Dus ik heb helaas geen andere tips. Hier ook veel warm gedoucht, en het de tijd gegeven.
4 jaar geleden
Wij zijn twee weken geleden ook besmet geweest. Baby niet getest, maar het was duidelijk dat ook zij besmet was. Ze had een zeehondenhoest, wilde niet eten en spuugde veel. Gelukkig nam de hoest na een paar dagen al af en bleef ze wel altijd goed drinken. Voor de zekerheid heb ik de huisarts naar haar longen laten luisteren. Alles was gelukkig goed met haar. Het is allemaal snel goed gekomen!
4 jaar geleden
Hi! Wij hebben ook allemaal Covid gehad. Onze Beau begon met snotteren en een dag later testten mijn vriend en ik beiden positief. Dit was op 2 februari. Beau hoest nog steeds enorm. Vooral ‘s nachts. Hij blijft er dan echt in. Gelukkig is hij er verder niet ziek van geweest, hij heeft ook geen koorts gehad. Omdat hij nog steeds ontzettend reutelt soms ben ik dinsdag met hem naar de huisarts geweest. Het slijm zit gelukkig echt hoger in zijn luchtwegen en niet echt in z’n longen. Ik heb wel het idee dat hij echt een beetje keelpijn heeft van het hoesten. Van de huisarts kregen we het advies wat Johnnesbroodpitmeel aan de voeding toe te voegen zodat er minder melk terugkomt en hij dus minder pijn heeft door een brandende keel. Ik heb zelf een maand geleden druppels van VSM gekocht tegen het hoesten, omdat Beau wel een productieve hoest heeft helpt het niet zo, maar als het een droge kriebelhoest is is het misschien de moeite waard om te proberen.
Heel veel sterkte! Hopelijk knappen jullie snel op.🥰
4 jaar geleden
Even dit topic omhoog halen. Man is positief getest net en dochter moest vandaag hoesten als een zeehond en had vanavond ineens hoge koorts. Toen m'n man positief testte lag ze al op bed dus kan haar morgen pas testen.
Maar weet iemand of je bijv de huisarts moet bellen als een kind positief test? Of dat je er iets speciaals voor moet doen?
4 jaar geleden
Reactie op Loon_21
Even dit topic omhoog halen. Man is positief getest net en dochter moest va ...
Nee hoor, gewoon goed in de gaten houden. Mijn zoontje had het toen ie 5 maanden was. Koorts liep op tot 39,9, hij was echt zo zielig.. Toen de koorts zo hoog was hebben we wel gebeld voor advies maar verder was het gewoon uitzieken, ze kunnen er verder niks mee
4 jaar geleden
Reactie op Loon_21
Het lijkt de goede kant te op te gaan. Koorts is 37.7 geworden en ze kruipt ...
Je mag wisser ook vooraan in de neus steken, dus niet zo diep als bij volwassenen. Die van ons liet dat goed toe
4 jaar geleden
Reactie op MammieBlomme
Je mag wisser ook vooraan in de neus steken, dus niet zo diep als bij volwa ...
Hier laat ze niets toe helaas. Combinatie van al weken problemen dus elke keer zalfjes smeren, neus afvegen, neusspray, antibiotica toedienen. Ze is het compleet zat dus ik krijg het niet voor elkaar. Heb het staafje wel door haar snot gerold en dat getest maar daar kwam negatief uit