27 Reacties

5 jaar geleden

Hi, hier een stief mama van een leuke knul van 7 en mijn vriend en ik krijgen ons eerste kindje na een slopend IVF traject. We voelen ons gezegend en zijn ontzettend blij. We wachten met spanning de 13 weken af (nu in week 6 beland). Hoe is het voor jou?

5 jaar geleden

Jaa hier ook! mijn vriend heeft al 3 kids en ik ben nu voor het eerst zwanger

5 jaar geleden

Hier moeder en stiefloeder en in verwachting van ons eerste kindje

5 jaar geleden

Mijn vriend heeft 3 kinderen, die al ouder zijn. 21 en 23jaar. Ik heb een dochtertje van 6 en een zoontje van 10. Samen krijgen we nu een kindje. We wonen(nog) niet samen, wonen 3 huizen bij elkaar vandaan.

5 jaar geleden

Ik heb een stiefdochter van 19, ons zoontje is nu bijna 3... gaat helemaal goed, is een hartstikke lieve zus en we kunnen het allemaal supergoed vinden

5 jaar geleden

Hoi Mijn vriend heeft twee jongens van 12 en 8. Nu net voor het eerst zwanger heel spannend allemaal

5 jaar geleden

Wat leuk dit topic! Ik ben nu bijna zes weken zwanger en mijn man heeft een dochtertje van net 5 uit een vorige relatie. Wij zijn inmiddels drie jaar bij elkaar dus ik ben al meer dan de helft van haar leven aanwezig. Ze kan niet wachten tot ze een grote zus wordt, maar we wachten voorlopig nog met vertellen. Hoe is jullie relatie met de 'andere moeder'? Vertellen jullie het eerst aan haar of eerst aan de kinderen?

5 jaar geleden

Hier andersom! Ik heb al 2 kids van net 8 en 5 jaar. Ik ben al 4,5 jaar samen met mijn vriend dus zij kennen hem bijna al hun hele leven. We hebben co-ouderschap met hun vader (echt 50/50) en ook een goede relatie met hun vader en bonusmoeder. En het toeval wil dat zij ook in verwachting is! We schelen 7 weken. Dus we beppen lekker vaak over onze zwangerschappen haha. Wij kunnen echt onze eigen modern familie serie maken haha 🙈

5 jaar geleden

Wij hebben het ook andersom. Ik heb 2 kinderen uit een eerdere relatie, zij zijn nu 14 en 8 en ik ben 5 jaar samen met mijn huidige man. Hier ook goed contact met hun vader en 50/50 co-ouderschap. Uiteraard weten de kinderen nog niet dat ze een broertje of zusje krijgen maar ik kijk uit naar hun reactie, ze hebben al een paar keer benoemd dat ze het wel graag zouden willen 😍

5 jaar geleden

ja hier ook! mijn vriend heeft al 3 jonge kinderenwe zijn 2 jaar samen en ik ben nu voor de eerste keer zwanger. Vind het best spannend hoe het allemaal zal lopen, band met de moeder van de kinderen is nogal slecht en ze probeerd alles om het ons zo moeilijk mogelijk te maken.. Wij gaan het ook gewoon alleen aan de kinderen vertellen over een tijdje en dan hoort zij het daarna wel een keer

5 jaar geleden

Hier ook andersom, ik heb een dochter van 5 en voor mn vriend wordt dit de eerste. Ze vraagt al heel vaak om een broertje of zusje, dus zal het hardstikke leuk vinden :-)

5 jaar geleden

Ik heb al twee jaar een relatie en ben stiefmoeder van een kleine meid van 5 jaar. Haar reactie toen wij het aan haar vertelde, was niet een blije reactie. Ze was verdrietig, want ja, nu moet ze papa delen. Met de ex van vriend heb ik niets te maken #geenfijnperson 🙃

5 jaar geleden

Hier ook andersom. Heb een dochter van 3 en 50/50 co ouderschap. Contact met ex is prima, maar expres nog niet de kleine verteld omdat ik het te vroeg vind dat hij het al zou weten. Hoe gaan jullie daar mee om?

5 jaar geleden

Reactie op Mimi86

Hier ook andersom. Heb een dochter van 3 en 50/50 co ouderschap. Contact me ...
Wij willen zo lang mogelijk wachten en het liefst tot de 20 weken echo. Ten eerste omdat 20 weken haar geduld al echt wel genoeg op de proef stelt en daarnaast willen we 99% zeker zijn dat er daadwerkelijk een brusje geboren gaat worden

5 jaar geleden

Hier ook andersom. Ik heb al 2 dochters van 10 en 12. Geen co-ouderschap. Meiden wonen permanent bij mij en mijn vriend. En nu zwanger van het eerste kindje samen met mijn vriend. Op oudejaarsavond gaan we het bekend maken aan "onze" dochters. Ik vermoed dat ze al iets door hebben. Want mama drinkt ineens geen wijntjes meer. 😊🙈

5 jaar geleden

Hier ook andersom, ik heb 2 dochters van 10 en 13 en nu wordt hun fantastische pluspapa ook voor echt papa! We zijn ondertussen 7 jaar samen.. de kids moesten wennen aan het idee maar zien het ondertussen helemaal zitten! Stiekem hopen ze op een zusje maar mijn vriend wil graag versterking in zijn team :D

5 jaar geleden

Hier ook andersom. Ik heb 2 dochters van 9 en 12. En dit word het eerste kindje van mijn vriend

5 jaar geleden

Ik kom zelf uit een samengesteld gezin waarin mijn vader een kindje kreeg met mijn stiefmoeder (die ook al een dochter had) toen ik 10 jaar oud was. Wat een feestje was dat! Vanaf dat moment was het gezin echt één gezin omdat we allemaal iets gemeen hadden: we waren trotse zus, papa of mama van ons nieuwe gezinslid. Kan heel goed uitpakken dus ☺️.

5 jaar geleden

Wat een leuke reacties, bedankt! Ik maar denken “alleen” te zijn :) ik vind t spannend hoor, 3 kinderen een echte stiefmoeder die het negatieve imago wegpoetst! Bonusmoeders of plusmoeders, die namen passen me gewoon niet. Laatst zei eentje: vroeger dacht ik dat stiefmoeder iets van familie was die je niet wil hebben, maar nu ben ik er wel heel blij mee, er bestaan wèl lieve. Ik heb nog geen idee hoe het te vertellen, het is nu nog pril. Ook de (h)ex. Is een verhaal op zich. Ga ik maar mooi geen woorden aan vuil maken. We houden van een gek leven, dus een kleintje erbij is waar we van dromen. Aan de ene kant maakt me het geen moer uit wat de wereld vindt, maar soms denk ik er wel over na: wat zou men vinden? Hoe zijnreacties in jullie omgeving? En de reactie van de kinderen? Wat als ze blij zijn? Of wat als ze verdrietig zijn, en hoe zorgen we nou optimaal dat er geen (groot) verschil zit in zijn/mijn? Hoe hebben jullie het verteld?

5 jaar geleden

Reactie op kate1950

Hi, hier een stief mama van een leuke knul van 7 en mijn vriend en ik krijg ...
Spannend hé! Ooit in een relatie iui trajecten doorlopen, nooit succesvol, nu op n natuurlijke wijze. Ik weet dat die trajecten slopend zijn, het is jullie dan ook zoo gegund! Ik ben ook in wk6 beland, we dachten 7, maar de echo zei toch iets anders. Wij vertellen nog niets tot het meer zeker is, 12 wkn denk ik. Wel heb ik t n vriendin vertelt, dan kun je zo nu en dan ventileren, is wel zo fijn,, mss een idee? Hoe voel je je?