22 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben wel een apart babykamertje. De baby zal eerste paar maanden bij ons slapen in een co sleeper maar ik vind persoonlijk zelf dat een kind een eigen kamertje nodig heeft. Ook voor je eigen rust!

5 jaar geleden

Wij gaan verbouwen in 2021 om extra kamer te hebben... wsl zal de baby eerste maanden ook bij ons moeten slapen maar daarna wel eigen kamer

5 jaar geleden

Ik zit straks met t zelfde probleem. 2 echte slaapkamers (die van mij en m’n man en van ons 1e kindje) de andere kamer is opslag/kasten/pc. Wij zijn nu bezig om te kijken of “klein”verbouwen mogelijk is om toch een slaapkamer te realiseren. Maar tot een maand of 3/4 kan de kleine sowieso bij ons op de kamer dus we hebben nog even aangezien ik nu rond 7 weken zwangerschap zit.

5 jaar geleden

Mijn eerste heeft tot 4 jaar op onze kamer geslapen ivm tweekamer appartement. Ging prima. Nu de tweede wil ik sowieso de eerste 6 maanden in een cosleeper bij ons

5 jaar geleden

Aparte kamers is een Luxe! Onze 2 meiden slapen op 1 grotere kamer. Als de baby er is 1 e jaar bij ons en daarna zien we wel.. handig maak je de rest ook niet wakker.. ik vond het heel fijn om mijn kleintje bij me te hebben.. Ivm borstvoeding helemaal..

5 jaar geleden

Hier ook 2 slaapkamers en een hok.. idee is eerste half jaar bij ons op slaapkamer erna tijdelijk in hok en als ie doorslaapt bij z'n broer op de kamer

5 jaar geleden

Hier maar 1 slaapkamer dus heb geen keuze! Ik zag wel hele handige combi ledikantjes, wat een ledikantje met commode en kast in 1 is. Denk daar wel over:)!

5 jaar geleden

Reactie op maart1

Hier maar 1 slaapkamer dus heb geen keuze! Ik zag wel hele handige combi le ...
Die heb ik ook gezien heel leuk! Ben ook van plan om die te nemen🙈

5 jaar geleden

Hi, Wij hebben ook 2 slaapkamers 1 slaapkamer was van ons en 1 was een kleding/kastenkamer.. Ook deed ik daar strijken en was ophangen wat een luxe.. Maar dat is nu de baby kamer geworden we wilden toch wel dat ons kindje een eigen plekje heeft om te slapen voor ons zelf ook fijner.. Nu hebben wij de kasten op onze slaapkamer staan 1 kast moesten we door midden zagen anders paste 't niet 😅 en de was hangen we op in de woonkamer het is niet anders..😜 Maar prima te doen! Qua ruimte past het ook allemaal net.. Gelukkig zijn onze kamers best wel ruim misschien hebben we daar geluk mee? Weet niet hoe ruim jouw slaapkamers zijn?

5 jaar geleden

Onze zoon heeft toen 4 maanden op onze kamer geslapen ( daarna verhuisd) en geen probleem opeens n eigen kamer.en als je niet zou gaan verhuizen zou ik na de hand toch dei 2de kamer tot een eigen slaapkamer maken want ja een kind word ook groter he😛

5 jaar geleden

Reactie op Ro23

Hi, Wij hebben ook 2 slaapkamers 1 slaapkamer was van ons en 1 was een kle ...
Hey, ja dat is echt puzzelen inderdaad haha! Heb je geluk mee hoor! Mijn eigen slaapkamer is vrij ruim de andere valt wel mee. Hij is meer in de lengte. Maar indd daar staan dus de kasten, en hang mijn was daar op. We gebruiken het ook als werk kamer 🤷‍♀️. Als ik dat nu ga vervullen met de babykamer waar moet ik dit allemaal kwijt 😂. Dus mij leek het wel een beter idee om die kamer gewoon een en al met kasten te behouden dus ook ons kledingkast erbij en in ons slaapkamer de wieg comode etc neer te zetten. Dat ziet er ook een stuk rustiger uit..

5 jaar geleden

Ik vond op Pinterest ook wel creatieve dingen met mooie room dividers die het licht tegen houden voor jullie kleintje. Misschien leuk om in een verder stadium wat foto’s van elkaar te delen ter inspiratie!

5 jaar geleden

Mag ik vragen wat je dan gaat doen als kindje groter wordt? Ik zit een beetje met hetzelfde, maar dan zonder hobby, maar wel de was. Denk dat ik die maar naar de woonkamer verplaats en dan wel een babykamer maak.

5 jaar geleden

Reactie op Lily Ann

Mag ik vragen wat je dan gaat doen als kindje groter wordt? Ik zit een beet ...
Ja we willen graag verhuizen dus hopen dat we intussen een ander woning hebben. Zou anders ook niet weten hoe het moet 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Aaaaaaa

Ja we willen graag verhuizen dus hopen dat we intussen een ander woning heb ...
Aah dat komt dan vast wel goed! En anders kan je altijd nog de helft misschien van dat andere kamertje met een kamerscherm of zo als babykamer maken.

5 jaar geleden

Maak je hier niet druk om! Een extra kamer hebben is gewoon luxe die we tegenwoordig heel normaal vinden.. maar in mijn ogen echg niet persé nodig. Als jij in de ouder slaapkamer een mooi hoekje kunt maken voor de kleine dan is dat even fijn!

5 jaar geleden

Wij hebben 2 hele kleine slaapkamers. Onze kamer staat eigenlijk alleen een kast en ladeblok en in de andere kamer staat een grote klerenkast, koelkast en ledikantje en kleine commode. Dochter van 3 slaapt daar en gaat heel goed. Veel ruimte hebben ze nog niet nodig. Nu de tweede op komst is gaan we verhuizen. Maar zou niet moeilijk gaan doen, vroeger had ook niet iedereen een eigen kamer en je moet het toch doen met de ruimte die je hebt😉

5 jaar geleden

Voor jou als tip, zet n roomdevider o.d. op jouw slaapkamer, zo heeft t kindje straks toch n eigen kamertje. Hier ook n groot appartement a 112m2 maar ook met maar 2 slpk. Onze slaapkamer is 19m2, de ander 14m2 dit is de logeerkamer voor nu, en staan paar dingen zoals beetje speelgoed, dozen van spullen, maar dit kan wel opgelost worden. Wordt dus gewoon n echt babykamertje, logeerbed zal worden afgebroken denk ik.

5 jaar geleden

Wij hebben genoeg kamers (4 kamers die zouden kunnen dienen als kinderkamer), maar wij kiezen er bewust voor om eerst een baby hoek te maken in onze slaapkamer. We vinden het een fijn idee dat ons kindje eerst bij ons slaapt. Ook veel makkelijker want dan hoef je niet uit elke keer uit bed en niet zo veel te lopen in de nacht.

5 jaar geleden

Wij offeren de hobby kamer op, we hebben die nu verplaatst naar onze slaapkamer. Dat past net met een beetje puzzelen. Maakt naar mijn idee niet zoveel uit hoe je je ruimte verdeeld verder als er maar een plekje is toch