21 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb een blaasontsteking opgelopen heb vorige week gewoon een potje gehaald en afgeleverd bij de huisarts waaruit deze diagnose kwam en laterna wilde ze nog wat urine voor na het lab te brengen in het ziekenhuis ivbm urineweg infectie wat dus niet zo bleek te zijn gelukkig. Heb daar wel antibiotica voor gekregen wat gewoon mag tijdens de zwangerschap alleen niet voor de bevallings datum. Deze antibiotica heet furabid.
5 jaar geleden
Ik had hier ook last van voor dat ik zwanger was, 1 keer in het half jaar.
Kreeg daar antibiotica voor maar die mag je niet nemen.
Nu ik zwanger ben word het weer wat heftiger..
Dokters schrijven liever niks voor ivm kans op miskraam.
De normale antibiotica hiervoor mag sowieso niet!
Als je het echt heel vervelend vind is er een recept (geloof zalf) die ze wel mogen uitschrijven.
Ik heb er nu voor gekozen om het maar even te laten voor wat het is
5 jaar geleden
Reactie op SweetAngelSky
Ik heb een blaasontsteking opgelopen heb vorige week gewoon een potje gehaa ...
Dat heb ik heb ook gehad toevallig.Heb kuur van 5 dagen moeten slikken..
5 jaar geleden
Ik had hier ook last van voor dat ik zwanger was, 1 keer in het half jaar.
...
Jaa maar bacteriële vaginose zorgt dus voor miskraam ... daarom maak ik mij ook zorgen ..
5 jaar geleden
Reactie op mammie2021
Jaa maar bacteriële vaginose zorgt dus voor miskraam ... daarom maak ik mij ...
De infectie zelf zorgt niet voor een miskraam.
Gaat puur om de medicatie die erbij komt kijken!
Heel veel vrouwen lopen hier mee!
Als zelfs de dokter zegt dat ze liever niet hebben dat je er wat aan doet zullen ze dat niet zeggen als er risico aan vast zit😝
5 jaar geleden
Wellicht laten testen voor het GBS virus? Daar krijg je antibiotica voor en lig je aan een infuusje tijdens de bevalling als het rond de 32 nog aanwezig is in je ‘doos’ 😄
5 jaar geleden
Ik heb een vaginale schimmel gehad bij mn vorige zwangerschap en het het toen wel gewoon met een capsule mogen/kunnen verhelpen. Nadeel ervan vond ik, dat ik wakker werd en die hele capsule er eigenlijk helemaal opgelost uit was gekomen😳
5 jaar geleden
Ik mocht van de gyn gewoon een capsule of zalf van caneste gyno gebruiken.
5 jaar geleden
Schimmelinfectie is geen bacteriële
ontsteking hè lieve lezers. Heeft de huisarts je lichamelijk onderzocht? Is er een kweek opgestuurd? Ik zou teruggaan en je zorgen uitspreken. Dan wordt er vast iets aan gedaan. Groetjes beterschap
5 jaar geleden
Er wordt hier in het topic vanalles door elkaar gegooid. Bacteriële vaginose is overgroei van bacteriën in de vagina. Dit is iets anders dan een schimmel of blaasontsteking.
Behandeling volgens Nederlandse richtlijnen:
Meestal gaat het vanzelf over en wordt alleen bij hinder behandeld. Behandeling tijdens zwangerschap kan wel d.m.v clindamycine vaginale crème. Normaliter wordt metronidazol gegeven.
Ga terug naar de huisarts en bespreek je angst en wens om behandeling. Deze stress is sowieso niet goed.
5 jaar geleden
Reactie op Sabine85
Er wordt hier in het topic vanalles door elkaar gegooid. Bacteriële vaginos ...
Bedankt voor je gunstige bericht 🤗
5 jaar geleden
Reactie op mammie2021
Dit bericht is verwijderd
Hi mammie2021,
Ik heb je reactie verwijderd omdat je de bron er niet bij hebt vermeld.
Aangezien we nu niet kunnen controleren of het correcte informatie is, moest ik de reactie verwijderen.
Groetjes,
Lindsey
5 jaar geleden
Schimmelinfectie is geen bacteriële
ontsteking hè lieve lezers. Heeft de hu ...
Ik reageerde met mijn ervaring over vaginale schimmel, omdat ik vanuit de topic het idee kreeg, dat ze niet zeker wist of het een bacteriële infectie is. 😊
@mammie2021, mogelijk even langs de vk/ha gaan, voor een correcte diagnose😊
5 jaar geleden
Wat ik nu gebruik om dit te voorkomen is van Intima balance doekjes. Ik heb gelezen dat dit veel beter/ natuurlijker is dan lactocyd en chilly.
Koop het bij de Kruidvat: https://www.kruidvat.nl/durex-intima-protect-wipes/p/5165042
Als je het eenmaal hebt gewoon naar de dokter voor de juiste diagnose, en als je er vatbaar voor bent lekker bijhouden met frisse doekjes☺️
5 jaar geleden
Ik denk dat ik dit ook heb. In februari kweek gedaan waar niks uit is gekomen. Klachten kwamen toen door een blaasontsteking. Hierna blijft branderig gevoel en komen symptomen overeen met een bacteriele vaginose. Na wat op internet gelezen te hebben, word ik niet vrolijk van geen behandeling.
Op deze website staat namelijk het volgende: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/192460-infecties-tijdens-zwangerschap-in-baarmoeder-en-vagina.html#vaginale-infecties-tijdens-de-zwangerschap
Als de arts bacteriële vaginose tijdens de zwangerschap niet behandelt, leidt dit tot een vroeggeboorte en baby's met een lager geboortegewicht.
Wachten jullie af?