16 Reacties
4 jaar geleden
Hier zijn ze met 2 leidsters voor 18 kindjes en ja dit is te weinig. Als ik toe kom zitten er kindjes te huilen en ook mijn zoontje, als ze het ene kindje eten geeft moet mijn zoontje even huilen en dat doet pijn in mijn hart maar het is nu eenmaal zo. Komt goed lieve mama! Het enige wat ik wat jammer vind is dat het ritme van thuis volledig niet gevolgd wordt enerzijds snap ik het door de drukte en anderzijds neemt het op zijn slaap in de nacht en ook dat hij niet alles leeg drinkt.
4 jaar geleden
In principe kan ik je bijna verzekering dat dat niet gebeurd. Er worden eerder kinderen naar huis gestuurd dan een kind te veel😅 maar als je er echt moeite mee heb misschien toch kijken naar een gastouder. Ik heb zelf een gastouder en vind dat persoonlijk echt veel fijner. Allebei m’n kinderen gaan naar haar toe en de jongste van 10 weken is deze week voor het eerst geweest en het is heel goed gegaan.
Overigens heeft een gastouder ook sneller de tijd om even met jou als ouder te appen!
4 jaar geleden
Ik werk zelf op de kinderopvang als leidinggevende. Er mag nooit afgeweken worden van de bkr. Er zijn altijd leidinggevende of invallers die kunnen invallen. Er zal echt nooit zomaar een leidster van de groep gehaald worden als er teveel kinderen zijn. In uiterste nood tekenen ouders ervoor dat een kindje in geval van nood op een andere groep mag worden opgevangen. Maar dat mag alleen als ouders er toestemming voor geven en dat is dan altijd een groep waar kinderen vaker komen.
4 jaar geleden
Ik werk zelf in de kinderopvang en mijn zoontje van 14 weken gaat naar een andere opvang, die korter bij is. En ja, wij hebben ook een tekort aan leidster, ons kindratio klopt 9 van de 10x niet. Maar, wij werken met alle liefde en lopen net een stapje harder. Ja, baby's huilen, soms even iets langer dan anders. Maar nog altijd doen we het met alle liefde. Ik vind soms, dat op deze app, er heel neerbiedig wordt gedaan naar de pedagogisch medewerkers...
4 jaar geleden
Bij mijn crèche zijn ze met 4 als er 12 kinderen aanwezig zijn. Dat vind ik best oke.
4 jaar geleden
Reactie op Kiddie
Als er geen personeel is, is er geen personeel. Of je moet smorgens al een ...
Als je doelt op ziekte snap ik je opmerking. Maar ik snap je opmerking niet als je het in algemene zin bedoeld.
Want dan was er geen plek voor het betreffende kind.
Zelf start ik 1-12 weer met werken. Echter is er alleen op de vrijdagochtend gelijk plek. Op di en do heeft de opvang pas plek vanaf 1-2.
4 jaar geleden
Reactie op Kiddie
Ik werk zelf in de kinderopvang en mijn zoontje van 14 weken gaat naar een ...
Dan even van mijn kant een applausje voor pedagogisch medewerkers. Ik sta er altijd van te kijken hoe optimistisch ze zijn, hoe enorm hard ze werken en hoe ze de balans vinden tussen aandacht blijven geven aan kids en intussen kundig de overdracht doen.
Zo vaak gedacht "ik zou dit werk echt niet kunnen". Fysiek ook zwaar en even rustiger aan doen als je een offday hebt zit er volgens mij ook niet in.
On topic, bij ons op kdv zorgen ze ook dat het altijd goed geregeld is en kinderen zeker niet aan hun lot worden overgelaten
4 jaar geleden
Reactie op KippieK
Dan even van mijn kant een applausje voor pedagogisch medewerkers. Ik sta e ...
Ik werk zelf in de kinderopvang en wilde even kwijt dat het erg fijn is om je berichtje te lezen! Vaak zien mensen het als een soort oppas en ‘ je moet er alleen bij zitten’. Onze werkdruk ligt momenteel inderdaad hoog, maar ik kan wel zeggen dat alle pedagogisch medewerkers hun uiterste best doen en de kindjes niet aan hun lot overlaten. ( en dit ook echt niet het geval is). We zetten er gewoon nog een tandje bij 😅. Kinderen zullen hier nooit de dupe van worden 💪🏻
4 jaar geleden
Reactie op m.anon
Ik werk zelf in de kinderopvang en wilde even kwijt dat het erg fijn is om ...
Precies dit. Hulde aan al mijn collega’s in de kinderopvang. Personeelstekort is er, misschien gaat het voorkomen dat het niet opgevuld kan worden maar er zal nooit een kind geen aandacht krijgen, dan maar harder werken. 29 november weer starten, toch wel zin in na 30 weken thuis!
4 jaar geleden
Reactie op Kiddie
Ik werk zelf in de kinderopvang en mijn zoontje van 14 weken gaat naar een ...
Onze dochter is net twee halve dagen wezen wennen. Ik zei nog tegen mijn vriend: echt mega veel respect voor die meiden. Ik zou dat echt niet trekken zo'n intensieve job. Dus zeker heel veel hulde, ook voor jou!