26 Reacties

4 jaar geleden

Mijn kraamzorg raadde me aan om een molton van de ikea (goedkoopste) erop te doen omdat die veel minder zweterig en krakend zijn

4 jaar geleden

Ja, ik had hem er gister onder gedaan. Maar dat ding kraakt gigantisch, glijd heen en weer. En is super warm. Zweet elke x gigantisch. Dus hij gaat er weer onder uit haha. Vreselijk ding

4 jaar geleden

Ook ik kreeg de tip om een gewone waterdichte molton te gebruiken ivm het kraken en zweten van dat ding uit het kraampakket

4 jaar geleden

Bijna 38 weken en ik vertik het tot nu toe ook.. 🙈 ergens hoop ik dat het niet echt nodig is, lig nu al hele nachten naakt omdat ik het zo warm heb. En anders ligt er een topper op het matras, in het ergste geval moet die straks in de prullenbak.

4 jaar geleden

Ik kreeg het advies om over de matrasbeschermer 2 strandlakens te leggen en dan gewoon je hoeslaken, dan zou het minder kraken/zweten. Maar ik ben pas 34,3 weken, dus zelf nog niet uitgeprobeerd!

4 jaar geleden

Heb waterdichte molton erop liggen, is wel iets warmer maar kraakt niet!

4 jaar geleden

Reactie op Saar__123

Heb waterdichte molton erop liggen, is wel iets warmer maar kraakt niet!

4 jaar geleden

Heb ik ook (Grusnarv Ikea): https://www.ikea.com/nl/nl/p/grusnarv-waterdich ...
Ja ik heb deze ook! En daarover heen gewoon een extra hoeslaken veel beter dan dat zeiltje uit je kraampakket ( zie schijnt te kraken haha )

4 jaar geleden

Ik heb er een groot badlaken overheen gelegd en dan hoeslaken. Het kraakt nog een beetje, maar qua warmte heb ik er geen last meer van

4 jaar geleden

Badlaken over die matrashoes uit het pakket bedoel ik dan :)

4 jaar geleden

Ik vind dit ook zo’n dilemma, ik stel het al dagen uit 🤣 ik denk dat ik maar voor het strandlaken idee ga, op mn topper. Dan mn molton en mn hoeslaken. Als die 3 wegmoeten is het prima. Maar liever niet onze dure topper 🤣

4 jaar geleden

Ik heb deze bij de ikea gekocht! Die gebruik ik ook voor ongelukjes bij mijn dochtertje, ideaal, hopelijk werkt het ook voor vruchtwater hahahaa

4 jaar geleden

Reactie op SunMoon

Ik heb deze bij de ikea gekocht! Die gebruik ik ook voor ongelukjes bij mij ...
Ja die heb ik ook! Bij een vriendinnetje werkte het wel haar topper was gewoon nog droog haha! Wel een extra hoeslaken over de waterdichte matras beschermer(hoeslaken)

4 jaar geleden

De matrashoes uit het Kraampakket gebruik ik niet. Gewoon een waterdichte molton over je matras en je eigen hoeslaken er overheen en klaar. Laatst per ongeluk glas water laten vallen en de matras was kurkdroog 😅🥳

4 jaar geleden

Een tip voor de mensen die geen IKEA in de buurt hebben: als je een (top)matras hebt wat afneembaar is, leg daaronder de matrashoes onder. Zo bescherm je de rest van je matras en heb je geen last van al dat gekraak. Na de bevalling/gebroken vliezen, gooi je de matras hoes in de was en alles is weer schoon 😁

4 jaar geleden

Ik heb de tip gekregen om niet een hele hoes om het matras te doen, maar alleen een onderlegger onder je billen. Dit kan dan onder je gewone matrashoes. Bijvoorbeeld: https://www.123drogisterij.nl/wasbare-onderlegger-met-instopstroken-75-x-90-cm?gclid=Cj0KCQjw6NmHBhD2ARIsAI3hrM2dZEvwsX2Cc8Z0lcQQFo32ELdkbhSsI6ZlGGQFUPOHc9mwDYYTL7YaAiPlEALw_wcB

4 jaar geleden

Wij hebben een wasbare hoes om de topper. Mochten mijn vliezen wel breken in bed en hierdoor de top matras bevuild word koop ik wel een nieuw top matras. Vind tot nu toe me eigen nacht rust belangrijker dan het beschermen van het matras.

4 jaar geleden

Dat plastic zeil heeft het een halve nacht gered op ons bed. Daarna werd ik zo gek van het gekraak en het bleef ook niet liggen. Helaas passen de waterdichte moltons niet over onze split topper. Ik heb daarom bij Kruidvat deze onderleggers gekocht. Deze kraken niet en blijven goed liggen. In de zorg gebruiken we ze ook veel.

4 jaar geleden

Hmm plaatje werd niet toegevoegd

4 jaar geleden

Heb een matras beschermer gekocht vandaag uitgewassen. Gaat morgen het bed op. Heb ook een andere maat 220 lang. Heb deze besteld via internet.