9 Reacties
4 jaar geleden
Noem t gewoon seks hebben, vrijen weet ik wat... maar geklust ?? Dat is in mijn wereld toch echt klussen qua werk....
en waarom even snelsnel? Geniet van elkaar en doe t niet alleen voor t zwanger willen raken. Lijkt mij heel raar voelen, en ook zo geforceerd van hup nu snel ik heb n positieve ovulatie
Maargoed..
Een ovulatietest toont aan wanneer de LH-piek aanwezig is. Normaal zal binnen 24 tot 48 uur na het begin van deze LH-piek de ovulatie plaatsvinden, in deze periode bent u het meest vruchtbaar. Dus ja t KAN zijn dat je zwanger bent. Dit zie je pas na je gemiste ongesteldheidsdag.
Ook heeft sperma tijd nodig om goede kwaliteit te maken (of hoe ik t ook moet typen).
Geniet van elkaar zou ik zeggen en komt t vanzelf.
4 jaar geleden
Hoi yara200,
Klopt het dat je in augustus een kindje hebt gekregen? Zo niet kan je je bericht beter plaatsen in de groep “kinderwens”. Ik denk dat je daar wat meer antwoorden zult krijgen. Daarin zitten mensen soortgelijke situaties meemaken.
Groetjes,
Lindsey
4 jaar geleden
Je bent wel optijd geweest. Je ovulatie vindt plaats 24/48 uur na een positieve ovulatie test. Dus zou je 28/29 december je eisprong hebben.
4 jaar geleden
Als je die van clear bleu gebruikt zie je niet alleen je meest vruchtbare dag, maar ook de meer vruchtbare dagen er voor. Dan kun je het nog wat beter inschatten. Maar nog los daarvan, zoveel stress gaat je niet helpen met zwanger worden. Daar reageert je lichaam op wat het alleen maar lastiger kan maken . Om de dag rond je vruchtbare periode is voldoende. Dan is de kwaliteit ook beter dan wanneer je het meerdere keren op een dag doet. Houd wel in gedachten dat een ovulatietest geen garantie is. Ook al heb je seks op de juiste momenten, her is alsnog 50/50 of je zwanger wordt of niet .
4 jaar geleden
Wij hebben ook ovulatietesten gebruikt en hadden rond de eisprong dagelijks seks. Ik weet dat ze zeggen dat om de dag beter is voor het sperma, maar wij zijn er zo door in verwachting geraakt 🤷🏻♀️
Een eicel overleeft inderdaad ongeveer 24 uur, maar zaadcellen tot 3 dagen, dus het kan goed dat je alsnog een bevrucht eitje hebt, ook als je geen positieve test hebt.
Ik zou het nog even aankijken en desnoods even kijken wat de bijsluiter zegt, per test verschilt dit ook weer wat namelijk
4 jaar geleden
Zelfs met test kan het best een paar maanden duren hoor. Je zo druk maken helpt echt niet.
(Klussen? Noem t dan smurfen! Hahaha)
4 jaar geleden
Ik krijg al weer een naar gevoel als ik weer aan die testen denk. Werd er zo onzeker van.
Als je het mij vraagt rustig ongedwongen seks hebben om de dag. Het sperma van je partner is ook niet optimaal van vaker dicht achter elkaar seks.
En ik weet het. Je eigen situatie voel je het meest, maar waarom raak je nu al zo in de stress bij het idee je eisprong te hebben gemist als je naar ik verwacht in augustus een kleintje hebt gekregen?
Dat helpt het zwanger worden echt niet.
En ja ik ken het onze oudste is niet voor niets al bijna zes en de jongste is pas 5-8 geboren.
Meid geniet ervan. Suc6